Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nån som läst eller hört om när han kan tänkas göra sin första match?
Delägare
-
Svårt att bedöma Emile. De enda highlights som jag kunnat finna är från Canadian Juniors eller första tiden i Calgary från deras trainingcamp.
Såg helt klart talangfull ut då. En bra mix av skills o grit.Frågetecken för utvecklingen sedan dess. Det ser iaf ut som det har funnit fart under skridskorna vilket är bra för jag tycker verkligen att det saknas på centersidan. Jag tror inte att han har varit så dyr heller jämförelsevis med annat som funnits på marknaden.
Jag tycker även det verkar finnas kemi mellan Wille och Söderlund framförallt i Powerplay mot Brynäs och Luleå innan Wille fick utgå.
Skulle vilja ha dem ihop i 5v5 också
Eklund- Poirier-Söderlund
Ceder- Rensfeldt- Sören
Carey- Engsund- Rhett
Dick- Berglund- Lekkerimäki
Såg helt klart talangfull ut då. En bra mix av skills o grit.Frågetecken för utvecklingen sedan dess. Det ser iaf ut som det har funnit fart under skridskorna vilket är bra för jag tycker verkligen att det saknas på centersidan. Jag tror inte att han har varit så dyr heller jämförelsevis med annat som funnits på marknaden.
Jag tycker även det verkar finnas kemi mellan Wille och Söderlund framförallt i Powerplay mot Brynäs och Luleå innan Wille fick utgå.
Skulle vilja ha dem ihop i 5v5 också
Eklund- Poirier-Söderlund
Ceder- Rensfeldt- Sören
Carey- Engsund- Rhett
Dick- Berglund- Lekkerimäki
Senast redigerad av Knickedick den 2022-02-16 11:45:21, redigerad totalt 1 gånger.
Har ingen aning om vem Emile är, men eftersom han och Schilling har spelat ihop så har DIF med all sannolikhet rådfrågat den sistnämnda, så man har nog inte helt köpt grisen i säcken. Bra med lite volym och skägg dessutom!
Welcome Emile!
Welcome Emile!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Poirier kommer att göra det bättre än samtliga centrar vi har, Rensfeldt möjligen undantaget.
Stort plus inför slut spurten. Riktigt trevligt !
Jag skulle vilja fortsätta med Wille som center.
Då har vi tre centrar som faktiskt kan leda en kedja och driva den framåt. Tre centrar som kan och har förutsättningar att spela sig ur och framåt.
Önskar dock en hårt arbetande forward tillsammans med Wille som kan vinna kampen framför mål och som tycker att försvarsspel är lika rolig ( nåja, nästan iaf )
Bergfors Wille Söderlund
Cederqvist Rensfeldt Sörensen
Dick Poirier Rhett
Carey Engsund Forsberg (Berglund)
Jag hoppas man vågar köra på dessa Centrar nu.
Tycker det här laget är så mycket bättre än när man envisas med att låta Berglund vara i en tredje och Engsund i en fjärde.
Blir spännande att se hur Fagervall tänker kring detta.
Stort plus inför slut spurten. Riktigt trevligt !
Jag skulle vilja fortsätta med Wille som center.
Då har vi tre centrar som faktiskt kan leda en kedja och driva den framåt. Tre centrar som kan och har förutsättningar att spela sig ur och framåt.
Önskar dock en hårt arbetande forward tillsammans med Wille som kan vinna kampen framför mål och som tycker att försvarsspel är lika rolig ( nåja, nästan iaf )
Bergfors Wille Söderlund
Cederqvist Rensfeldt Sörensen
Dick Poirier Rhett
Carey Engsund Forsberg (Berglund)
Jag hoppas man vågar köra på dessa Centrar nu.
Tycker det här laget är så mycket bättre än när man envisas med att låta Berglund vara i en tredje och Engsund i en fjärde.
Blir spännande att se hur Fagervall tänker kring detta.
Har för mig att han och Kylington har lirat ett par säsonger tillsammans i Calgary och Stockton.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
Ja wow, jag tror Brynäs-fansen jublar, en 35 åring som inte ens är aktiv är ju få förunnat att få inManijock skrev: ↑2022-02-16 09:23:37På riktigt? Nej.... Om inte Jocke förolämpade honom med sitt kontraktförslag lika mycket som med Hank. Tror inte vi var intresserade. Ge honom ett par veckor så är han minst på nivå med Rensfeldt. Snacket om storlek är ju bara trams. Återigen, Ludvig är jättestor men använder knappast det till sin fördel. Max Friberg är en hobbit men ingen rår på honom ändå! Storlek är irrelevant. Wandell har dessutom skalle och åkning. Han behöver inte stångas!Praetori skrev: ↑2022-02-16 07:38:25Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
Så presenteras han av Brynäs??? Som är fan så mycket på en högre nivå än oss... Vi lirar för helvete med Rensfeldt vartannat byte!!!! Hur kan detta hända?
