Lockout 2012
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Lockout 2012
Det skulle inte vara ekonomiskt att betala en försäkring för t.ex. Zäta på 1 mille i månaden för att med lite tur få några enstaka flera på läktarna.
men om däremot efter 5 omgångar så har Timrå vunnit 5 matcher i rad kanske det kommer fler besökare men då är det ju inte av Zäta dom kommer utan för en framgång de senaste omgångarna.
men om däremot efter 5 omgångar så har Timrå vunnit 5 matcher i rad kanske det kommer fler besökare men då är det ju inte av Zäta dom kommer utan för en framgång de senaste omgångarna.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det här är så plågsamt uppenbart att jag verkligen inte förstår hur man kan missa att dra den parallellen... Pinsam journalistik. Men Wennerholm börjar komma upp i ungefär samma klass som Nyström på Expressen.SirDIFalot skrev:
Publiksveket har ingenting med NHL-lockoutade spelares frånvaro att göra. Dom har inte varit här senaste sju åren. De har uppenbarligen funkat då. Snittet minskar mer pga av DIFs frånvaro.
De flesta etablerade journalister har sannerligen ingen förankring i verkligheten.
- SirDIFalot
Och dom vet ju för fan att det inte kom mer folk under förra lockouten. Hade de kommit massor av folk då och de de kunde peka på det idag hade jag väl köpt det. Men varför skulle de dra tusentals fler idag än vad det gjorde för några år sedan?
Expert.
Lockout 2012
För att det gynnar hans intressen.SirDIFalot skrev:Och dom vet ju för fan att det inte kom mer folk under förra lockouten. Hade de kommit massor av folk då och de de kunde peka på det idag hade jag väl köpt det. Men varför skulle de dra tusentals fler idag än vad det gjorde för några år sedan?
Sv: Lockout 2012
Jag säger som Pittsburghs GM (Shero?): If they knew anything about the game they'd be in it.
Re: Sv: Lockout 2012
Shero är en väldigt vis man som vet vad han gör.pulverapa skrev:Jag säger som Pittsburghs GM (Shero?): If they knew anything about the game they'd be in it.
Hela Wennerholms lilla inlägg i debatten tappad publik blir bara pinsam, påstå att modos publik framgångar beror på Alexander Steen blir bara larvigt, hade de legat sist garanterar jag att publiken skulle ha svikit om dom så hade hela NHL eliten i laget.SirDIFalot skrev:Och dom vet ju för fan att det inte kom mer folk under förra lockouten. Hade de kommit massor av folk då och de de kunde peka på det idag hade jag väl köpt det. Men varför skulle de dra tusentals fler idag än vad det gjorde för några år sedan?
Men det som jag blir mest förbanad på det är att han drar paralleller till att Gabriel Landeskog inträde i Djurgården är anledningen till publikens närvaro på våra matcher.
Vi har o hade innan NHL spelarna kom bland de bästa publik intäkterna trots AS, o kan man inte dra slutsatsen att tapet beror på Djurgården så måste man var jävligt blind.
Vore kul o se AS publik ökning i år.
Men får dessa okunniga skribenter skriva fritt så beror nog ökningen på att AS har fått några NHL spelare, sedan att ökningen skedde innan dessa spelare kom är nog inget som man vill veta av.
Djurgården berör vare sig man vill eller inte, så ÄR det.
- Lakrisal
Re: Sv: Lockout 2012
Helt OT: Var det inte George McPhee som sa det? (WSH)pulverapa skrev:Jag säger som Pittsburghs GM (Shero?): If they knew anything about the game they'd be in it.
Vi hade ju nästa bästa publiksiffra i öppningsmatchen, endast slagen av Frölunda. Frölunda nämner han som tapp och de är ett av två lag som just ha NHL stjärnor. Han är inte helt rätt ute där, som vanligtemilin skrev:Hela Wennerholms lilla inlägg i debatten tappad publik blir bara pinsam, påstå att modos publik framgångar beror på Alexander Steen blir bara larvigt, hade de legat sist garanterar jag att publiken skulle ha svikit om dom så hade hela NHL eliten i laget.SirDIFalot skrev:Och dom vet ju för fan att det inte kom mer folk under förra lockouten. Hade de kommit massor av folk då och de de kunde peka på det idag hade jag väl köpt det. Men varför skulle de dra tusentals fler idag än vad det gjorde för några år sedan?
