Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

technoviking skrev: 2021-11-25 13:00:56
- Vi buar inte mot Videll.
Det här!
Tills dagen Videll lämnar är han DIF. Och behandlas därefter.

Håller man på med annat kan man börja hålla på aik eller hammarby eller vad det nu heter.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Men vadå, ska Videll fortsätta lira?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Trodde aldrig i min vildaste fantasi jag skulle uppleva denna cirkis i DIF. Finns så otroligt mycket kunskap o rutin både inom o utom. DIF som kan hjälpa till. ÄNDÅ verkar korthuset rasa ihop och ingen jäkel har någon lösning på hur gör vi nu. Jag köper resonemanget att panikåtgärder är uteslutet men någon form av strategi borde ju finnas i skrivbordslådan. Att låta skiten liksom bara ligga dör på golvet o inse vi är i kval snart o hör det bästa vi kan då är totalt värdelöst. Ta nu fram kampandan o släpp alla orätter o ta det i ringen med boxhandskar efter säsongen. Holland vet ju hur det hår till så ta rygg på honom då rättvisa ska skipas om vi är kvar i finrummet. Så galet trött på DIF-kaos nu :( :( :(
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Doyle skrev: 2021-11-25 13:35:58 Trodde aldrig i min vildaste fantasi jag skulle uppleva denna cirkis i DIF. Finns så otroligt mycket kunskap o rutin både inom o utom. DIF som kan hjälpa till. ÄNDÅ verkar korthuset rasa ihop och ingen jäkel har någon lösning på hur gör vi nu. Jag köper resonemanget att panikåtgärder är uteslutet men någon form av strategi borde ju finnas i skrivbordslådan. Att låta skiten liksom bara ligga dör på golvet o inse vi är i kval snart o hör det bästa vi kan då är totalt värdelöst. Ta nu fram kampandan o släpp alla orätter o ta det i ringen med boxhandskar efter säsongen. Holland vet ju hur det hår till så ta rygg på honom då rättvisa ska skipas om vi är kvar i finrummet. Så galet trött på DIF-kaos nu :( :( :(
Om vi inte ska ha panik och låta huvuden rulla så säger jag ta in ny head coach och låt hen komma in med ny energi.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Donkels-3.0 skrev: 2021-11-25 10:04:27 OK.
Här kommer en kort sammanfattning av mötet såsom jag tolkade det:
1) Värvningarna - difhockey valde en defensivare strategi initial kring värvningar(tillskillnad från alla övriga lag) pga osäkert coronaläge och kunde därför bara hitta nordamerikanska knektar när väl sanktionerna släpptes - enligt mig en en tveksam strategi
2) Vinner vi inte 4 av dom 7 nästa matcherna kommer laget förbereda sig för play-out
3) En back söks med ljus och lykta
4) Videllgate - enligt VD så ska Videll vara sugen att spela i DIF - tro att det är kvalificerat säljsnack och att en skilsmässa snart kommer att publiceras
5) Jocke tror på det här laget - har för mig att en annan sportchef sade samma sak för typ 10 år sen
6) Man letar inte ny tränare just nu då man tycker att Falk och Aaro "har något på gång"
7) Kaarel har fullt förtroende för Jocke - ingen högoddsare direkt
8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro

En kort sammanfattning som gärna andra som var där får komplettera med vad som sas
Tack för sammanfattning. Med andra ord; nuvarande lag ska vända skeppet.

Gud hjälpe oss alla.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Dusinator skrev: 2021-11-25 13:41:39
Doyle skrev: 2021-11-25 13:35:58 Trodde aldrig i min vildaste fantasi jag skulle uppleva denna cirkis i DIF. Finns så otroligt mycket kunskap o rutin både inom o utom. DIF som kan hjälpa till. ÄNDÅ verkar korthuset rasa ihop och ingen jäkel har någon lösning på hur gör vi nu. Jag köper resonemanget att panikåtgärder är uteslutet men någon form av strategi borde ju finnas i skrivbordslådan. Att låta skiten liksom bara ligga dör på golvet o inse vi är i kval snart o hör det bästa vi kan då är totalt värdelöst. Ta nu fram kampandan o släpp alla orätter o ta det i ringen med boxhandskar efter säsongen. Holland vet ju hur det hår till så ta rygg på honom då rättvisa ska skipas om vi är kvar i finrummet. Så galet trött på DIF-kaos nu :( :( :(
Om vi inte ska ha panik och låta huvuden rulla så säger jag ta in ny head coach och låt hen komma in med ny energi.
JE sade ju tydligen på mötet att Falken och Aaro ska fortsätta coacha laget, så en ny tränare kan vi glömma! Men skulle DIF ändra sig så bör han vara någon som kan få in glädje och jobba mer mentalt, för lira hockey kan grabbarna. Dick, Abris och Roos snackade om just det i nån pod som länkades här igår.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Säsongen 21/22

Inlägg av Klaudius21 »

Saknar fan Challe idag mer än någonsin. Med han i rodret visste man att det värvades spelare med rätt karaktär. Han kollade inte bara siffrorna i värvningarna, utan även människan. Kommer spelaren passa in och kunna representera DIF? Känns som det finns väldigt lite av det tänket i Jocke.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Va Videll skadad innan han blev ”sjuk”? Om inte så har killen alltså inte spelat på snart 2 månader och förmodligen fått full lön. Helt sjukt allt med DIF hockey just nu. Kommer snubben spela nått mer? Nä fy fan Jocke och Videll lämna snälla!
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Jag och samtliga här vill se Videll på isen
Och Jocke åt helvette
The DIF ONE
daaviid

Säsongen 21/22

Inlägg av daaviid »

gaspo skrev: 2021-11-25 15:39:25 Va Videll skadad innan han blev ”sjuk”? Om inte så har killen alltså inte spelat på snart 2 månader och förmodligen fått full lön. Helt sjukt allt med DIF hockey just nu. Kommer snubben spela nått mer? Nä fy fan Jocke och Videll lämna snälla!
Va fasen, ekar det här inne?
Grabben från Söder

Säsongen 21/22

Inlägg av Grabben från Söder »

Både Jocke och Videll kommer inte kunna vara kvar. Om jag får välja så tar jag Videll. Gillar Jocke och tycker han har gjort mycket bra för Djurgården. Men känns som han har gjort sitt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Högström då? Snickrar han också på en anmälan eller va äre frågan om? Varför spelar han inte hockey?
Det är LITE BRÅTTOM om man säger så.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Philly Flu

Säsongen 21/22

Inlägg av Philly Flu »

DIF_Soldier skrev: 2021-11-25 18:30:39 Högström då? Snickrar han också på en anmälan eller va äre frågan om? Varför spelar han inte hockey?
Högström har symptom efter hjärnskakning, så det får vi se som giltigt skäl.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Philly Flu skrev: 2021-11-25 18:33:45
DIF_Soldier skrev: 2021-11-25 18:30:39 Högström då? Snickrar han också på en anmälan eller va äre frågan om? Varför spelar han inte hockey?
Högström har symptom efter hjärnskakning, så det får vi se som giltigt skäl.
Aha. Framkom av mötet igår gissar jag. Tack för info.
Säg den glädje som varar
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Tyvärr Högga s Hjärnskakning är av en alvarligare sort
Haft grymt jobbigt bakslag på bakslag och mår riktigt dåligt !

Och nar man pratar med honom så fins bara 1 klubb i Sverige så visa respekt. !!!!
The DIF ONE
Skriv svar