Semifinal 5 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 8/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Detta, mina vänner är vad som händer när alla vill vara lite sköna och tror att det går att vinna hockeymatcher utan att kämpa till 100 %... Ingen som tar fighten framför mål (vilket som, spelar ingen roll ikväll), en coach som inte vill, kan eller vågar spela fysiskt och rakt utan låter dem ställa upp i lugn och ro på egen blå och låter oss drälla omkring nere i hörnen tills vi tappar puck...

Att vi dessutom saknar en keeper som ens klarar av att stoppa 70% av skotten gör inte saken bättre...

På torsdag förväntar jag mig att se en ren gnuggarkedja med Brodda, Eriksson och Grewe spela enkelt, rejält och framförallt rakt på mål.

Jag förväntar mig även att samtliga i laget tar en ordentlig titt i spegeln och rannsakar sina undermåliga insatser de här två senaste matcherna.

Hittar de inte bränsle i det så ska de inte heller spela.

Annars är den här säsongen över.

Edit, och Ragge behöver inte byta om.
It's the hope that kills you.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hammaren, Gidlöf och Brodda in på torsdag - det får bära eller brista
daaviid

Inlägg av daaviid »

Donkels-3.0 skrev: 2025-04-08 22:36:14 Hammaren, Gidlöf och Brodda in på torsdag - det får bära eller brista
Hammaren bör få spela. Gidlöf lär inte ringas in. Brodda får vara extra, Larsson verkar konstigt nog gå före i ett slutspel.
Thore med tio sprutor tack. Ska han inte lira så får han fan stå i båset.

Edit: Läste något om att Gidlöf är kontaktad? Nåja, får hoppas att han kan stå på huvudet. Önsketänkande iaf..
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Stridskassa
Fantastiska spelare
Flest NHL matcher i serien
PRO-medlemmar
Selfiefilmande sportchef
summan av kardemumman = fjollor som spelare och ingen vettig coachning.
En krigare som Utta Johansson saknas.
Ingen javel i laget bryr sig om DIF harvar vidare i B-ligan.
Gradde på moset eller snarare surstromming pa tallriken ar att vi blir kvar medans satan gar upp.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
thelinho

Inlägg av thelinho »

Förbryllar mig hur djupa dalar det här laget kan ha. En match som idag ska vi blåsa banan med SSK första perioden. Det ska smälla direkt. Vekt; och i värsta fall slutkört.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
agne

Inlägg av agne »

Jag förvånar mig och hur många på detta forum som efter en tuff förlust känns som medgångssupportrar. Ni hånar spelarnas insatser och kommer med personliga påhopp. Det är många känslor efter en tuff förlust och många skriver i affekt men ni är inte 9 år gamla och bör kunna hantera känslorna. Blåa ränder går aldrig ur, Sjung när det går snett, Djurgården livet ut osv. Att det här forumet sedan tillåter personangrepp på våra spelare är ännu värre. Om du är moderator och läser det här bör du absolut ta åt dig, jag anmälde inlägget. Om du är ansvarig för kommunikation på Djurgården hockey bör ni ta avstånd från detta forum mer än att bara försöka gömma länken på webbplatsen.

En klok person sa en gång, är det här något som behöver sägas, är det här något som behöver sägas av mig, är det sägas nu, om inte säg det inte.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Inte fan känns det bättre idag efter avrättningen igår, snarare tvärtom! Nu inser man att det ska till ett mirakel om vi ska vända den här ruttna skutan och ta oss till final. Kimby-pojken har mycket att tänka på, hur ska han ta ut laget imorgon, hur (om ens) kommer han att coacha, hur ska han få fart på åldringarna?
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

Davva skrev: 2025-04-08 21:40:05 Jag kan inte minnas att vi någonsin blivit nollade med 5+ mål i baken på Hovet. Rekordkväll? Alltid nåt att fira! Tror också på game 7..
Så fysikt vi lirade i tredje borde vi ha gjort sedan match 1 mot mora.
Det skall smälla en bodycheck i varje närkamp när det är slutspel! Enda sättet att börja matchen i morgon.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Med massor av frustration som alla andra nu dagen efter. Man kan konstatera att den där magiska knappen…den existerar inte, iaf inte för DIF. Nej, det krävs att man gör jobbet och stämplar in annars vinner man inga matcher. Man var alldeles för mesiga utan det var först in mitten av tredje då man visade uns av fysiskt spel.

Sen spelar det ingen roll om man varit ”dominanta” i flesta av matcherna mot Tälje. Det som räknas är vinsterna och det behöver inte se snyggt ut.

Det enda positiva jag ser är att vinner man två raka så borde man logiskt gå in med ett väldigt gott självförtroende inför serien som ska ta oss upp mot SHL.

