SirDIFalot skrev:Exakt! Nu får det vara slut på inaveln.Magnutz skrev:Wikegård och Garpenlöv kliver in och styr upp.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
SirDIFalot skrev:Exakt! Nu får det vara slut på inaveln.Magnutz skrev:Wikegård och Garpenlöv kliver in och styr upp.
Hear hear!Vikas skrev:Såja såja. Nu gör vi det enkelt för oss: Jag tar över som tränare och matchcoach med omedelbar verkan.
För vi vet ju alla att användarna här på DIF Hockeys forum är de mest kunniga hockeyexperterna som finns.
Skönt att det finns fler som inser att han inte är så dåligt. Han är värvad som en poängback och har gjort näst flest poäng av våra backar. Finns halvdussinet andra backar som borde skickas före honom...BaronVonDif skrev:Ska vi göra oss av med vår näst bästa poängplockande back hoppas jag dom har nån vettig ersättare i sikte så det inte blir som det blev med Bombom. Finns fler backar i laget som har sin beskärda del 'fuck-ups' med mycket svagare poängskörd.
får jag vara mental coachVikas skrev:Såja såja. Nu gör vi det enkelt för oss: Jag tar över som tränare och matchcoach med omedelbar verkan.
För vi vet ju alla att användarna här på DIF Hockeys forum är de mest kunniga hockeyexperterna som finns.
Jag kan ta över som högljudd dåre som står i båset och skriker för att spelarna inte gör som de ska! (Wikegård-typ ungefär)4.9.5 skrev:får jag vara mental coachVikas skrev:Såja såja. Nu gör vi det enkelt för oss: Jag tar över som tränare och matchcoach med omedelbar verkan.
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Nu har han ändrat en hel del på sin tränarstil. Jag hade grymt svårt för Jeff när det begav sig i Nyköping, som du säger väldigt skrikig.Manijock skrev:Vettefan alltså, tyckte han var snudd på vidrig när han coachade Nyköping 03/04 i allsvenskan. Känns lite Tortorella över honom. Vet att han bänkade en av deras dåvarande överlägset bästa spelare, Henric Höglund, i flertalet matcher efter att stackaren gjort EN tveksam dito. Var tydligt att hans lite smånonchalanta lite diviga spelstil inte föll Jeff riktigt i smaken. Men vem fan bryr sig när spelaren sprutar in poäng? Lite som om Säcken skulle bänkat Linkan 06-07 bara för att han har lite raka ben när han åker till båset.emilin skrev:Jag har tjatat om Jeff Hällegard redan förra året grymt bra tränare fick gå från Gnesta nu,Danne282 skrev:Frågan är bara vilka bra tränare som står utan jobb?
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Enligt rykten så ställde han för högra krav på spelarna, men han såg till att ta dem från 3-1an.
Har kontakter som anser han vara den bästa tränaren som dem stött på.
Har spelat i Djurgården och är Djurgårdare så tror att skulle han få frågan så kommer han garanterat nappa direkt.
http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=3522
Njaa tveksam till en småtokig Hällegard-typ. Tror betydligt mer på någon som kan bidra med lugn och ro, ala Högmo i fotbollen.
Hoppas han är med på måndag. Målgörare borde vi ha i laget.1962FenderStrat skrev:Måns spelar med J20 idag och har precis gjort mål.
Håller med dig fullt ut, men varför inte testa nu i slutet av säsongen, vi behöver ju inte skriva ett 3års kontrakt, visar det sig sen att spelare o ledare gillar så kan man förhandla vidare o ge Jeff möjligheter att skapa sitt eget lag, Vet personligen vad Jeff gillar för typ av hockey, och det är precis vad jag tycker att Djurgården ska stå för.BOMBOM BOUCHARD skrev:Man får inte glömma att man i de lägre serierna kan nå enorma framgångar på att vara bättre tränade och hålla en någorlunda vettig spelidé. Det räcker för serieseger i de flesta fallen.
I Allsvenskan är spelarna bra tränade rakt över, alla lag har en tydlig spelidé (om än mer eller mindre lyckosam).
Ställer betydligt högre krav på tränaren där.
Men visst vore det roligt om vi lyckades få fram nästa Jonas Rönnkvist. Jeff?
Högst på önskelistan är en tränare som förstår sig på den nya typen av ishockey som har kommit på senare år.
Att spela med fart och kraft (före kontrollerat och med finess) och som gör det jobbigt att spela för motståndarna.
Saik, Luleå, Karlskrona och även vårt JVM lag spelar den nya typen av hockey. Dinosaurier som FBK och HV har det tuffare med sina dyra trupper.
Frölunda har börjat närma sig toppen genom att ta till sig en tränare med moderna idéer.
Mer hockeyfrilla än Zabel. Taget!Rocky3000 skrev:
In med Jeff som ny huvudtränare nu! Tack för den här tiden Zabel, men nu måste något ske.