DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

zOscaR skrev:
Haha, Alm måste ju vara helt jävla dum i huvudet.
Med sina sandlådefasoner kändes Alm som Björn Gustavsson i parlamentet när han fick tipset från coachen att vara pubertal.
"Ah men dina varningar då?"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.fotbollskanalen.se/1.2287594 ... handertogs

Aldrig sett nå liknande. Det greps människor som gick i marschen för att de hade öl!!!!!!!! Inte det gamla vanliga, ta den och hälla ut, dom GREPS! Herrejävlar...
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Haha! Maaaaagnus Pehrsson! Fyfan vad jag älskar honom!
SirDIFalot skrev:http://www.fotbollskanalen.se/1.2287594 ... handertogs

Aldrig sett nå liknande. Det greps människor som gick i marschen för att de hade öl!!!!!!!! Inte det gamla vanliga, ta den och hälla ut, dom GREPS! Herrejävlar...
Var du där? Jag trodde att vi blev utsatta för en råttinvasion, men det visade sig att polisen i själva verket hade lite svårt att hålla batongerna i styr. Så är det ju när den enda batong man har inte är innanför byxorna, utan hänger på dem...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Haha! Maaaaagnus Pehrsson! Fyfan vad jag älskar honom!

Var du där? Jag trodde att vi blev utsatta för en råttinvasion, men det visade sig att polisen i själva verket hade lite svårt att hålla batongerna i styr. Så är det ju när den enda batong man har inte är innanför byxorna, utan hänger på dem...
Det var tur att folk inte vek ner sig. Det tändes ju förstås bengaler mitt i marschen, som vanligt. Den här gången hade dock snutarna gett sig fan på att få tag på brännaren. batonger och pepparsprayer fram och slå och spraya sig rakt in i marschen. Trist för alla oskyldiga som får batongslag i huvud och armar. Samt att det är svårt att se matchen efter den där sprayen... Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.
Expert.
Metal Machine

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Haha! Maaaaagnus Pehrsson! Fyfan vad jag älskar honom!

Det var tur att folk inte vek ner sig. Det tändes ju förstås bengaler mitt i marschen, som vanligt. Den här gången hade dock snutarna gett sig fan på att få tag på brännaren. batonger och pepparsprayer fram och slå och spraya sig rakt in i marschen. Trist för alla oskyldiga som får batongslag i huvud och armar. Samt att det är svårt att se matchen efter den där sprayen... Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.
Ja, herrejävlar. Tuffa killar...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mats Jonsson, DIF;s säkerhet- och evenemangsansvarige var tydligen lite upprörd över att få smaka på batongslag igår. Inte så han klär sig på huliganmanér heller direkt. Aldrig sett karln utan kavaj.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.
Det är ju dom om några som ska bli omhändertagna. För jävla synd att oskyldiga blir plockade för att andra personer inte kan hålla sig innanför ramarna för vad som är ok och vad som inte är det enligt svensk lag.

Men snutarna ska ju inte ge sig in i en marsch, det är bara idioti. Det bevisar bara att Stockholmspolisen inte är kapabla att fatta rätt beslut vid högrisksmatcher. Det är ingen nyhet precis att dom flesta kravallsnutarna är våldsbenägna idioter som mer än gärna pucklar på första bästa person.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.
Det är ju dom om några som ska bli omhändertagna. För jävla synd att oskyldiga blir plockade för att andra personer inte kan hålla sig innanför ramarna för vad som är ok och vad som inte är det enligt svensk lag.

Men snutarna ska ju inte ge sig in i en marsch, det är bara idioti. Det bevisar bara att Stockholmspolisen inte är kapabla att fatta rätt beslut vid högrisksmatcher. Det är ingen nyhet precis att dom flesta kravallsnutarna är våldsbenägna idioter som mer än gärna pucklar på första bästa person.
Asså liksom... Låt dom bränna i marschen, det är inget som kommer hända, risken för skadade människor är betydligt större om de bara rusar rakt i marschen med pepparsprayer och batonger och vevar för kung och fosterland. Även om de skulle lyckas ta den som brände en bengal, är det värt att ha slagit ner 10-15 pers på vägen då? Prioritera lite istället. Ingrip när det faktiskt behövs liksom.
Expert.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Salas skrev:Men snutarna ska ju inte ge sig in i en marsch, det är bara idioti. Det bevisar bara att Stockholmspolisen inte är kapabla att fatta rätt beslut vid högrisksmatcher. Det är ingen nyhet precis att dom flesta kravallsnutarna är våldsbenägna idioter som mer än gärna pucklar på första bästa person.
Ändå är dom tiotusen gånger bättre än polisen i Göteborg.
Metal Machine

Alltså det sjuka var ju att det knappast gick några huliganer eller hardcorefans i marschen, utan bara smågrabbar, vanliga killar och dyl. Vi var inte heller speciellt många eller speciellt hotfulla. En bengal bränns av - snuten svarar med att go bananas. Helt sjukt...

Skjut en snut...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Metal Machine skrev:Skjut en snut...
Eh, va? Inte helt ok. :(
Metal Machine

kaminor skrev:
Metal Machine skrev:Skjut en snut...
Eh, va? Inte helt ok. :(
Det våldsmonopol som polisen har måste kunna förvaltas bättre, men att skjuta enskilda polismän är naturligtvis väldigt drastiskt. Ta det därför inte bokstavligt. Det där är en gammal ramsa som återkommer då och då i spridda sammanhang...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Asså liksom... Låt dom bränna i marschen, det är inget som kommer hända, risken för skadade människor är betydligt större om de bara rusar rakt i marschen med pepparsprayer och batonger och vevar för kung och fosterland. Även om de skulle lyckas ta den som brände en bengal, är det värt att ha slagit ner 10-15 pers på vägen då? Prioritera lite istället. Ingrip när det faktiskt behövs liksom.
Jag håller med dig. Jag tycker att man bör få bränna av lite bengaler under en marsch, absolut.
Att polisen går in med batonger och pepparspray för att få tag i de skyldiga orsakar som du säger mer skada, och därför bör polisen göra den övervägningen att avvakta och kanske ingripa vid ett bättre tillfälle alternativt inte göra något åt saken.
Men det jag menade var att om folk ska bli gripna, så är det ju de som bränner. Att dom smiter undan och ser andra personer bli gripna för något som de själva gjort tycker jag också är fel. Det är trots allt en illegal handling, och om polisen gör den bedömningen att ingripa så får man ändå stå till svars för sitt agerande istället för att låta andra personer ta ens skit, det är bara fegt och ruttet.
Alla som bränner av bengaler vet att det är olagligt, så det bör inte komma som en stor överraskning att polisen ibland kan ingripa.

Sammanfattningsvis så tycker jag så här: Bränn gärna bengaler under en marsch, det tillför mycket. Men gör det dock på egen risk. Är man inte beredd att ta konsekvenserna så ska man inte heller bränna. Ingriper polisen så är det enda rätta att man tar sitt ansvar istället för att låta oskyldiga bli drabbade.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fan vad billigt.
Man har total kontroll i första, så i andra spelar man återigen Superettanfotboll.
Danskens filmning var pinsam, inte så mycket DIF över den...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Utvisad för en filmning. Fruktansvärt pinsamt!

Hoppas på en poäng i alla fall
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Skriv svar