ET: Djurgårdens IF - TPS 15/8 2013 | EP Trophy
Re: ET: Djurgårdens IF - TPS 15/8 2013 | EP Trophy
Lofquist visar prov på spetskompetens. Oerhört skönt att se, något vi saknat sen hedenhös. Jocke Eriksson är professorn på isen, riktigt skönt att ha en sådan. Sörensen ser sjukt mycket starkare ut jämfört med förra säsongen. Lite Ölvestad över honom när han kommer med fart. Ruggigt snyggt mål!
I övrigt svårt att säga något vettigt om matchen. Mycket hawaii dåliga domslut och mycket peta i egen zon. Endast Printz och Arnesson som kan spela någorlunda rejält. Holm var snudd på katastrofal och Nisse totalt intetsägande. Mycket att bevisa där!
Hmm denna match höjde ändå Hockeysuget lite faktiskt. Varit totalt oattraherad av Hockeylivet senaste månaderna men tro fan om det inte börjar tugga igång lite hära trots allt.
I övrigt svårt att säga något vettigt om matchen. Mycket hawaii dåliga domslut och mycket peta i egen zon. Endast Printz och Arnesson som kan spela någorlunda rejält. Holm var snudd på katastrofal och Nisse totalt intetsägande. Mycket att bevisa där!
Hmm denna match höjde ändå Hockeysuget lite faktiskt. Varit totalt oattraherad av Hockeylivet senaste månaderna men tro fan om det inte börjar tugga igång lite hära trots allt.
Underbart med andra raka. Stort beröm till Ljungh idag. Han var riktigt duktig. Hoppas det håller i sig framöver. Bortsett från andra perioden så såg det riktigt bra ut.
Skön jävla vändning! Härligt DIF
Men domaren måste ha supit på jobbet idag.
Men domaren måste ha supit på jobbet idag.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Den som förmodligen lagt på sig mest vikt av ickejunisar måste ju vara Ljungh, han ser helt plötsligt stark ut. Skönt att se.
Lofquist måste vara den mest skridskoskickliga backen vi någonsin haft i DIF? Ruskigt driv och teknik. Känns som han utan tvekan borde gått till ett ES lag egentligen. Hoppas han fortsatt är lika bra så det inte är nån jäkla Lassen-varning där...
Känns som Honken, Ahlén o Hank verkligen är jobbiga att möta. Ahléns skridskoteknik har utvecklats en hel del sen förra sejouren, men det visste ja iofs från förra säsongen. Känns som en bra ersättare till Fimpen.
I övrigt var det en typisk preseason match, slarv, uselt försvarsspel, ringrosriga domare. Glädjen i båset var enorm när Guter satte straffen, speciellt bland tränarna. Lite charmigt att se, men visar oxå att vi verkligen går in för ET. Helrätt.
Lofquist måste vara den mest skridskoskickliga backen vi någonsin haft i DIF? Ruskigt driv och teknik. Känns som han utan tvekan borde gått till ett ES lag egentligen. Hoppas han fortsatt är lika bra så det inte är nån jäkla Lassen-varning där...
Känns som Honken, Ahlén o Hank verkligen är jobbiga att möta. Ahléns skridskoteknik har utvecklats en hel del sen förra sejouren, men det visste ja iofs från förra säsongen. Känns som en bra ersättare till Fimpen.
I övrigt var det en typisk preseason match, slarv, uselt försvarsspel, ringrosriga domare. Glädjen i båset var enorm när Guter satte straffen, speciellt bland tränarna. Lite charmigt att se, men visar oxå att vi verkligen går in för ET. Helrätt.
- DIF_Soldier
Jocke, Sören och Arnesson gör återigen stabila insatser. Även Krüger glimmar till ibland.
Den största positiva överraskningen för mig såhär långt är M. Sundberg. Väldigt klok med bra avvägningar och faktiskt inte alls oäven offensivt. Kul att se!
Håller med om Ljungh som höjde sig avsevärt i afton. Håller verkligen tummarna för den killen.
Härliga Challe!
Den största positiva överraskningen för mig såhär långt är M. Sundberg. Väldigt klok med bra avvägningar och faktiskt inte alls oäven offensivt. Kul att se!
Håller med om Ljungh som höjde sig avsevärt i afton. Håller verkligen tummarna för den killen.
Härliga Challe!
Säg den glädje som varar
Sånt här är bra för moralen. Två segrar mot två bra lag och vi fortsätter plocka poäng i ET. PP ser spännande ut. Lofquist ville vääääldigt gärna smälla in en i krysset, skönt att se.
Låg vi inte under med 1-4?
Jag tror att Ljungh känner lite mera säkerhet i sitt eget spel när han får lira med spelare som Johner och Saviano. Lite lättare än att spela i tredje eller fjärdekedjan och bara döda tid som han mestadels fick göra förra året. Jag unnar verkligen honom en fin säsong i år.
- Philly Flu
Läste någonstans att domarna i SHL i år skall fokusera på slashing och spelförstörande moment, typ fasthållning vid sargen.
Sure did. Bra moral att hitta tillbaka därifrån och vinna på straffar!puttedif2 skrev:Låg vi inte under med 1-4?
På det stora hela en väl genomförd match. Visst, vissa dippar försvarsmässigt under några perioder, men det räknar jag med mot ett sånt motstånd.
Mattsson hade väl inte sitt livs kväll, men man får tänka på att det är hans första match både i DIF tröjan, samt på seniornivå (förutom ett inhopp i SSK för fyra år sen). Höll på att bli galen på idioterna brevid och över mig som satt och gapade om att man skulle "byta ut det där jävla sållet".
Oerhört jäkla starkt att komma igen från 1-4, bådar gott.
Till sist, så jävla härligt med hockey igen!
Mattsson hade väl inte sitt livs kväll, men man får tänka på att det är hans första match både i DIF tröjan, samt på seniornivå (förutom ett inhopp i SSK för fyra år sen). Höll på att bli galen på idioterna brevid och över mig som satt och gapade om att man skulle "byta ut det där jävla sållet".
Oerhört jäkla starkt att komma igen från 1-4, bådar gott.
Till sist, så jävla härligt med hockey igen!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man ser ju en del potential i spelet helt klart, brukar inte hålla jättekoll på specifika spelare men Lidström strular till det mycket fortfarande. Sen är jag riktigt glad över att Sörensen stannade.
Lite lätta mål Mattsson släppte in dock :/
Lite lätta mål Mattsson släppte in dock :/
Avskaffa tre mot tre.
Jag tror inte att jag kan lägga någon skuld på Mattsson idag. Tyckte att försvarsspelet var genomuselt i andra perioden, så han fick ingen vidare hjälp heller.
Absolut ingen skuld på Mattsson, han skulle kanske räddat ett av målen, men det var inga jättesnälla lägen han fick. Starkt av honom att täppa igen efter fyran för att sen knipa alla straffar.daaviid skrev:Jag tror inte att jag kan lägga någon skuld på Mattsson idag. Tyckte att försvarsspelet var genomuselt i andra perioden, så han fick ingen vidare hjälp heller.
Riktigt starkt utav laget att komma tillbaks efter ett 1-4 underläge, lätt att bara ge upp där.