Jim Morrison skrev: ↑2024-10-02 18:26:47
Måste få en räddning där…
Kan likaväl spela utan målvakt om det ska vara målgaranti så fort de får ett skott i slottet.
Hur pucken hamnar där är oväsentligt. Rädda oss någon gång, tack.
Döden skrev: ↑2024-10-02 18:33:54
Snart kommer klassikern ”svårt att stå sysslolös”
Men Vimmerbys målvakt könns ju som NHL klass i jämförelse
En sak vi ändå kan slå fast redan nu, är ju att Andrén aldrig kommer bidra till en vinst. Han kanske deltar i en lite då och då, men han kommer snarare hålla motståndarna kvar i matchen.
Helt okej period.
Känns som att det kan bli ketchup likt förra matchen.
Thoressen är för bra för den här ligan.
Tycker dock det finns tendenser till slarv av backarna på offensiv blå, kommer straffas mot bättre lag.
Och synd att Andrén inte verkar vara där han behöver vara. Killen verkar inte må bra. Borde få hjälp med det mentala.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Döden skrev: ↑2024-10-02 18:33:54
Snart kommer klassikern ”svårt att stå sysslolös”
Men Vimmerbys målvakt könns ju som NHL klass i jämförelse
En sak vi ändå kan slå fast redan nu, är ju att Andrén aldrig kommer bidra till en vinst. Han kanske deltar i en lite då och då, men han kommer snarare hålla motståndarna kvar i matchen.
Jag vill gärna inte kristisera spelare efter få matcher, hade ju hoppats att andren skulle steppa upp, men tror jag måste stämma in i kören.
Andren är en liability
Jag är medveten om det är väldigt tidigt på säsongen, men hitta en förstaspade värd namnet och klipp Andréns kontrakt. Han håller inte (och han har visat det över flera säsonger). Var villig att ge honom en chans i år efter Mikkos uttåg, men det verkar inte gjort någon större skillnad.
Manijock skrev: ↑2024-10-02 18:36:30
Så är det. Det är nog bara att köra på Hävelid fullt ut nu, och om inte han utvecklas tillräckligt bra så måste vi ha in en ny målvakt helt enkelt. Hävelid är ändå i en ålder där man kan ta steg framåt.
thelinho skrev: ↑2024-10-02 18:42:09
Tycker det var ett slumpmål med många äckliga studsar. Jag ger honom en chans till innan jag släpar honom till stupstocken.
Det studsade iofs lite på de 26 skottförsöken som de vita mäktade med i första perioden också. Hör vad du säger. Men har slut på chanser att ge.
BigJ skrev: ↑2024-10-02 18:44:02
Fantastiskt, vår center schabblar i uppspelt och orsakar en kontring, ändå nästan 2 sidor om att Andrén släppte in ett mål....
Men det kan ju inte vara så att så fort vi gör ett misstag eller motståndarna får ett farligt läge så blir det mål heller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BigJ skrev: ↑2024-10-02 18:44:02
Fantastiskt, vår center schabblar i uppspelt och orsakar en kontring, ändå nästan 2 sidor om att Andrén släppte in ett mål....
Så våra utspelare får inte tappa pucken en enda gång i uppspel utan mål i arslet? Det är bokstavligen det enda misstaget som görs med puck. Blixt är inte 100% i situationen heller men för tusan? Andrén måste kunna komma till jobbet någon gång också. Kan inte förvänta sig att vi ska släppa till noll "liiiite" svårare situationer under en match. Ohållbart! Håller knappt målet som en målchans.