Drake Caggiula
Linus Sandin
Anton Frondell
Albin Grewe
Dom vi värvar in, förhoppningsvis. Enligt min mening det man borde gå efter, och sen några riktigt bra backar och en vägg i målet.
Tycker du har fel gällande Rensfeldt kontra Weigel i grund och botten. Ludvigs styrka sitter i proffsigheten och förmågan att aldrig vara dålig. En löjlig jämnhet! Weigel var i det stora hela rätt svag största delen av säsongen fram till han fann sin plats med pojkarna.Knickedick skrev: ↑2025-04-29 11:20:07Är inte det här Nostalgi då? Att det är känslomässigt baserat att man vill förlänga med Rensfeldt för att det är ett svek och hån annars?Manijock skrev: ↑2025-04-29 11:09:21Jag vet att han inte varit en föredömlig femstjärnig ledare i DIF i fyra av våra tyngsta år...Rojk skrev: ↑2025-04-29 10:10:25Vad vet du om Albins ledaregenskaper?Manijock skrev: ↑2025-04-29 09:36:01 Tänk nu står man här igen. Diskuterar om etablerade inkörda Djurgårdare, som vet vad det innebär, fördelar som nackdelar, ska bytas ut mot någon lite billigare liknande spelartyp utifrån.....
Hål i huvudet enligt mig.
Ska Rensfeldt och hans ledaregenskaper ersättas så ska det vara med någon märkbart bättre. Inte en likvärdig utan Luddes arv.
Precis som Soldaten säger. Det är ett jävla svek och hån om vi släpper Ludde för att ersätta honom med Lundin. Här kan man inte ens snacka om SHL-rutin till Albins fördel. Även där slår Rensfeldt honom på fingrarna.
Sen vill jag gärna höra grunderna till varför det ska förlängas med Rensfeldt och inte Weigel.
Sett över hela säsongen så tycker jag att Weigel bidragit med mer i båda riktningarna och det är otroligt tråkigt för Weigel att han inte kan spela finalserien och därför tror jag många glömmer bort honom för att man inte har hans bidrag på isen färskt i minnet.
Jag har skrivit det för, men på sätt och vis kan jag tycka att Weigel är mer värd det än Rensfeldt. Men den synpunkten går tillbaka till typ 2010-talet.
Märk väl att med detta menar jag inte att Rensfeldt inte är viktig han med och han bidrar med mycket till laget han med.
Men om svaret är ledaregenskaper på varför det ska förlängas med Rensfeldt så förlänger jag ju hellre med Thore isåfall som säkert kan centra en fjärdekedja på samma sätt som Rensfeldt
Weigel gick ut med att han hade något litet privat problem under hösten som löste sig och han steppade upp efter Jul på isen. Jag tycker han visade upp nya egenskaper denna säsong i kedjan med Eklund/Frondell. Mindre fokus på trash talk och mer på att hela tiden vara rätt placerad på isen, fånga upp förlupna puckar och leverera fina passningar. Han höll bra fart på rören också i anfallszon vilket underlättade anfallsspelet med junisarna. När det var dags för kycklingdansen så var det med exakt timing i matchserien.Manijock skrev: ↑2025-04-29 12:02:21Tycker du har fel gällande Rensfeldt kontra Weigel i grund och botten. Ludvigs styrka sitter i proffsigheten och förmågan att aldrig vara dålig. En löjlig jämnhet! Weigel var i det stora hela rätt svag största delen av säsongen fram till han fann sin plats med pojkarna.Knickedick skrev: ↑2025-04-29 11:20:07Är inte det här Nostalgi då? Att det är känslomässigt baserat att man vill förlänga med Rensfeldt för att det är ett svek och hån annars?Manijock skrev: ↑2025-04-29 11:09:21Jag vet att han inte varit en föredömlig femstjärnig ledare i DIF i fyra av våra tyngsta år...Rojk skrev: ↑2025-04-29 10:10:25Vad vet du om Albins ledaregenskaper?Manijock skrev: ↑2025-04-29 09:36:01 Tänk nu står man här igen. Diskuterar om etablerade inkörda Djurgårdare, som vet vad det innebär, fördelar som nackdelar, ska bytas ut mot någon lite billigare liknande spelartyp utifrån.....
Hål i huvudet enligt mig.
Ska Rensfeldt och hans ledaregenskaper ersättas så ska det vara med någon märkbart bättre. Inte en likvärdig utan Luddes arv.
Precis som Soldaten säger. Det är ett jävla svek och hån om vi släpper Ludde för att ersätta honom med Lundin. Här kan man inte ens snacka om SHL-rutin till Albins fördel. Även där slår Rensfeldt honom på fingrarna.
Sen vill jag gärna höra grunderna till varför det ska förlängas med Rensfeldt och inte Weigel.
Sett över hela säsongen så tycker jag att Weigel bidragit med mer i båda riktningarna och det är otroligt tråkigt för Weigel att han inte kan spela finalserien och därför tror jag många glömmer bort honom för att man inte har hans bidrag på isen färskt i minnet.
