Tror inte för en sekund att KG är någon mysfarbror när det kommer till kritan.EspenK skrev: ↑2022-11-26 19:32:53KG? Vad har han utfört? Fått hem spelare som redan var klara. Värvat Schilling och Elliott som håller div 2 nivå.Wishes skrev: ↑2022-11-26 19:20:56Varför KG? Han har ju gjort jobbet och ställt ett dream-team (HA-nivå) på isen. Sen är det ju upp till de andra (tränare och spelare) att förvalta det. Sen kan man ju fundera över den där tomten som jag aldrig kommer ihåg namnet på, han som snackar en himla massa utan att det går, om han skall vara kvar. Vad tillför han egentligen?
Fått hem en Klasen som inte går att känna igen.
Namnkunniga värvningar ja. Prestation utifrån lön? Långt ifrån.
Nä… En sportchef behöver ta obekväma beslut och sparka tränaren när man ser att han inte får ut mer än max 50% av laget.
En sportchef måste våga vara mer obekväm. Ingen mysfarbror.
HA 22/23: Västerås- Djurgårdens IF 26/11
Stolt, men aldrig nöjd
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visst vi skapar lite chanser då och då, men släpper till lika många, men inga långa anfall, blir inget tryck framåt och stämningen i båset är under fryspunkten. Vad händer ?? Någon
Motgångar ger motgångar, en ond spiral, gäller att knyta näven och vända på skiten,Hillberry blue skrev: ↑2022-11-26 19:35:47 Visst vi skapar lite chanser då och då, men släpper till lika många, men inga långa anfall, blir inget tryck framåt och stämningen i båset är under fryspunkten. Vad händer ?? Någon
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Försöker intala mig att det inte är kört. Tänk på FBK förra säsongen när dom bytte tränare. Eller Leksand den säsong dom låg SIST vid nyår och sedan gick upp. Men jag inser ju att det är inte är så troligt statistiskt...
Avskaffa tre mot tre.
-
Känns som Fagervall gett upp. Bara inväntar "rockaden"!?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En sportchef måste ha koll på vilken typ av hockey laget ska spela och hitta spelartyper som passar in i den typen av hockey.EspenK skrev: ↑2022-11-26 19:32:53KG? Vad har han utfört? Fått hem spelare som redan var klara. Värvat Schilling och Elliott som håller div 2 nivå.Wishes skrev: ↑2022-11-26 19:20:56Varför KG? Han har ju gjort jobbet och ställt ett dream-team (HA-nivå) på isen. Sen är det ju upp till de andra (tränare och spelare) att förvalta det. Sen kan man ju fundera över den där tomten som jag aldrig kommer ihåg namnet på, han som snackar en himla massa utan att det går, om han skall vara kvar. Vad tillför han egentligen?
Fått hem en Klasen som inte går att känna igen.
Namnkunniga värvningar ja. Prestation utifrån lön? Långt ifrån.
Nä… En sportchef behöver ta obekväma beslut och sparka tränaren när man ser att han inte får ut mer än max 50% av laget.
En sportchef måste våga vara mer obekväm. Ingen mysfarbror.
Framförallt måste en sportchef ha koll på spelarna som finns där ute. Och dom är långt fler än de spelar han känner sen tidigare.
Som sagt KG värvar namn han känner igen utan att verka ha koll på vad de går för, vilken spelartyp det är. Bara de gillar DIF och han har känner till namnet så är de välkomna.
Jag skulle helt ärligt vilja veta hur många hockeymatcher utöver DIF-Hockey som KG ser.....eller någon annan i ledningen ser för den delen.
De här killarna vill inte jobba hårt...varken spelare eller ledning.
Djurgårn Hockey, fat and happy!
Torskat på motivation since 2010.
Vad är advisory boardens arbetsuppgifter? Vem scoutar och nördar ned sig i hockeyn på detaljnivå varje dag?
Sällan det är kört i novemberMattias_87 skrev: ↑2022-11-26 19:39:37 Försöker intala mig att det inte är kört. Tänk på FBK förra säsongen när dom bytte tränare. Eller Leksand den säsong dom låg SIST vid nyår och sedan gick upp. Men jag inser ju att det är inte är så troligt statistiskt...
Men släpp klubban om den fastnar din dumme fan.
Om, jag säger OM, laget tar sig igenom de här motgångarna och ur den onda spiralen har vi en jävla fördel framöver med ett sammansvetsat lag och hög moral. Tillskillnad för de lag som allt gått på räls för ibörjan, fått hybris och faller ihop som ett korthus när det börjar hacka.#10 skrev: ↑2022-11-26 19:38:18Motgångar ger motgångar, en ond spiral, gäller att knyta näven och vända på skiten,Hillberry blue skrev: ↑2022-11-26 19:35:47 Visst vi skapar lite chanser då och då, men släpper till lika många, men inga långa anfall, blir inget tryck framåt och stämningen i båset är under fryspunkten. Vad händer ?? Någon
Stolt, men aldrig nöjd
- Jim Morrison
Vad hände med Krüger?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Elliot måste ju vara dum på riktigt….
Ridå efter ett kasst pp
Hemvändande NHL-center och tillika lagkapten? Lex DIF så blev han väl hockeyinvalid.
Senast redigerad av Praetori den 2022-11-26 19:50:57, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Helvete....
skulle haft PP igen där framför deras mål...
skulle haft PP igen där framför deras mål...