ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av 1962FenderStrat »

Nyss hemkommen efter galet hybris på Hovet. Synd att zebraäcklen höll på förstöra matchen. Är det några nya direktiv att såfort man petar på motståndarens klubba så åker man?

Hur som.. GRYM match av DIF. Har inte mycket att anmärka på. Möjligtvis Lidström...
Timmy var blek som vanligt också. Krüger ser vääääldigt loj ut, han måste ta i mycket hårdare.

Måste ge en eloge till Norell.. Vilket grymt självförtroende han har att komma in som junior och leverera open ice-tacklingar. Grymt bra skott hade han. I sista PP sköt han 3 skott på mål inom loppet av ca 30 sek. Ett BRA skott har han också. I samma klass som Lofquist skulle jag säga. Flytta upp honom till 2:a backparet dirr, tillsammans med Nisse.

Sörensen.. vad ska man säga om grabben? Vilken jäkla kämpe han är. Han har alla kvalitéer en hockeyspelare ska ha. Kämpar och sliter, stabil i PP. Driver på mål konstant.

Guter... Samma här. Sliter bra, och flyger fram över planen, väldigt osjälviskt att passa till Sörensen första mål. Fin pass.

J. Eriksson... Han ser verkligen ut som Otto.. När jag ser honom så ser jag Otto. Läskigt lika spelstil. Ser lugn och resolut ut. Fina passningar hela tiden, få misstag. Grym värvning.

Falk och Arnesson spelade nog båda sitt livs match. Mycket bra defensivt arbete. Arnesson delade ut ett antal fina tacklingar.
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Jepe skrev:Grymt DIF!!

@difhockeyse: Missade du matchen i kväll? Då kan du se hela i efterhand på DIFTV. https://t.co/cVLdtPIUB6
Grymt!

Dom som pysslar med hemsidan gör ett bra jobb - keep it up.
Charles F

Inlägg av Charles F »

Kvällens frågetecken,

* Är Sören årets bästa värvning?
* Behövs Kalus när vi har Ahlén?
* Blir Norell årets bubblare?
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Svaret på det första är nej, eftersom han värvades till förra året. ;)
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

någon som vet vart N.Heinerö håller hus :O?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Vilken kedja Guter-Jocke-Sören kan bli. Hittills så har det ju sett fantastiskt bra ut. Känns bra att vi inte står och faller (hittills) med Johner och Saviano, som inte har imponerat så här långt.

Stabil match. Lite sämre fokus och koncentration i andra halvan av andra perioden samt hela tredje. Dock väldigt starkt att vi reder ut det, och bärgar tre poäng. Bra laginsats.

Reideborn ser ju fantastiskt lugn och stabil ut, bådar gott.

Morwin: Har lite känningar i ljumskarna, kunde ha spelat idag, men stod över för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av SkönaDjurgårn »

@difhockeyse: Missade du matchen i kväll? Då kan du se hela i efterhand på DIFTV. https://t.co/cVLdtPIUB6
Är mitt i en flytt så missar helgens matcher - trodde jag. TACK!

Det låter som att vi spelade riktigt bra ikväll, kul!
mb81

Re: Sv: Re: ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Tr

Inlägg av mb81 »

SkönaDjurgårn skrev:

Är mitt i en flytt så missar helgens matcher - trodde jag. TACK!

Det låter som att vi spelade riktigt bra ikväll, kul!
Ja första perioden var nog den bästa sen den galna tredje perioden mot Bofors. Sen mattades vi väl av lite.
Göran

Inlägg av Göran »

SirDIFalot skrev:Positiva tecken från många spelare. Framför allt firma Guter och Sörensen. Och Norell på backsidan. Android skojade inte om hans bössa. Sätt in han i PP direkt istället för Lidström som ändå inte kan skjuta.

Jag förväntar mig liiiite mer från det äldre gardet med Johner, Saviano och Jocke när det blir seriespel. Helt ok nu. Men för mycket puckslarv för att vara våra big guns.

Två negativa saker i övrigt. Ska vår speaker på allvar kalla Ahlén för "Brunken" likt Fimpen kallades Fimpen av speakern? Känns väldigt bonnigt.

Snubbarna som stod och skrek "sittplats ställ er upp" ett 10-tal gånger och började skrika "SKJUT" och "våga skjuta tufft att göra mål" när PP fungerade hur jävla bra som helst. Men nähä. Allt handlar tydligen om mängden skott.

Edit: Och sen att folk bankade på reklamskyltarna, ser ni folk som gör det bredvid er så var inte rädd att säg till att det är fel bara.
Att du orkar vara så negativ hela tiden ! Se positivt på det här och hoppas att det håller isig även in i allsvenskan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

1962FenderStrat skrev: Krüger ser vääääldigt loj ut, han måste ta i mycket hårdare.
Jag vet inte om du någonsin sett Måns spela tidigare, men jag har i varje fall aldrig sett honom jobba så hårt som han gjorde i går.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

-daniel- skrev:
1962FenderStrat skrev: Krüger ser vääääldigt loj ut, han måste ta i mycket hårdare.
Jag vet inte om du någonsin sett Måns spela tidigare, men jag har i varje fall aldrig sett honom jobba så hårt som han gjorde i går.
Instämmer. Krüger krigade på fantastiskt bra igår (tillsammans med i stort sett hela laget). Hans akilleshäl har ju sedan tidigare varit just det faktum att han inte har sett ut att vara villig att lägga ner det arbete som krävs för att spela hockey på proffsnivå. Kul att se att han är villig att lägga ner det arbete som storebrorsan gjorde :D
Victory is sweetest when you've known defeat.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Sjukt skön match!

Sen tycker jag det är jäkligt skoj att folk gnäller på dem som är på plats och försöker skapa lite stämning... PAJAS ta tag i det själv då? så jäkla tröttsamt. "de sjöng bara dittan och dattan" "de bankade i reklamskylten" gnäll gnäll gnäll... så jäkla många som gnäller om det på detta forumet. Ställ er ihop och dra igång andra ramsor så kan folk haka på er när ni med ert breda register drar allt från gamla klassiker till nya ramsor.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Måns Krüger verkar ha bestämt sig för att bli en slitvarg och jobba stenhårt. För som daniel skriver har jag aldrig sett honom spela såhär. Hur många utvisningar fixade han och hans kedja? Hur många som helst kändes det som. Bara genom att kriga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
laxen

Inlägg av laxen »

1962FenderStrat skrev:Nyss hemkommen efter galet hybris på Hovet. Synd att zebraäcklen höll på förstöra matchen. Är det några nya direktiv att såfort man petar på motståndarens klubba så åker man?

Ja domarna ska vara stenhårda på slashing, hakningar etc så det är korrekt, det är nya direktiv.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag gillar det på ett sätt, aldrig gillat lag som spelar fult på det sättet. Rena tacklingar, fighter där båda är delaktiga och handskar i ansiktet framför eget mål borde dock inte resultera i utvisningar!
Skriv svar