BORTAPREMIÄR! SHL 18/19: FHC - Djurgårdens IF 15/9-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BORTAPREMIÄR! SHL 18/19: FHC - Djurgårdens IF 15/9-2018

Inlägg av DIF_Soldier »

Oerhört frustrerande med nästan-hockey. Vi gör nästan mål, vi är nästan taggade, vi hamnar nästan i 0-2-läge. Som säsongen vi åkte ur, helt ärligt.

Hockey-helvete är matcher där man hela tiden är nära spelmässigt men känner och vet att man ändå aldrig kommer att segra. Då föredrar jag att torska med 0-6.

Vi spelar ut dem i första, men ineffektiviteten gör att moralen dör över tid. Oroande och inte bra med en dålig start. Viktigt med starkt besked mot Rögle.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Hade feeling på torsk då vi inte fick utdelning. Jag tror laget kommer att växa. Tycker ändå vi gör en godkänd match som vi borde vunnit om vi fått in nån puck i 1:a .
Men bara o bryta ihop o vara tokladdad o låta gröthals få sota för detta :twisted:
rikkard

Inlägg av rikkard »

Bra premiär, även pm resultatet gick emot. Förstakedjan behöver steppa upp. Andra och tredje känns intressanta. Skönt att Reideborn gör en godkänd insats i målet. Det här kommer bli bra tror jag!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Daniel942 skrev:Alla till Hovet! Nu är det kris...
Hoppas att du är ironisk. Det måste du vara. Tycker att väl många trycker på panikknappen. Vi dominerar stora delar av matchen, vinner skotten, skapar en hel del målchanser. Det handlar trots allt om Frölunda borta. Historiskt sett de svåraste matcherna under hela serien
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Oerhört frustrerande med nästan-hockey. Vi gör nästan mål, vi är nästan taggade, vi hamnar nästan i 0-2-läge. Som säsongen vi åkte ur, helt ärligt.

Hockey-helvete är matcher där man hela tiden är nära spelmässigt men känner och vet att man ändå aldrig kommer att segra. Då föredrar jag att torska med 0-6.

Vi spelar ut dem i första, men ineffektiviteten gör att moralen dör över tid. Oroande och inte bra med en dålig start. Viktigt med starkt besked mot Rögle.

Ah, jag vet inte.
Känns ändå som någon sorts klass att åka runt och "nästan-spela" i två perioder och ändå bara förlora med 2-1.
Om vi backar 2 säsonger, då hade vi haft 6-0 i arslet efter denna match

Rätta mig om jag har fel, men är inte Dick en typisk hemma spelare?

Davidsson ser ut att ha har tappat 6 kg mot i våras..... men är ändå långsammare nu. märklig ekvation
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Spelmässigt inte dåligt. VI ÄR INGET TOPPLAG! Inse det. Experterna gör som vanligt en kappvändning från ifjol. Inte baserat alls på hockeykunskaper. Rätt sorgligt!

Vi har matchen spelmässigt mot ett lag som jag LOVAR kommer komma högre än oss i tabellen. Mera jämn match på torsdag. Där måste vi vinna. Gör om gör rätt I laguppställningen. Bort med Hank från en ordinarie kedja. Sätt Possler där han hör hemma. I en brunkarkedja. Ge Bergfors kedjekamrater.

Där kan vi börja så tror jag på en jämn match på torsdag. Tror fortfarande att vi har chans att nå slutspel via direktplats. Om allt stämmer.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

rikkard skrev:
Daniel942 skrev:Alla till Hovet! Nu är det kris...
Hoppas att du är ironisk. Det måste du vara. Tycker att väl många trycker på panikknappen. Vi dominerar stora delar av matchen, vinner skotten, skapar en hel del målchanser. Det handlar trots allt om Frölunda borta. Historiskt sett de svåraste matcherna under hela serien
:lol:
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: BORTAPREMIÄR! SHL 18/19: FHC - Djurgårdens IF 15/9-201u8

Inlägg av -daniel- »

Helt Ok match. Under mer normala förhållanden borde vi tagit 3 pinnar här. En hel del bra insatser och några sämre.

Vi har en grym högsta nivå i det här laget, det är ett som är säkert.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Märkligt att alla på forumet säger att vi inte är ett topplag innan matchen och sen blir upprörda för att vi inte vinner borta mot Frölunda. Tycker vi gör en bra insats, stora delar av matchen är vi bättre och tycker att vi förtjänar att vinna. Känns som att det har mycket med flyt att göra, det känns helt sjukt att vissa av chanser inte blir mål. Powerplay ser bättre ut än förra säsongen, bra offensivtspel känns bara som att det behöver lossna lite för vissa spelare. Sen tycker jag både målvaktsspelet och försvarsspelet är bättre än förväntat. Det som oroar mig är att uppspelet alltid känns ganska hackigt, ibland har vi svårt att transportera pucken. Hoppas på bättre resultat på torsdag.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hade helt ärligt varit mer nervös om vi gått in och vunnit storstilat än nu när vi torskar med uddamålet i en match som vi är 100% med i hela vägen igenom.

Det är lite försäsongsvibes fortfarande, lite pucktapp och felstudsar, men är LÅNGT ifrån orolig. Det finns mycket hockey i det här gänget.
25/4-2025
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Såg precis om förstaperioden. Det är ett mirakel att det inte står 0-2 efter första 20, därefter klassisk hockeylogik.

Frölunda spelar Säcken-hockey och boxar i princip ut i 60 minuter. Jag säger inte att Reideborns tredjeperiod är usel men klart sämre än Matssons.

Och PP - inget mål men egentligen bara två chanser varav första försöket är ganska bra. Större problem då med alla BP varav ett leder till 1-0.
Skriv svar