Grattis Brynäs! Håller tummarna för våran kille naturligtvis. Bra jobbat KG!

Spela fult
-
Vi har ju redan Dick som inte spelat på hela hösten, skillnaden är att när han är i matchform lagom till kvalet så kan han i bästa fall vara skillnaden mellan SHL och Hockeyallsvenskan.
Där är inte Wandell. Så den värvningen av Brynäs förstår jag inte faktiskt. Annan sak om han hade spelat under vintern, men inte i detta läge. Går säkert in som extra säkerhet och bredd inför eventuellt slutspel bara.
Där är inte Wandell. Så den värvningen av Brynäs förstår jag inte faktiskt. Annan sak om han hade spelat under vintern, men inte i detta läge. Går säkert in som extra säkerhet och bredd inför eventuellt slutspel bara.
-
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
– Émile är en funktionell och erfaren tvåvägscenter som ger stabilitet till vår centersida. Det som vi sökt i denna rekrytering är en spelare som både är ansvarsfull i spelet utan puck, men även tar bra beslut med puck. Det vill säga har en förmåga att göra sina medspelare bättre.
Just det här får mig att hoppas!. Jag vill förstå detta som att man saknat puck skickliga två vägs centrar som kan fördela spelet.
Kör vi Rensfeldt, Poirier, Wille och Engsund på center positionen är jag övertygad om att vi kommer att kunna sprida ut målskyttet i mycket högre utsträckning på tre formationer.
Kanske till och med på en fjärde lina.
Tycker Bergfors/Carey Engsund och Forsberg är en helt okej fjärde.
Ska sluta tjata om just denna sak. Men blir så jävla glad att man förmodligen inser vikten av att ha skickliga centrar som kan fördela puckar.
Och att man förhoppningsvis inser vikten att låta Wille , Rensfeldt och Poirier gå centrar. Det gör oss så mycket bättre !
Just det här får mig att hoppas!. Jag vill förstå detta som att man saknat puck skickliga två vägs centrar som kan fördela spelet.
Kör vi Rensfeldt, Poirier, Wille och Engsund på center positionen är jag övertygad om att vi kommer att kunna sprida ut målskyttet i mycket högre utsträckning på tre formationer.
Kanske till och med på en fjärde lina.
Tycker Bergfors/Carey Engsund och Forsberg är en helt okej fjärde.
Ska sluta tjata om just denna sak. Men blir så jävla glad att man förmodligen inser vikten av att ha skickliga centrar som kan fördela puckar.
Och att man förhoppningsvis inser vikten att låta Wille , Rensfeldt och Poirier gå centrar. Det gör oss så mycket bättre !
Jag tänker då inte ropa hej innan jag sett den nya snubben lira. Hade hellre tagit in en otränad Wandell som hade fått tid att komma i form innan kvalet. Där vet man vad man får iaf.. lagets bästa center föregående säsong.
Härlig läsning på aftonblaskan:
Brynäs plockade också in klubblöse Tom Wandell, en gedigen och defensivt skicklig center, som närmast kommer från spel i Djurgården.
Under de transferfönstret sista minuter blev också Émile Poirier klar. En nordamerikansk center från Dinamo Riga, ett av KHL:s sämsta lag, där han hade den sämsta plus/minus-statistiken i laget.
Mysigt. Nu är det kanske inte konstigt att hans statistik i just plus/minus är katastrof då han lirade i ligans sämsta lag, men det väcker ju inte några starka förhoppningar inom mig direkt. Men han får visa vad han går för innan jag dömer ut honom. KG har troligtvis koll på läget.
Härlig läsning på aftonblaskan:
Brynäs plockade också in klubblöse Tom Wandell, en gedigen och defensivt skicklig center, som närmast kommer från spel i Djurgården.
Under de transferfönstret sista minuter blev också Émile Poirier klar. En nordamerikansk center från Dinamo Riga, ett av KHL:s sämsta lag, där han hade den sämsta plus/minus-statistiken i laget.
Mysigt. Nu är det kanske inte konstigt att hans statistik i just plus/minus är katastrof då han lirade i ligans sämsta lag, men det väcker ju inte några starka förhoppningar inom mig direkt. Men han får visa vad han går för innan jag dömer ut honom. KG har troligtvis koll på läget.