Men det som jag blir mest förbanad på det är att han drar paralleller till att Gabriel Landeskog inträde i Djurgården är anledningen till publikens närvaro på våra matcher.
Vi har o hade innan NHL spelarna kom bland de bästa publik intäkterna trots AS, o kan man inte dra slutsatsen att tapet beror på Djurgården så måste man var jävligt blind.
Men får dessa okunniga skribenter skriva fritt så beror nog ökningen på att AS har fått några NHL spelare, sedan att ökningen skedde innan dessa spelare kom är nog inget som man vill veta av.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Wennerholm är en pajas.seppuko skrev:Vi hade ju nästa bästa publiksiffra i öppningsmatchen, endast slagen av Frölunda. Frölunda nämner han som tapp och de är ett av två lag som just ha NHL stjärnor. Han är inte helt rätt ute där, som vanligtemilin skrev:Hela Wennerholms lilla inlägg i debatten tappad publik blir bara pinsam, påstå att modos publik framgångar beror på Alexander Steen blir bara larvigt, hade de legat sist garanterar jag att publiken skulle ha svikit om dom så hade hela NHL eliten i laget.SirDIFalot skrev:Och dom vet ju för fan att det inte kom mer folk under förra lockouten. Hade de kommit massor av folk då och de de kunde peka på det idag hade jag väl köpt det. Men varför skulle de dra tusentals fler idag än vad det gjorde för några år sedan?
Hade en maildiskussion med honom om ett bortdömt mål för DIF som han hävdar var korrekt bortdömt, för han var på plats och såg matchen i Globen. Enda problemet i hans resonemang var att matchen spelades på Hovet...
Alltid Oavsett.
Haha! Är inte ens förvånad..18DIF91 skrev:Wennerholm är en pajas.seppuko skrev:Vi hade ju nästa bästa publiksiffra i öppningsmatchen, endast slagen av Frölunda. Frölunda nämner han som tapp och de är ett av två lag som just ha NHL stjärnor. Han är inte helt rätt ute där, som vanligtemilin skrev:Hela Wennerholms lilla inlägg i debatten tappad publik blir bara pinsam, påstå att modos publik framgångar beror på Alexander Steen blir bara larvigt, hade de legat sist garanterar jag att publiken skulle ha svikit om dom så hade hela NHL eliten i laget.SirDIFalot skrev:Och dom vet ju för fan att det inte kom mer folk under förra lockouten. Hade de kommit massor av folk då och de de kunde peka på det idag hade jag väl köpt det. Men varför skulle de dra tusentals fler idag än vad det gjorde för några år sedan?
Hade en maildiskussion med honom om ett bortdömt mål för DIF som han hävdar var korrekt bortdömt, för han var på plats och såg matchen i Globen. Enda problemet i hans resonemang var att matchen spelades på Hovet...
Sv: Re: Sv: Lockout 2012
Det var det nog ja, efter deras förlustsvit...Lakrisal skrev:Helt OT: Var det inte George McPhee som sa det? (WSH)pulverapa skrev:Jag säger som Pittsburghs GM (Shero?): If they knew anything about the game they'd be in it.
Wennerholm åt svamp innan matchen, och gick sen till Globen där han satt ensam och "tittade" på matchen.
Wennerholm är en pajas.
Så enligt hans logik är det fritt fram för oss att flytta på målburen varje gång det blir farligt framför vårt mål. Perfekt.
Murray beskriver det senaste budet ifrån ägarna som "ett PR-trick".
http://www.hockeysverige.se/article/136 ... t-pr-trick
http://www.hockeysverige.se/article/136 ... t-pr-trick
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Alla matcher tom första November är nu helt inställda.
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=643820&cmpid=fb
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=643820&cmpid=fb