Efter fyra omgångar är det inte konstigt.Lee Harvey Oswald skrev:Precis, lika sannolikt som att DIF skulle vara ett mittenlag i hockeyallsvenskan....Mattias_87 skrev:Aldrig att vi blir under 4000. Det finns inte.android skrev:Blir det över 4 000 idag tro? Med tanke på att man halverat priset på platserna på långsidan etc.
Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Avskaffa tre mot tre.
Gissar på 97 personer.
Challe och company slänger om lite i kedjorna inför ikväll
Målvakter
37. Chet Pickard
(39. Adam Reideborn)
Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 9. Kristofer Ottosson - 66. Marcus Sörensen
51. David Lidström - 33. Timmy Pettersson
Andrafemman
10. Alexander Wennberg - 83. Dustin Johner - 19. Jimmie Ölvestad
36. Philip Holm - 56. Erik Gustafsson
Tredjefemman
17. Henrik Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 20. Christian Eklund
4. Elias Granath - 8. Linus Arnesson
Fjärdekedja
26. Tim Eriksson - 61. Markus Ljungh - 46. Pontus Åberg
Extraspelare
28. Kim Lennhammer
44. Fredric Weigel
Spelar ej
7. Nils Andersson, knäskada
21. Ludwig Blomstrand
41. Alexander Falk
Känns helt rätt att Sörensen får förtroende istället för Åberg, och tredjekedjan ser riktigt spännande ut. Noterar också att Chet står, tycker inte att det är helt fel tänk att låta Adam spela på bortaplan, pressen blir mindre då.
Målvakter
37. Chet Pickard
(39. Adam Reideborn)
Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 9. Kristofer Ottosson - 66. Marcus Sörensen
51. David Lidström - 33. Timmy Pettersson
Andrafemman
10. Alexander Wennberg - 83. Dustin Johner - 19. Jimmie Ölvestad
36. Philip Holm - 56. Erik Gustafsson
Tredjefemman
17. Henrik Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 20. Christian Eklund
4. Elias Granath - 8. Linus Arnesson
Fjärdekedja
26. Tim Eriksson - 61. Markus Ljungh - 46. Pontus Åberg
Extraspelare
28. Kim Lennhammer
44. Fredric Weigel
Spelar ej
7. Nils Andersson, knäskada
21. Ludwig Blomstrand
41. Alexander Falk
Känns helt rätt att Sörensen får förtroende istället för Åberg, och tredjekedjan ser riktigt spännande ut. Noterar också att Chet står, tycker inte att det är helt fel tänk att låta Adam spela på bortaplan, pressen blir mindre då.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Gillar laguppställningen. Också bra tänkt med Johner tillsammans med Wennberg och Jimmie. Otto har sett bra ut senaste matcherna så jag ser inga problem i att han går in i en förstalina, får se om Sörensen kan fungera med Linkan.
Tycker inte heller det känns helt fel med Chet i mål, antar att Reideborn kommer få stå en av helgens matcher ändå.
Tycker inte heller det känns helt fel med Chet i mål, antar att Reideborn kommer få stå en av helgens matcher ändå.
Sent svar, men har jobbat järnet här i Nyk!-daniel- skrev:...och här kom den mest väntade kommentaren.Manijock skrev:Som att förvänta sig att Blondinbella ska vinna nobelpriset.... Inte klokt någonstans!
Då kan jag kontra med en lika väntad:
Var det bättre att ta in Tim "jag-gör-en-kroppsfint-och-sen-en-till-och-skjuter-snett" Eriksson på en förlängning då..?
Frågan är snarare, är "jag-gör-en-kroppfint-och-sen-en-till-och-skjuter-snett", inte bättre än "jag-gör-ingenting-och-sen-ingenting-och-ramlar-snett"? Som de flesta andra sysslar med för närvarande ska tilläggas. Aja, somliga är så envisa, att inte ens inbankning skulle hjälpa. Rätt gulligt ändå!
Förövrigt så skulle det förvåna mig om det blir över 4000. Många landsortare gör nog som jag, väntar in nästa veckans match då vi förhoppningsvis får in våran första vettiga försvarsspelare. Hallelujah!
Senast redigerad av Manijock den 2012-09-25 15:37:16, redigerad totalt 1 gånger.
Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Ikväll ska vi fan koka ris i mikron!
Kan nog bli en pinsam publiksiffra runt aik nivåer. 4000 sträcket känns fan i farozonen, tror inte att det kommer vara över 4000 på plats idag. Sen är väl säkert publiksiffran högre pga antalet sålda säsongskort, men det känns inte bra av att döma på ticnets sida. Inte många hundra biljetter sålda där inte.
Känslan inför ikväll är bra! Tror på en urladdning ikväll! 5-2
Djurgårdens IF -Oskarshamn IK 4-1 (1-0,2-0,1-1)
Målgörare: Ölvestad, Wennberg, Johner, Lidström
Skott: 31-18
Publik: 3817
Då vet ni
Målgörare: Ölvestad, Wennberg, Johner, Lidström
Skott: 31-18
Publik: 3817
Då vet ni

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Enligt sport.nu så sänds Dif på viasat hockey???
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
- Jim Morrison
Det var så förut men sedan ändrade dom till matchen mellan Kopitar och Berglund.skoa skrev:Enligt sport.nu så sänds Dif på viasat hockey???
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Så jävla dåligt!!!Jim Morrison skrev:Det var så förut men sedan ändrade dom till matchen mellan Kopitar och Berglund.skoa skrev:Enligt sport.nu så sänds Dif på viasat hockey???
- Jim Morrison
Nja, förståeligt. Dom vill tjäna pengar.DIF#1 skrev:Så jävla dåligt!!!Jim Morrison skrev:Det var så förut men sedan ändrade dom till matchen mellan Kopitar och Berglund.skoa skrev:Enligt sport.nu så sänds Dif på viasat hockey???
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Trots deras NHL-stjärnor så tror jag att Djurgården hade fått fler tittare. Men det dåliga är ju att dom ändrar match!Jim Morrison skrev:Nja, förståeligt. Dom vill tjäna pengar.DIF#1 skrev:Så jävla dåligt!!!Jim Morrison skrev:Det var så förut men sedan ändrade dom till matchen mellan Kopitar och Berglund.skoa skrev:Enligt sport.nu så sänds Dif på viasat hockey???
Skönt att Timmy är tillbaka!
Nu kör vi gott folk, krossa bönderna på isen och idag sjunger vi från start till slut. Inte som mot tälje där de flesta av oss (jag själv inkluderat) stod och gnällde på hur uselt PP funkade och varför DIF inte gjorde si och så.
Ta i för allt ni är värda och se till att Oskarshamn inte vågar komma ut till nedsläpp!
Nu kör vi gott folk, krossa bönderna på isen och idag sjunger vi från start till slut. Inte som mot tälje där de flesta av oss (jag själv inkluderat) stod och gnällde på hur uselt PP funkade och varför DIF inte gjorde si och så.
Ta i för allt ni är värda och se till att Oskarshamn inte vågar komma ut till nedsläpp!