Tror ändå en sådan som Nolan Stevens hade kunnat blir vår Jack Kopacka. Glllar honom skarpt.Mattias_87 skrev: ↑2025-04-29 09:10:04 Som Mikael Renberg sa en gång: Har man för många hockeyallsvenska spelare blir man till slut ett hockeyallsvenskt lag.
Vi ska ha SHL spelare. Inget annat.
Silly Season 2025/26
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Frågan är vem som ska ut istället för honom? Eller ska han vara den spetsen för förstakedjan? Som föregående sa, tar hellre Rensfeldt alla dagar i veckan med hans ledaregenskaper och djurgårdsmentalitet kontra en amerikan som bara gjort det bra i Ha.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-29 09:42:45Tror ändå en sådan som Nolan Stevens hade kunnat blir vår Jack Kopacka. Glllar honom skarpt.Mattias_87 skrev: ↑2025-04-29 09:10:04 Som Mikael Renberg sa en gång: Har man för många hockeyallsvenska spelare blir man till slut ett hockeyallsvenskt lag.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Hade inte haft något emot att sätta honom på en kant i någon av kedjorna i top9. Jag förutsätter att vi inte kommer gå vidare med alla i laget som har kontrakt.Nypovich skrev: ↑2025-04-29 09:45:28Frågan är vem som ska ut istället för honom? Eller ska han vara den spetsen för förstakedjan? Som föregående sa, tar hellre Rensfeldt alla dagar i veckan med hans ledaregenskaper och djurgårdsmentalitet kontra en amerikan som bara gjort det bra i Ha.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-29 09:42:45Tror ändå en sådan som Nolan Stevens hade kunnat blir vår Jack Kopacka. Glllar honom skarpt.Mattias_87 skrev: ↑2025-04-29 09:10:04 Som Mikael Renberg sa en gång: Har man för många hockeyallsvenska spelare blir man till slut ett hockeyallsvenskt lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Precis så, HV är ju ett skräckexempel där man bara tar in dyra spelare som är bra på papperet...Manijock skrev: ↑2025-04-29 09:36:01 Tänk nu står man här igen. Diskuterar om etablerade inkörda Djurgårdare, som vet vad det innebär, fördelar som nackdelar, ska bytas ut mot någon lite billigare liknande spelartyp utifrån.....
Hål i huvudet enligt mig.
Ska Rensfeldt och hans ledaregenskaper ersättas så ska det vara med någon märkbart bättre. Inte en likvärdig utan Luddes arv.
Silly Season 2025/26
Det finns väl några spelare som redan nu inte kommer följa med upp som Hammarlund, Hampus Larsson, Krogdahl, Wersäll, Tychonic, Ragnarsson och Thoresen. Sen har jag svårt att se att Dick ska följa med upp för att han är för skadebenägen. Weigel och Kelleher har jag också svårt att se att de ska följa med upp.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Ludde ska givetvis med upp. Allt annat vore ett oerhört svek.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Vad vet du om Albins ledaregenskaper?Manijock skrev: ↑2025-04-29 09:36:01 Tänk nu står man här igen. Diskuterar om etablerade inkörda Djurgårdare, som vet vad det innebär, fördelar som nackdelar, ska bytas ut mot någon lite billigare liknande spelartyp utifrån.....
Ska Rensfeldt och hans ledaregenskaper ersättas så ska det vara med någon märkbart bättre. Inte en likvärdig utan Luddes arv.
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2025/26
Kollar på klippet med alla våra mål från den här säsongen och Tychonick är stundtals riktigt fin, många smarta passningar och riktigt bra skridskoåkning. Kände efter slutspelet att vi inte borde förlänga med honom men jag vet inte, känns som att han har ganska mycket hockey i sig. Jag är jäkligt glad i alla fall att det är inte är jag som kommer behöva fatta de här besluten.
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
När det gäller att bygga ett lag med spelare som känner för skölden så borde det inte vara så svårt nu när det är många som "står i kö". Det måste ju innebära att de verkligen vill spela i just Djurgården och också vet vad det innebär i fråga om krav och beteenden?
