Med sina sandlådefasoner kändes Alm som Björn Gustavsson i parlamentet när han fick tipset från coachen att vara pubertal.zOscaR skrev:Haha, Alm måste ju vara helt jävla dum i huvudet.Jepe skrev:MP är för skön!
"Ah men dina varningar då?"
Med sina sandlådefasoner kändes Alm som Björn Gustavsson i parlamentet när han fick tipset från coachen att vara pubertal.zOscaR skrev:Haha, Alm måste ju vara helt jävla dum i huvudet.Jepe skrev:MP är för skön!
Var du där? Jag trodde att vi blev utsatta för en råttinvasion, men det visade sig att polisen i själva verket hade lite svårt att hålla batongerna i styr. Så är det ju när den enda batong man har inte är innanför byxorna, utan hänger på dem...SirDIFalot skrev:http://www.fotbollskanalen.se/1.2287594 ... handertogs
Aldrig sett nå liknande. Det greps människor som gick i marschen för att de hade öl!!!!!!!! Inte det gamla vanliga, ta den och hälla ut, dom GREPS! Herrejävlar...
Det var tur att folk inte vek ner sig. Det tändes ju förstås bengaler mitt i marschen, som vanligt. Den här gången hade dock snutarna gett sig fan på att få tag på brännaren. batonger och pepparsprayer fram och slå och spraya sig rakt in i marschen. Trist för alla oskyldiga som får batongslag i huvud och armar. Samt att det är svårt att se matchen efter den där sprayen... Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.Metal Machine skrev:Haha! Maaaaagnus Pehrsson! Fyfan vad jag älskar honom!Var du där? Jag trodde att vi blev utsatta för en råttinvasion, men det visade sig att polisen i själva verket hade lite svårt att hålla batongerna i styr. Så är det ju när den enda batong man har inte är innanför byxorna, utan hänger på dem...SirDIFalot skrev:http://www.fotbollskanalen.se/1.2287594 ... handertogs
Aldrig sett nå liknande. Det greps människor som gick i marschen för att de hade öl!!!!!!!! Inte det gamla vanliga, ta den och hälla ut, dom GREPS! Herrejävlar...
Ja, herrejävlar. Tuffa killar...SirDIFalot skrev:Det var tur att folk inte vek ner sig. Det tändes ju förstås bengaler mitt i marschen, som vanligt. Den här gången hade dock snutarna gett sig fan på att få tag på brännaren. batonger och pepparsprayer fram och slå och spraya sig rakt in i marschen. Trist för alla oskyldiga som får batongslag i huvud och armar. Samt att det är svårt att se matchen efter den där sprayen... Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.Metal Machine skrev:Haha! Maaaaagnus Pehrsson! Fyfan vad jag älskar honom!Var du där? Jag trodde att vi blev utsatta för en råttinvasion, men det visade sig att polisen i själva verket hade lite svårt att hålla batongerna i styr. Så är det ju när den enda batong man har inte är innanför byxorna, utan hänger på dem...SirDIFalot skrev:http://www.fotbollskanalen.se/1.2287594 ... handertogs
Det är ju dom om några som ska bli omhändertagna. För jävla synd att oskyldiga blir plockade för att andra personer inte kan hålla sig innanför ramarna för vad som är ok och vad som inte är det enligt svensk lag.SirDIFalot skrev:Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.
Asså liksom... Låt dom bränna i marschen, det är inget som kommer hända, risken för skadade människor är betydligt större om de bara rusar rakt i marschen med pepparsprayer och batonger och vevar för kung och fosterland. Även om de skulle lyckas ta den som brände en bengal, är det värt att ha slagit ner 10-15 pers på vägen då? Prioritera lite istället. Ingrip när det faktiskt behövs liksom.Salas skrev:Det är ju dom om några som ska bli omhändertagna. För jävla synd att oskyldiga blir plockade för att andra personer inte kan hålla sig innanför ramarna för vad som är ok och vad som inte är det enligt svensk lag.SirDIFalot skrev:Jävligt glad att dom inte fick tag i de som brände dock.
Men snutarna ska ju inte ge sig in i en marsch, det är bara idioti. Det bevisar bara att Stockholmspolisen inte är kapabla att fatta rätt beslut vid högrisksmatcher. Det är ingen nyhet precis att dom flesta kravallsnutarna är våldsbenägna idioter som mer än gärna pucklar på första bästa person.
Ändå är dom tiotusen gånger bättre än polisen i Göteborg.Salas skrev:Men snutarna ska ju inte ge sig in i en marsch, det är bara idioti. Det bevisar bara att Stockholmspolisen inte är kapabla att fatta rätt beslut vid högrisksmatcher. Det är ingen nyhet precis att dom flesta kravallsnutarna är våldsbenägna idioter som mer än gärna pucklar på första bästa person.
Eh, va? Inte helt ok.Metal Machine skrev:Skjut en snut...
Det våldsmonopol som polisen har måste kunna förvaltas bättre, men att skjuta enskilda polismän är naturligtvis väldigt drastiskt. Ta det därför inte bokstavligt. Det där är en gammal ramsa som återkommer då och då i spridda sammanhang...kaminor skrev:Eh, va? Inte helt ok.Metal Machine skrev:Skjut en snut...
Jag håller med dig. Jag tycker att man bör få bränna av lite bengaler under en marsch, absolut.SirDIFalot skrev:Asså liksom... Låt dom bränna i marschen, det är inget som kommer hända, risken för skadade människor är betydligt större om de bara rusar rakt i marschen med pepparsprayer och batonger och vevar för kung och fosterland. Även om de skulle lyckas ta den som brände en bengal, är det värt att ha slagit ner 10-15 pers på vägen då? Prioritera lite istället. Ingrip när det faktiskt behövs liksom.