Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-02-16 12:05:45 Audette som gick till Örebro höll på att gå till oss. Jävligt surt måste jag säga.

https://hockeynews.se/articles/23193/
Väldigt surt.
Men det här gjorde iallafall mig glad:
"– Han spelade i Calgarys farmarlag Stockton tillsammans med Oliver Kylington och (Adam) Ollas Mattsson. Jag har pratat med dem, säger Stoppel."
samt:
"– Han kommer att komma in snabbt och bra i gruppen för han känner tre av våra importer. Han känner Gélinas, Gragnani och (Cameron) Schilling. Det gör det också lättare, säger K-G Stoppel."

Jag räknade med att han skulle kolla med Schilling, men inte AOM och Kylington faktiskt.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Eklund - Poirier - Rhett
Sören - Rensfeldt - Cederqvist
Axelsson - Engsund - Lekkerimäki
Söderlund - Berglund - Bergfors

Tack
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2022-02-16 12:09:17
Knickedick skrev: 2022-02-16 11:47:23
Praetori skrev: 2022-02-16 11:37:05
Buford skrev: 2022-02-16 11:15:43 Har ingen aning om vem Emile är, men eftersom han och Schilling har spelat ihop så har DIF med all sannolikhet rådfrågat den sistnämnda, så man har nog inte helt köpt grisen i säcken. Bra med lite volym och skägg dessutom!

Welcome Emile!
Har för mig att han och Kylington har lirat ett par säsonger tillsammans i Calgary och Stockton.
Det stämmer han har lirat med Färjestads- Oliver och även Ollas-Matsson.
Japp då hade jag begripit rätt att KG snackat med Oliver (grymt bra snubbe för övrigt). Det känns betydligt bättre att få någon vettad även om hela den här affären stinker desperationsvärvning. Himmel eller pannkaka lär visa sig.
Jag håller med om allt du säger. Men jag tror att Poirier i rätt miljö kan få en riktigt positiv boost.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2022-02-16 12:05:57
diftobbe89 skrev: 2022-02-16 11:37:31
Manijock skrev: 2022-02-16 09:23:37
Praetori skrev: 2022-02-16 07:38:25
Manijock skrev: 2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....

Så presenteras han av Brynäs??? Som är fan så mycket på en högre nivå än oss... Vi lirar för helvete med Rensfeldt vartannat byte!!!! Hur kan detta hända?
Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?
På riktigt? Nej.... Om inte Jocke förolämpade honom med sitt kontraktförslag lika mycket som med Hank. Tror inte vi var intresserade. Ge honom ett par veckor så är han minst på nivå med Rensfeldt. Snacket om storlek är ju bara trams. Återigen, Ludvig är jättestor men använder knappast det till sin fördel. Max Friberg är en hobbit men ingen rår på honom ändå! Storlek är irrelevant. Wandell har dessutom skalle och åkning. Han behöver inte stångas!

Grattis Brynäs! Håller tummarna för våran kille naturligtvis. Bra jobbat KG!
Ja wow, jag tror Brynäs-fansen jublar, en 35 åring som inte ens är aktiv är ju få förunnat att få in :D
Han bidrar med trygghet, defensiv spets och fart. Vi som har en centersida som är känsligare än Anna Book, borde kanske huggit på det? Inte istället för någon, utan endast som en garanti att vi ALDRIG behöver ställa upp med Bjerselius i ett kval.....

Brynäs har lärt sig den hårda vägen att alltid helgardera. Vi är lite mer chansningsbenägna.
Vi får se hur mycket trygghet han kommer bidra med. Jag hade aldrig värvat honom, ganska avgörande som sagt att han inte lirat nånstans på hela säsongen och hade planer på att lägga av. Inte skit motiverade.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

Wandell har alltså tränat för att spela hela säsongen. So there! Till skillnad från Dick som slutat helt.

– Spelschemat är tajt med många matcher på kort tid. Det finns alltid risk för skador och det här alternativet kom upp. Vi tog möjligheten att bredda truppen, säger Alcén.

Bra jobbat Alcén!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2022-02-16 12:28:35
Buford skrev: 2022-02-16 11:15:43 Har ingen aning om vem Emile är, men eftersom han och Schilling har spelat ihop så har DIF med all sannolikhet rådfrågat den sistnämnda, så man har nog inte helt köpt grisen i säcken. Bra med lite volym och skägg dessutom!