- Jim Morrison
Audette som gick till Örebro höll på att gå till oss. Jävligt surt måste jag säga.
https://hockeynews.se/articles/23193/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Han bidrar med trygghet, defensiv spets och fart. Vi som har en centersida som är känsligare än Anna Book, borde kanske huggit på det? Inte istället för någon, utan endast som en garanti att vi ALDRIG behöver ställa upp med Bjerselius i ett kval.....diftobbe89 skrev: ↑2022-02-16 11:37:31Ja wow, jag tror Brynäs-fansen jublar, en 35 åring som inte ens är aktiv är ju få förunnat att få inManijock skrev: ↑2022-02-16 09:23:37På riktigt? Nej.... Om inte Jocke förolämpade honom med sitt kontraktförslag lika mycket som med Hank. Tror inte vi var intresserade. Ge honom ett par veckor så är han minst på nivå med Rensfeldt. Snacket om storlek är ju bara trams. Återigen, Ludvig är jättestor men använder knappast det till sin fördel. Max Friberg är en hobbit men ingen rår på honom ändå! Storlek är irrelevant. Wandell har dessutom skalle och åkning. Han behöver inte stångas!Praetori skrev: ↑2022-02-16 07:38:25Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
Så presenteras han av Brynäs??? Som är fan så mycket på en högre nivå än oss... Vi lirar för helvete med Rensfeldt vartannat byte!!!! Hur kan detta hända?
Grattis Brynäs! Håller tummarna för våran kille naturligtvis. Bra jobbat KG!![]()
Brynäs har lärt sig den hårda vägen att alltid helgardera. Vi är lite mer chansningsbenägna.
Nu ska det väl ändå mycket till att Bjerselius spelar i kvalet. Han var redan på läktaren innan Emile kom in.Manijock skrev: ↑2022-02-16 12:05:57Han bidrar med trygghet, defensiv spets och fart. Vi som har en centersida som är känsligare än Anna Book, borde kanske huggit på det? Inte istället för någon, utan endast som en garanti att vi ALDRIG behöver ställa upp med Bjerselius i ett kval.....diftobbe89 skrev: ↑2022-02-16 11:37:31Ja wow, jag tror Brynäs-fansen jublar, en 35 åring som inte ens är aktiv är ju få förunnat att få inManijock skrev: ↑2022-02-16 09:23:37På riktigt? Nej.... Om inte Jocke förolämpade honom med sitt kontraktförslag lika mycket som med Hank. Tror inte vi var intresserade. Ge honom ett par veckor så är han minst på nivå med Rensfeldt. Snacket om storlek är ju bara trams. Återigen, Ludvig är jättestor men använder knappast det till sin fördel. Max Friberg är en hobbit men ingen rår på honom ändå! Storlek är irrelevant. Wandell har dessutom skalle och åkning. Han behöver inte stångas!Praetori skrev: ↑2022-02-16 07:38:25Om Wandell velat till DIF med ens ett halvt lillfinger tror du inte redan att det hade hänt för en halv evighet sedan? På riktigt alltså?Manijock skrev: ↑2022-02-16 07:34:00 Alltså vad i helvete? Här har man tjatat om billiga Wandell enda sedan Holland försvann... Innan, egentligen då jag tyckte att vi bör säkra upp centersidan då Basse är skörast i serien och Josef redan pensionerat sig. Sen går Basse och skadar sig(who could have known?) och jag tänker, nu måste vi väl ändå ringa Wandell? För att säkra upp ifall spets uteblir. Nej han är tydligen Book-fet och ligger i en hängmatta....
Grattis Brynäs! Håller tummarna för våran kille naturligtvis. Bra jobbat KG!![]()
Brynäs har lärt sig den hårda vägen att alltid helgardera. Vi är lite mer chansningsbenägna.
Japp då hade jag begripit rätt att KG snackat med Oliver (grymt bra snubbe för övrigt). Det känns betydligt bättre att få någon vettad även om hela den här affären stinker desperationsvärvning. Himmel eller pannkaka lär visa sig.Knickedick skrev: ↑2022-02-16 11:47:23Det stämmer han har lirat med Färjestads- Oliver och även Ollas-Matsson.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Forumet hade gått i spinn och börjat gorma om 40-kilos på nollkommatvå sekunder.Jim Morrison skrev: ↑2022-02-16 12:05:45 Audette som gick till Örebro höll på att gå till oss. Jävligt surt måste jag säga.