Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013
Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013
7-1. Sören x3, kruger x2, ahlen x1, saviano x1.
publik: 7291
publik: 7291
Kommer kännas som årets längsta arbetsdag! Åh vad jag längtar till Hovet, hoppas alla ser till att vara där i god tid ikväll!
Hylla Jimmie! Fyll Hovet!
Hylla Jimmie! Fyll Hovet!
2014-04-07, vad hände?
Kollar klockan var tionde minut i hopp om att den äntligen ska visa 19:00.
Längesedan jag kände sånt här extremt hockeysug..
Längesedan jag kände sånt här extremt hockeysug..
Känns som det är dömt att misslyckas när man möter seriens kanske mest spelförstörande lag i första omgången. Hoppas innerligt att vi går ut med en positiv känsla inför det här.
Nu blir det psyk-pepp i nio timmar.
Nu blir det psyk-pepp i nio timmar.
Jag är högst personligen ohyggligt rädd för ett jävla antiklimax i denna match. Vi har hittills mött lag som velat spela hockey och nu kommer vi ställas mot det rakt motsatta. Får vi inte in ett par puckar relativt tidigt kan detta bli väldigt jobbigt. Helt avgörande känns det som att vårt PP-spel kommer att bli för det blir väl i denna spelform som vi kommer ha största möjlighet att stänka in ett par baljor.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Indeed. Blir fascinerande att se hur pass väl vi anpassar oss till att föra matcherna. I European Trophy har vi ju i praktiken enbart varit tillbakatryckta och levt på snabba spelvändningar. Jag tror dock vi kommer bemästra även att föra matcherna, men det kan ta ett par omgångar innan vi är helt inne i det.Kall-El skrev:Jag är högst personligen ohyggligt rädd för ett jävla antiklimax i denna match. Vi har hittills mött lag som velat spela hockey och nu kommer vi ställas mot det rakt motsatta. Får vi inte in ett par puckar relativt tidigt kan detta bli väldigt jobbigt. Helt avgörande känns det som att vårt PP-spel kommer att bli för det blir väl i denna spelform som vi kommer ha största möjlighet att stänka in ett par baljor.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Någon som vet vilken tid Jimmie tackas av? Det står bara "kom i tid".
jag brukar va där kring 18:30, det borde väl räcka?
Ja, blir som med Ragnarsson kan jag tänka mig dvs att det sker efter att spelarna kommit in på isen. Så skulle gissa på strax innan 19.1962FenderStrat skrev:Någon som vet vilken tid Jimmie tackas av? Det står bara "kom i tid".
2014-04-07, vad hände?
Tight match, vi vinner med 4-3
Själv bor man i Småland och kommer inte kunna vara på plats, så jävla tråkigt så det finns inte!
Men aja, jag ska iaf se matchen på S24, finns det någon som har en hum om när avtackningen börjar eftersom S24 börjar sända klockan 19.00, man vill ju gärna se avtackningen med
Men aja, jag ska iaf se matchen på S24, finns det någon som har en hum om när avtackningen börjar eftersom S24 börjar sända klockan 19.00, man vill ju gärna se avtackningen med

H-O-C-K-E-Y!
Äntligen!
Vi ses på A18 ikväll
Djuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..
Äntligen!
Vi ses på A18 ikväll
Djuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Utan att ha någon som helst koll, men hade det inte varit bättre att köra avtackningen i pausen mellan 2a och 3e perioden?
Då hade ju alla med biljett kunnat hylla Ölvestad?
I övrigt hoppas jag att Ottos tröja åker upp i taket den dagen han tackas av...
- SirDIFalot
Jag tror ingen med "endast" två SM-guld har en chans på att hänga i taket. Jämför hans meritlista med de som redan hänger där. Det är 4-9 SM-guld på allihop. Om Otto hade hållit en poäng per match typ varje säsong han hade varit här hade det nog funnits en chans ändå. Men man får inte glömma att han har haft en del mediokra säsonger också.Kall-El skrev:Utan att ha någon som helst koll, men hade det inte varit bättre att köra avtackningen i pausen mellan 2a och 3e perioden?
Expert.
Tycker inte antalet SM guld borde betyda så mycket, det hänger ju mycket på vad man har för lag omkring sig samt ja, hur dom andra lagen är etc. Istället borde det baseras på VAD man gjort för klubben, ingen tvekan om att Jimmie är en legend frågan är om bara det räcker.
- SirDIFalot
Jag tror antalet medaljer är en oerhört viktig faktor. Baserat på facit det vill säga. Ingen i taket har väl mindre än fyra SM-tecken.Acke83 skrev:Tycker inte antalet SM guld borde betyda så mycket, det hänger ju mycket på vad man har för lag omkring sig samt ja, hur dom andra lagen är etc. Istället borde det baseras på VAD man gjort för klubben, ingen tvekan om att Jimmie är en legend frågan är om bara det räcker.
Expert.