Jag har skrivit det för, men på sätt och vis kan jag tycka att Weigel är mer värd det än Rensfeldt. Men den synpunkten går tillbaka till typ 2010-talet.
Märk väl att med detta menar jag inte att Rensfeldt inte är viktig han med och han bidrar med mycket till laget han med.
Men om svaret är ledaregenskaper på varför det ska förlängas med Rensfeldt så förlänger jag ju hellre med Thore isåfall som säkert kan centra en fjärdekedja på samma sätt som Rensfeldt
Det har gått en dag av sillyn hittills, vi kanske kan vänta med att fälla såna här kommentarer tills truppen är satt?Osten östlund skrev: ↑2025-04-29 13:11:13 Lite kul , att vi vill spela med typ samma lag i SHL. Som vi hade i HA. När man ser vad dom som kom sist i SHL plockar in för gubbar!
"Är väll det som har varit vår akilleshäl senaste åren. Vi lever kvar i/på vår historia, istället för att fokusera på framtiden"!
Är ironisk, men det finns ju lite sanning i det med.tobijoh skrev: ↑2025-04-29 13:17:28Det har gått en dag av sillyn hittills, vi kanske kan vänta med att fälla såna här kommentarer tills truppen är satt?Osten östlund skrev: ↑2025-04-29 13:11:13 Lite kul , att vi vill spela med typ samma lag i SHL. Som vi hade i HA. När man ser vad dom som kom sist i SHL plockar in för gubbar!
"Är väll det som har varit vår akilleshäl senaste åren. Vi lever kvar i/på vår historia, istället för att fokusera på framtiden"!![]()
Weigel lirade väl med Dick och Klasen när de producerade som mest i serien. Det visar ju att han tar ett defensivt ansvar för dessa herrar vilket han gjorde otroligt bra. Defensivt ansvar är ju också Rensfeldts styrkaPhilly Flu skrev: ↑2025-04-29 12:24:37Weigel gick ut med att han hade något litet privat problem under hösten som löste sig och han steppade upp efter Jul på isen. Jag tycker han visade upp nya egenskaper denna säsong i kedjan med Eklund/Frondell. Mindre fokus på trash talk och mer på att hela tiden vara rätt placerad på isen, fånga upp förlupna puckar och leverera fina passningar. Han höll bra fart på rören också i anfallszon vilket underlättade anfallsspelet med junisarna. När det var dags för kycklingdansen så var det med exakt timing i matchserien.Manijock skrev: ↑2025-04-29 12:02:21Tycker du har fel gällande Rensfeldt kontra Weigel i grund och botten. Ludvigs styrka sitter i proffsigheten och förmågan att aldrig vara dålig. En löjlig jämnhet! Weigel var i det stora hela rätt svag största delen av säsongen fram till han fann sin plats med pojkarna.Knickedick skrev: ↑2025-04-29 11:20:07Är inte det här Nostalgi då? Att det är känslomässigt baserat att man vill förlänga med Rensfeldt för att det är ett svek och hån annars?Manijock skrev: ↑2025-04-29 11:09:21Jag vet att han inte varit en föredömlig femstjärnig ledare i DIF i fyra av våra tyngsta år...
Vad är det för sanning i att vi kommer spela med typ samma lag. Gissningsvis 1 ny målvakt, 3-4 nya backar och 7-8 nya forwards.Osten östlund skrev: ↑2025-04-29 13:18:47Är ironisk, men det finns ju lite sanning i det med.tobijoh skrev: ↑2025-04-29 13:17:28Det har gått en dag av sillyn hittills, vi kanske kan vänta med att fälla såna här kommentarer tills truppen är satt?Osten östlund skrev: ↑2025-04-29 13:11:13 Lite kul , att vi vill spela med typ samma lag i SHL. Som vi hade i HA. När man ser vad dom som kom sist i SHL plockar in för gubbar!
"Är väll det som har varit vår akilleshäl senaste åren. Vi lever kvar i/på vår historia, istället för att fokusera på framtiden"!![]()
"Sanningen" menade jag. Att vi många ggr har ältat om det som varit. Dom senaste åren, samt blivit omkull sprungna av konkurrenterna.mb81 skrev: ↑2025-04-29 13:55:45Vad är det för sanning i att vi kommer spela med typ samma lag. Gissningsvis 1 ny målvakt, 3-4 nya backar och 7-8 nya forwards.Osten östlund skrev: ↑2025-04-29 13:18:47Är ironisk, men det finns ju lite sanning i det med.tobijoh skrev: ↑2025-04-29 13:17:28Det har gått en dag av sillyn hittills, vi kanske kan vänta med att fälla såna här kommentarer tills truppen är satt?Osten östlund skrev: ↑2025-04-29 13:11:13 Lite kul , att vi vill spela med typ samma lag i SHL. Som vi hade i HA. När man ser vad dom som kom sist i SHL plockar in för gubbar!