Welcome Emile!
Har för mig att han och Kylington har lirat ett par säsonger tillsammans i Calgary och Stockton.
Japp då hade jag begripit rätt att KG snackat med Oliver (grymt bra snubbe för övrigt). Det känns betydligt bättre att få någon vettad även om hela den här affären stinker desperationsvärvning. Himmel eller pannkaka lär visa sig.
Jag håller med om allt du säger. Men jag tror att Poirier i rätt miljö kan få en riktigt positiv boost.
Det kan han säkert få precis som ett kvart-i-tre ragg på krogen kan vara en hit. Men det är fortfarande ett kvart-i-tre ragg även om polaren intygar att det är en sjysst donna så förväntningarna bör vara därefter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-02-16 12:10:22 Forumet hade gått i spinn och börjat gorma om 40-kilos på nollkommatvå sekunder. :lol:
Jaaa :lol:

Då stämde det som jag skrev till dig Praetori :wink:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-02-16 12:59:26 Det kan han säkert få precis som ett kvart-i-tre ragg på krogen kan vara en hit. Men det är fortfarande ett kvart-i-tre ragg även om polaren intygar att det är en sjysst donna så förväntningarna bör vara därefter.
Hahahaaa... Litar aldrig på en polare när det gäller detta :lol:
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2022-02-16 12:59:26
Knickedick skrev: 2022-02-16 12:28:35

Det kan han säkert få precis som ett kvart-i-tre ragg på krogen kan vara en hit. Men det är fortfarande ett kvart-i-tre ragg även om polaren intygar att det är en sjysst donna så förväntningarna bör vara därefter.
Helt Rhett, ger ingen Audette :wink:
Lever Knickedick får han se vad det här är för kanadick.

Skämt åsido, ska bli spännande att se vad han har att ge och det är bara att be för att han kan tillföra laget något bra. För vi behöver en center som kan bära puck.

Det skulle vara kul att veta vilka namn KG haft på sitt bord och försökt gå efter. Det är ändå två hela månader mellan Holland out och transferdeadline.
Senast redigerad av Knickedick den 2022-02-16 14:01:32, redigerad totalt 1 gånger.
Jesus Kristus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jesus Kristus »

Manijock skrev: 2022-02-16 12:13:38 Eklund - Poirier - Rhett

Tack
Nu blir jag nyfiken hur du tänker.
Jag tycker att med ovan nämnda formationer har vi fortfarande två kedjor som har svårt att komma ur egen zon på ett bra sätt, både när de varit under press eller en helt vanlig spel uppbyggnad. Dom har otroligt svårt att klara av att spela i anfallszon.
Så, Är det inte bättre att köra:

Rensfeldt Cederqvist Sören
Rhett Wille Carey
Dick Poirier Söderlund

Sen köra Engsund Forsberg Bergfors/Lekki

Är det bara jag som ser att våra tre första formationer blir betydligt vassare än att fortsätta med två centrar som inte klarar av allt som krävs för att faktiskt kunna hota och även kunna spela i anfallszon ?
Spelar Wille vidare som center kommer vi kunna sprida ut ansvaret på målskyttet på tre formationer. Sen får dom bevisa vilka två som ska ha mest istid varje match.

Alla har givet sin åsikt men för mig är det solklart att vi blir ett jämnare och vassare lag med Wille, LR och EP som centrar.
Döden

Inlägg av Döden »

Jesus Kristus skrev: 2022-02-16 13:33:09
Manijock skrev: 2022-02-16 12:13:38 Eklund - Poirier - Rhett

Tack
Nu blir jag nyfiken hur du tänker.
Jag tycker att med ovan nämnda formationer har vi fortfarande två kedjor som har svårt att komma ur egen zon på ett bra sätt, både när de varit under press eller en helt vanlig spel uppbyggnad. Dom har otroligt svårt att klara av att spela i anfallszon.
Så, Är det inte bättre att köra:

Rensfeldt Cederqvist Sören
Rhett Wille Carey
Dick Poirier Söderlund

Sen köra Engsund Forsberg Bergfors/Lekki

Är det bara jag som ser att våra tre första formationer blir betydligt vassare än att fortsätta med två centrar som inte klarar av allt som krävs för att faktiskt kunna hota och även kunna spela i anfallszon ?
Spelar Wille vidare som center kommer vi kunna sprida ut ansvaret på målskyttet på tre formationer. Sen får dom bevisa vilka två som ska ha mest istid varje match.

Alla har givet sin åsikt men för mig är det solklart att vi blir ett jämnare och vassare lag med Wille, LR och EP som centrar.
Jag skulle byta plats på Carey och Lekkerimäki
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Poirier spelade i det sämsta laget i KHL och hade sämst plus minus statistik. Ingen spelare att jubla till, han är inte bättre än tredje center.
Senast redigerad av klintan85 den 2022-02-16 15:03:20, redigerad totalt 1 gånger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
GULD

Inlägg av GULD »

Exakt Carey helt klart på Lecki s plats
The DIF ONE
GULD

Inlägg av GULD »

klintan85 skrev: 2022-02-16 15:01:03 Poire spelade i det sämsta laget i KHL och hade sämst plus minus statistik. Ingen spelare att jubla till, han är inte bättre än tredje center.

Och DIf shl såmsta lag

Hur menar du eller har du glömt var vi ligger ?
The DIF ONE
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

klintan85 skrev: 2022-02-16 15:01:03 Poirier spelade i det sämsta laget i KHL och hade sämst plus minus statistik. Ingen spelare att jubla till, han är inte bättre än tredje center.
[/quote

Å det kan du avgöra på enbart statistik?!
Låst