Silly Season 2025/26
Instämmer. I SHL är det pucken som rör sig snabbare, inte spelarna. Jag är övertygad om att Rensfeldt är kapabel till 15 p och +- 0 (han hade f.ö. hela slutspelets bästa +- (+9) samt var vår bästa tekare). Lägg där till ett enormt Djurgårdshjärta och ledaregenskaper som ofta förbises i konkurrensen. När Krüger varit frånvarande har han under de senaste tre säsongerna varit vår kapten.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-29 10:01:47 Ludde ska givetvis med upp. Allt annat vore ett oerhört svek.
Ge Rensfeldt ett år till!!!
-
Silly Season 2025/26
Håller med om Ludde, 4 center.
Kruger som 2:a.
Lundin måste ju vara Weigels ersättare?
Sedan lassa på ny 1:a center!
Forwards är det enda vi ev. kan avvakta lite in på säsongen. För att se vilka junisar som håller/tar chansen?
Samtidigt måste man vara med från början, annars blir det bara fokus på kvalstrecket.
Kruger som 2:a.
Lundin måste ju vara Weigels ersättare?
Sedan lassa på ny 1:a center!
Forwards är det enda vi ev. kan avvakta lite in på säsongen. För att se vilka junisar som håller/tar chansen?
Samtidigt måste man vara med från början, annars blir det bara fokus på kvalstrecket.
Silly Season 2025/26
Personligen så skulle jag gärna se att vi har Weigel eller någon som honom som kan reta gallfeber på motståndarna, men det är ju frågan om han håller för spel i SHL…
Silly Season 2025/26
Jag vet att han inte varit en föredömlig femstjärnig ledare i DIF i fyra av våra tyngsta år...Rojk skrev: ↑2025-04-29 10:10:25Vad vet du om Albins ledaregenskaper?Manijock skrev: ↑2025-04-29 09:36:01 Tänk nu står man här igen. Diskuterar om etablerade inkörda Djurgårdare, som vet vad det innebär, fördelar som nackdelar, ska bytas ut mot någon lite billigare liknande spelartyp utifrån.....
Precis som Soldaten säger. Det är ett jävla svek och hån om vi släpper Ludde för att ersätta honom med Lundin. Här kan man inte ens snacka om SHL-rutin till Albins fördel. Även där slår Rensfeldt honom på fingrarna.
-
Silly Season 2025/26
Är inte det här Nostalgi då? Att det är känslomässigt baserat att man vill förlänga med Rensfeldt för att det är ett svek och hån annars?Manijock skrev: ↑2025-04-29 11:09:21Jag vet att han inte varit en föredömlig femstjärnig ledare i DIF i fyra av våra tyngsta år...Rojk skrev: ↑2025-04-29 10:10:25Vad vet du om Albins ledaregenskaper?Manijock skrev: ↑2025-04-29 09:36:01 Tänk nu står man här igen. Diskuterar om etablerade inkörda Djurgårdare, som vet vad det innebär, fördelar som nackdelar, ska bytas ut mot någon lite billigare liknande spelartyp utifrån.....
Precis som Soldaten säger. Det är ett jävla svek och hån om vi släpper Ludde för att ersätta honom med Lundin. Här kan man inte ens snacka om SHL-rutin till Albins fördel. Även där slår Rensfeldt honom på fingrarna.
Sen vill jag gärna höra grunderna till varför det ska förlängas med Rensfeldt och inte Weigel.
Sett över hela säsongen så tycker jag att Weigel bidragit med mer i båda riktningarna och det är otroligt tråkigt för Weigel att han inte kan spela finalserien och därför tror jag många glömmer bort honom för att man inte har hans bidrag på isen färskt i minnet.
Jag har skrivit det för, men på sätt och vis kan jag tycka att Weigel är mer värd det än Rensfeldt. Men den synpunkten går tillbaka till typ 2010-talet.
Märk väl att med detta menar jag inte att Rensfeldt inte är viktig han med och han bidrar med mycket till laget han med.
Men om svaret är ledaregenskaper på varför det ska förlängas med Rensfeldt så förlänger jag ju hellre med Thore isåfall som säkert kan centra en fjärdekedja på samma sätt som Rensfeldt
Silly Season 2025/26
Vi vann serien trots en skotteffektivitet som var nånstans i mitten av ligans snitt.
Frågan är mer relevant än någonsin nu när vi kommer som underdogs. Vilka ska göra målen?
Frågan är mer relevant än någonsin nu när vi kommer som underdogs. Vilka ska göra målen?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer