Final 5 24/25 Djurgårdens IF - AIK 25/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Jag grät imorse när jag vaknade, trodde jag hade drömt allt! Jag har alltid oavsett varit en stolt Djurgårdare, men idag är jag ännu stoltare...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enkelt :D

Livet återvänder. känslan från januari stämde fint, det var DIF:s tur denna gång.
Nu mår man :)
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2025-04-26 11:49:23, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Döden »

Wow alltså… WOW… när euforin från gårdagen lagt sig och man vaknar och mår så jävla bra! Härligt livet är ibland
Praetori

Inlägg av Praetori »

Döden skrev: 2025-04-26 09:35:32 Wow alltså… WOW… när euforin från gårdagen lagt sig och man vaknar och mår så jävla bra! Härligt livet är ibland
Känner mig nästan lite snuvad faktiskt. Har ju snackat upp att vi borde möta gnaget i en finalserie och visa vart skåpet skall stå och att det skulle vara så mycket ljuvare att gå upp genom att besegra kolsäckarna. Men sen är vi så mycket bättre i samtliga matcher att man knappt hinner njuta av kampen innan det är slut, över, finito. De dansade en rond på grund av ett horribelt domslut men det var det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Döden

Inlägg av Döden »

Praetori skrev: 2025-04-26 11:25:57
Döden skrev: 2025-04-26 09:35:32 Wow alltså… WOW… när euforin från gårdagen lagt sig och man vaknar och mår så jävla bra! Härligt livet är ibland
Känner mig nästan lite snuvad faktiskt. Har ju snackat upp att vi borde möta gnaget i en finalserie och visa vart skåpet skall stå och att det skulle vara så mycket ljuvare att gå upp genom att besegra kolsäckarna. Men sen är vi så mycket bättre i samtliga matcher att man knappt hinner njuta av kampen innan det är slut, över, finito. De dansade en rond på grund av ett horribelt domslut men det var det.
Ja, lite trist att dom inte bjöd upp till dans… men men, glädjen består ändå :)
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Fyfan vilken skön känsla att vakna upp idag
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

Döden skrev: 2025-04-26 11:35:14
Praetori skrev: 2025-04-26 11:25:57
Ja, lite trist att dom inte bjöd upp till dans… men men, glädjen består ändå :)
Gnaget har ingenting utan domarhjälp. Dom gör sitt enda mål på ett PP där Dick inte hade koll på klubban. Satt och räknade till 4st utvisningar på svart/gult före där vi skulle haft PP.

Vi är numret större och vi är i SHL!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Tomheten från igår har ersatts av en total eufori idag (var tvungen att gå upp tidigt och med äldsta grabben för att coacha i Sanktan som drog igång , så blev inte sånt våldsamt firande för undertecknad igår natt).

Men nu när man liksom andats ut och på riktigt förstått vad det här laget har gjort. Helt otroligt imponerande. Vilka karaktärer, vilken mix. Vilket jävla LAG.

Skål bröder & systrar, ikväll blir det fest.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev: 2025-04-26 12:39:29 Tomheten från igår har ersatts av en total eufori idag (var tvungen att gå upp tidigt och med äldsta grabben för att coacha i Sanktan som drog igång , så blev inte sånt våldsamt firande för undertecknad igår natt).

Men nu när man liksom andats ut och på riktigt förstått vad det här laget har gjort. Helt otroligt imponerande. Vilka karaktärer, vilken mix. Vilket jävla LAG.

Jag vaknade och grät fortfarande... Tog mig i kragen och drog till Willys och veckohandlade. Kom hem och satte mig i soffan och kollade på alla klipp om segern, började gråta igen.
Daven

Inlägg av Daven »

Buford skrev: 2025-04-26 13:10:57
-daniel- skrev: 2025-04-26 12:39:29 Tomheten från igår har ersatts av en total eufori idag (var tvungen att gå upp tidigt och med äldsta grabben för att coacha i Sanktan som drog igång , så blev inte sånt våldsamt firande för undertecknad igår natt).

Jag vaknade och grät fortfarande... Tog mig i kragen och drog till Willys och veckohandlade. Kom hem och satte mig i soffan och kollade på alla klipp om segern, började gråta igen.
Sjuk känsla, vet inte ens vad det är man känner och den känslan har kört över bakfyllan (vanligtvis extremt bakis). Vilken jävla säsong och vilket jävla lag.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Små minnesbilder från igår… Eklund som sitter i båset och försöker rulla ihop en röd girlang han fått i knäet strax innan match från TIFO:t (alla hjärtan i världen till vårt TIFO-gäng). Andréen i omklädningsrummet efter match (vad för rankar går igenom hans huvud egentligen?). Ett axplock av alls tankar och bilder som snurrat runt i huvudet hela dagen. Men framförallt… SÅÅÅ JÄVLA STOLT ATT VARA DJURGÅRDARE. ALLTID. OAVSETT. Nu ser jag fram emot några månader utan hockey-ångest. Fotbollen tar vid (sen ett tag tillbaka) Nu tar vi tjelse!!!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Alltså... Kollat matchen fyra gånger nu! Men jisses vad Gidlöf ser obekymrad ut, står bara där under tifot och fokusera på sin grej. Lixom, äh typ...
Wishes

Inlägg av Wishes »

Och. Bergs blick och ögon i utvisningsbåset efter bråket med fjollErive. Se och lär, så ser en järnkamin ut!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Buford skrev: 2025-04-26 19:55:01 Alltså... Kollat matchen fyra gånger nu! Men jisses vad Gidlöf ser obekymrad ut, står bara där under tifot och fokusera på sin grej. Lixom, äh typ...
Han kommer att bli stor, vi bör försöka knyta till oss honom om vi kan. Lyx har problem med ekonomin. Om vi inte har något stjärnskott i J18-20 som vi har i tanke som backup kommande SHL-säsong (så jävla skönt) så bör vi göra allt för att knycka Gidlöv. Han är DIF och en gnagetkrossare av rang! (om han nu vill).
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Wishes skrev: 2025-04-26 20:10:27 Och. Bergs blick och ögon i utvisningsbåset efter bråket med fjollErive. Se och lär, så ser en järnkamin ut!
"Satt" Nej, stod hela matchen som alla andra på "sitt". men ganska nära bakom Berg där i utvisningsbåset men hade inte röst kvar att göra mig hörd så jag kunde få fram att hur bra det var att han gav råttan på käft!
Skriv svar