Det här!
Tills dagen Videll lämnar är han DIF. Och behandlas därefter.
Håller man på med annat kan man börja hålla på aik eller hammarby eller vad det nu heter.
Det här!
Om vi inte ska ha panik och låta huvuden rulla så säger jag ta in ny head coach och låt hen komma in med ny energi.Doyle skrev: ↑2021-11-25 13:35:58 Trodde aldrig i min vildaste fantasi jag skulle uppleva denna cirkis i DIF. Finns så otroligt mycket kunskap o rutin både inom o utom. DIF som kan hjälpa till. ÄNDÅ verkar korthuset rasa ihop och ingen jäkel har någon lösning på hur gör vi nu. Jag köper resonemanget att panikåtgärder är uteslutet men någon form av strategi borde ju finnas i skrivbordslådan. Att låta skiten liksom bara ligga dör på golvet o inse vi är i kval snart o hör det bästa vi kan då är totalt värdelöst. Ta nu fram kampandan o släpp alla orätter o ta det i ringen med boxhandskar efter säsongen. Holland vet ju hur det hår till så ta rygg på honom då rättvisa ska skipas om vi är kvar i finrummet. Så galet trött på DIF-kaos nu![]()
![]()
![]()
Tack för sammanfattning. Med andra ord; nuvarande lag ska vända skeppet.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-11-25 10:04:27 OK.
Här kommer en kort sammanfattning av mötet såsom jag tolkade det:
1) Värvningarna - difhockey valde en defensivare strategi initial kring värvningar(tillskillnad från alla övriga lag) pga osäkert coronaläge och kunde därför bara hitta nordamerikanska knektar när väl sanktionerna släpptes - enligt mig en en tveksam strategi
2) Vinner vi inte 4 av dom 7 nästa matcherna kommer laget förbereda sig för play-out
3) En back söks med ljus och lykta
4) Videllgate - enligt VD så ska Videll vara sugen att spela i DIF - tro att det är kvalificerat säljsnack och att en skilsmässa snart kommer att publiceras
5) Jocke tror på det här laget - har för mig att en annan sportchef sade samma sak för typ 10 år sen
6) Man letar inte ny tränare just nu då man tycker att Falk och Aaro "har något på gång"
7) Kaarel har fullt förtroende för Jocke - ingen högoddsare direkt
8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro
En kort sammanfattning som gärna andra som var där får komplettera med vad som sas
JE sade ju tydligen på mötet att Falken och Aaro ska fortsätta coacha laget, så en ny tränare kan vi glömma! Men skulle DIF ändra sig så bör han vara någon som kan få in glädje och jobba mer mentalt, för lira hockey kan grabbarna. Dick, Abris och Roos snackade om just det i nån pod som länkades här igår.Dusinator skrev: ↑2021-11-25 13:41:39Om vi inte ska ha panik och låta huvuden rulla så säger jag ta in ny head coach och låt hen komma in med ny energi.Doyle skrev: ↑2021-11-25 13:35:58 Trodde aldrig i min vildaste fantasi jag skulle uppleva denna cirkis i DIF. Finns så otroligt mycket kunskap o rutin både inom o utom. DIF som kan hjälpa till. ÄNDÅ verkar korthuset rasa ihop och ingen jäkel har någon lösning på hur gör vi nu. Jag köper resonemanget att panikåtgärder är uteslutet men någon form av strategi borde ju finnas i skrivbordslådan. Att låta skiten liksom bara ligga dör på golvet o inse vi är i kval snart o hör det bästa vi kan då är totalt värdelöst. Ta nu fram kampandan o släpp alla orätter o ta det i ringen med boxhandskar efter säsongen. Holland vet ju hur det hår till så ta rygg på honom då rättvisa ska skipas om vi är kvar i finrummet. Så galet trött på DIF-kaos nu![]()
![]()
![]()
Va fasen, ekar det här inne?
Högström har symptom efter hjärnskakning, så det får vi se som giltigt skäl.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-25 18:30:39 Högström då? Snickrar han också på en anmälan eller va äre frågan om? Varför spelar han inte hockey?
Det är LITE BRÅTTOM om man säger så.
Aha. Framkom av mötet igår gissar jag. Tack för info.Philly Flu skrev: ↑2021-11-25 18:33:45Högström har symptom efter hjärnskakning, så det får vi se som giltigt skäl.DIF_Soldier skrev: ↑2021-11-25 18:30:39 Högström då? Snickrar han också på en anmälan eller va äre frågan om? Varför spelar han inte hockey?
Det är LITE BRÅTTOM om man säger så.