En till önskan så vill jag se head mot head mellan Grewe och Hank. Se till att få bort Hank för han tillåts för mycket i sitt ”spel” vilket ger dem för mycket energi
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev: 2025-04-08 21:52:53
#10 skrev: 2025-04-08 21:51:41
Mash skrev: 2025-04-08 21:50:14
#10 skrev: 2025-04-08 21:45:48
Davva skrev: 2025-04-08 21:40:05 Jag kan inte minnas att vi någonsin blivit nollade med 5+ mål i baken på Hovet. Rekordkväll? Alltid nåt att fira! Tror också på game 7..
Vi kan ha slagit 2 rekord, 50 sidor i en Matchtråd, har det hänt förr?
Du kan nog hitta det i första degraderingen 2012, det var inte nådiga toner då (med all rätta).

Jag känner mig färdig för i år. Det här var droppen. 120 mållösa minuter. Anfallare som inte vill göra mål. Försvarare som inte vill försvara. Målvakter som inte vill rädda puckar. Tränarteam som inte vill coacha.

9-0 på 2 matcher säger sitt. Vi är fan alltid sämst när det väl gäller.
Nja, 7-0
Får rätta, men likförbannat 2 timmar av inget mål.
Mmh
Och innan dessa två matcher, då hade DIF 9-3 på två matcher.

Svårare läge nu, ja.
Men fortfarande, kan vi göra om flera saker från de första 4 matcherna då kvitterar vi på torsdag.

Tänker vänta tills dess med sågen.
Men skulle vi ryka i semi denna säsong är det ett totalt fiasko, det kommer dröja tills SHL-dörren står så vidöppen igen som den gjort 2024/25
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
daaviid

Inlägg av daaviid »

daaviid skrev: 2025-04-08 19:29:05 Om det kan komma något bra ur den här jävla situationen så är det att laget skäms ihjäl idag, biter ihop och spelar med en sån jävla frenesi i nästa två matcher så att det går vägen ändå. Men jag ger det inte något högt odds direkt.
Jag väljer att falla tillbaka till detta och hoppas på ett mirakel.
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Ser det som möjligt att kvittera på torsdag. Det handlar om mentalitet. Fysiskt bör vi vara lika starka som ssk. Hockeymässigt definitivt. Gör om, gör rätt.
Forza DIF
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Känner bara att nästa match kommer bli en sån där (igen) där vi total dominerar, har typ 50 skott mot deras 14 och ändå lyckas torska med typ 1-3. Luften gick totalt ur mig igår, jag var så sjukt säker på att vi skulle ro hem detta slutspel med hur bra jag sett laget spela vissa matcher, men fyfan! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
djuuuu

Inlägg av djuuuu »

Repostar från annan tråd då det behövs lite positivitet i tråden.

"It aint over till the fat lady sings" som Mats Lusth sa med den största prilla vi sett i svensk tv.

Lilla Vimmerby vände 1-3 i matcher mot Tingsryd och klarade sig kvar. Ett gäng som på sidan om jobbar med annat än hockey. Nu snackar vi om DIF, ett gäng som vann serien och har slagit alla lagen på näsan med bra prestationer - senast för en vecka sen där vi mosade SSK i två matcher.
Nu handlar det om mentalitet sista två, för skickligheten har vi. Kan inte tänka mig annat än att det var avslappnat på bussen hem för SSK, med en tanke eller två på att dem är i final efter två raka vinster varav ena var kross och två hållna nollor, och det är vår fördel, trots kniven mot strupen.
Bjuder vi upp till dans imorgon och tar vinsten så har vi hemmafördel sista där revansch för publiken utdelas och vi vinner 7e avgörande

Mot SHL!
STINGRAY71

Inlägg av STINGRAY71 »

Klappuselt var ordet.. vad händer nu !? Kan man hoppas på att man erkänner för sig själva att vi är inte bättre än sämsta spelarens insats för dagen !? Sista 15 min i näst sista matchen i tälje och detsamma i denna matchen så kommer desperationen !? Vi är inte bättre än att vi måste ligga i det närmaste i det panicmode hela matcherna mot bra lag !? Senaste säsongerna har vi tyvärr hamnat i panikrädsla och fått raka ben pga trycket och blivit små när saker ställs på sin spets !? Hur klarar vi det bäst på Torsdag efter denna förnedring och käftsmäll!? Har sagt hela säsongen att jag tror inte Kimby har det (än) men hoppas jag har fel men hans agerande på bänken lyser panik o rädsla över att förlora och vad händer med ungdomarna när dom ser det !? Ryser inför tanken på raka ben o panikblickar på torsdag likt senaste säsongernas avgörande matcher..
Skriv svar