Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Wikegård och Garpenlöv kliver in och styr upp.
Exakt! Nu får det vara slut på inaveln.
;-)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Vikas »

Såja såja. Nu gör vi det enkelt för oss: Jag tar över som tränare och matchcoach med omedelbar verkan.

För vi vet ju alla att användarna här på DIF Hockeys forum är de mest kunniga hockeyexperterna som finns.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:Såja såja. Nu gör vi det enkelt för oss: Jag tar över som tränare och matchcoach med omedelbar verkan.

För vi vet ju alla att användarna här på DIF Hockeys forum är de mest kunniga hockeyexperterna som finns.
Hear hear!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

BaronVonDif skrev:Ska vi göra oss av med vår näst bästa poängplockande back hoppas jag dom har nån vettig ersättare i sikte så det inte blir som det blev med Bombom. Finns fler backar i laget som har sin beskärda del 'fuck-ups' med mycket svagare poängskörd.
Skönt att det finns fler som inser att han inte är så dåligt. Han är värvad som en poängback och har gjort näst flest poäng av våra backar. Finns halvdussinet andra backar som borde skickas före honom...
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Vikas skrev:Såja såja. Nu gör vi det enkelt för oss: Jag tar över som tränare och matchcoach med omedelbar verkan.

får jag vara mental coach

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

4.9.5 skrev:

får jag vara mental coach

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag kan ta över som högljudd dåre som står i båset och skriker för att spelarna inte gör som de ska! (Wikegård-typ ungefär)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tror att Wikegård skulle vara mycket bättre coach idag än när det begav sig. Det är lite svårt att med begränsad erfarenhet köra det racet han gjorde, dvs skrikandet tar liksom inte skruv hos vissa.

Men idag är han ju en helt annan auktoritet och dessutom visare, såklart. Tror han skulle få ut bra mycket mer av sin energi och sitt skrikande idag.

Men Wikegård som head coach lär förbli en dröm, dessvärre. Så detta inlägg var helt poänglöst 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Manijock skrev:
emilin skrev:
Danne282 skrev:Frågan är bara vilka bra tränare som står utan jobb?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Jag har tjatat om Jeff Hällegard redan förra året grymt bra tränare fick gå från Gnesta nu,
Enligt rykten så ställde han för högra krav på spelarna, men han såg till att ta dem från 3-1an.
Har kontakter som anser han vara den bästa tränaren som dem stött på.
Har spelat i Djurgården och är Djurgårdare så tror att skulle han få frågan så kommer han garanterat nappa direkt.

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=3522
Vettefan alltså, tyckte han var snudd på vidrig när han coachade Nyköping 03/04 i allsvenskan. Känns lite Tortorella över honom. Vet att han bänkade en av deras dåvarande överlägset bästa spelare, Henric Höglund, i flertalet matcher efter att stackaren gjort EN tveksam dito. Var tydligt att hans lite smånonchalanta lite diviga spelstil inte föll Jeff riktigt i smaken. Men vem fan bryr sig när spelaren sprutar in poäng? Lite som om Säcken skulle bänkat Linkan 06-07 bara för att han har lite raka ben när han åker till båset.

Njaa tveksam till en småtokig Hällegard-typ. Tror betydligt mer på någon som kan bidra med lugn och ro, ala Högmo i fotbollen.
Nu har han ändrat en hel del på sin tränarstil. Jag hade grymt svårt för Jeff när det begav sig i Nyköping, som du säger väldigt skrikig.
Men spelare som spelade för Gnesta förra året sade att det var nog den bästa tränare de haft.
Han jobbade med en ganska tunn trupp men lyckades ta Gnesta från 3an -1an på tre år, så nog finns det potential i Jeff. Så vill man ha en förändring som inte kostar för mycket på tränarsidan.
Ska det till en förändring så tro jag det blir svårt att värva spelare för att få till det, vi blir nog tvungna att titta på tränarbiten.
Eller så sitter vi still i båten denna säsong ut, och börjar sedan att tok jaga en ny tränare, som har stor erfarenhet att jobba i AS med små medel.
Förslaget med Jeff var att han var ledig nu, och efter som det är nu som en förändring måste ske, sen när säsongen är över så får vi jaga vidare, beroende på hur det går.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Man får inte glömma att man i de lägre serierna kan nå enorma framgångar på att vara bättre tränade och hålla en någorlunda vettig spelidé. Det räcker för serieseger i de flesta fallen.

I Allsvenskan är spelarna bra tränade rakt över, alla lag har en tydlig spelidé (om än mer eller mindre lyckosam).
Ställer betydligt högre krav på tränaren där.

Men visst vore det roligt om vi lyckades få fram nästa Jonas Rönnkvist. Jeff?

Högst på önskelistan är en tränare som förstår sig på den nya typen av ishockey som har kommit på senare år.
Att spela med fart och kraft (före kontrollerat och med finess) och som gör det jobbigt att spela för motståndarna.

Saik, Luleå, Karlskrona och även vårt JVM lag spelar den nya typen av hockey. Dinosaurier som FBK och HV har det tuffare med sina dyra trupper.
Frölunda har börjat närma sig toppen genom att ta till sig en tränare med moderna idéer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree

Inlägg av ciirree »

Risken finns ju att detta hade hänt: Janne Karlsson tar KHK till SHL och är årets tränare. Vi lyckas värva hem Janne och siktar på en 1a plats i AS. Allt är frid och fröjd. Han floppar och även han dras med DIF sköldens "sjukdom"
Detta händer ju med var och varannan spelare vi värvar så varför inte med Janne.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Måns spelar med J20 idag och har precis gjort mål.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

1962FenderStrat skrev:Måns spelar med J20 idag och har precis gjort mål.
Hoppas han är med på måndag. Målgörare borde vi ha i laget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Man får inte glömma att man i de lägre serierna kan nå enorma framgångar på att vara bättre tränade och hålla en någorlunda vettig spelidé. Det räcker för serieseger i de flesta fallen.

I Allsvenskan är spelarna bra tränade rakt över, alla lag har en tydlig spelidé (om än mer eller mindre lyckosam).
Ställer betydligt högre krav på tränaren där.

Men visst vore det roligt om vi lyckades få fram nästa Jonas Rönnkvist. Jeff?

Högst på önskelistan är en tränare som förstår sig på den nya typen av ishockey som har kommit på senare år.
Att spela med fart och kraft (före kontrollerat och med finess) och som gör det jobbigt att spela för motståndarna.

Saik, Luleå, Karlskrona och även vårt JVM lag spelar den nya typen av hockey. Dinosaurier som FBK och HV har det tuffare med sina dyra trupper.
Frölunda har börjat närma sig toppen genom att ta till sig en tränare med moderna idéer.
Håller med dig fullt ut, men varför inte testa nu i slutet av säsongen, vi behöver ju inte skriva ett 3års kontrakt, visar det sig sen att spelare o ledare gillar så kan man förhandla vidare o ge Jeff möjligheter att skapa sitt eget lag, Vet personligen vad Jeff gillar för typ av hockey, och det är precis vad jag tycker att Djurgården ska stå för.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

In med Jeff som ny huvudtränare nu! Tack för den här tiden Zabel, men nu måste något ske.
Bild
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Rocky3000 skrev:
In med Jeff som ny huvudtränare nu! Tack för den här tiden Zabel, men nu måste något ske.
Mer hockeyfrilla än Zabel. Taget!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst