European Trophy 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: European Trophy 2012
Fyfan vad mycket roligare det är med European Trophy än en vanlig trött försäsongsmatch mot ett lag man mött 1000 gånger.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja...alltså jag har alltid tyckt den här turneringen är skitskoj (eller Nordic Trophy som den väl hette förut).SirDIFalot skrev:Fyfan vad mycket roligare det är med European Trophy än en vanlig trött försäsongsmatch mot ett lag man mött 1000 gånger.
Det är ju betydligt roligare att möta internationellt motstånd nu på försäsongen än Timrå, Modo, Rögle eller något annat jävla bottenskrap.
För egen del tycker jag det även skulle vara betydligt roligare under pågående säsong att möta europeiskt motstånd, tror faktiskt det kommer bli någon form av utökad europeisk liga framöve. Finns i praktiken enbart fördelar med det.
Men det där är ju så otroligt svårt, vilka ska vara med? Hur mycket skulle det kosta att resa tur och retur? Skulle det ens vara värt det?-daniel- skrev: För egen del tycker jag det även skulle vara betydligt roligare under pågående säsong att möta europeiskt motstånd, tror faktiskt det kommer bli någon form av utökad europeisk liga framöve. Finns i praktiken enbart fördelar med det.
Visst, om vi kommer ut i europa skulle vi få fler sponsorer, men frågan är om inte resorna skulle kosta för mycket.
- -daniel-
Så här på ett ungefär har ju förslaget sett ut tidigare:Kentta skrev:Men det där är ju så otroligt svårt, vilka ska vara med? Hur mycket skulle det kosta att resa tur och retur? Skulle det ens vara värt det?-daniel- skrev: För egen del tycker jag det även skulle vara betydligt roligare under pågående säsong att möta europeiskt motstånd, tror faktiskt det kommer bli någon form av utökad europeisk liga framöve. Finns i praktiken enbart fördelar med det.
Visst, om vi kommer ut i europa skulle vi få fler sponsorer, men frågan är om inte resorna skulle kosta för mycket.
Alla lag har en inhemsk liga där man möter nationellt motstånd typ 75% av matcherna, resterande 25% möter man internationellt motstånd i form av grannländer / närbelägna lag (vi skulle således få möta mest finska lag, men kanske något halvt nerbeläget KHL-lag och kanske något tyskt). Man har inhemska slutspel, och vinnaren (dvs vanliga segraren i ligan) går vidare till en internationell mästar-turneringen.
Tror upplägget skulle fungera, man får lite variation under säsongen i form av annat motstånd och man tar liksom inte bort det här med Svenska mästare osv.
Sponsorsmöjligheter ökar, tror TV-rättigheter har potential att öka också.
Tror betydligt mer på detta konceptet än en helt blandad europeisk liga. Dock har jag svårt att se mig själv gå och titta på tex DIF-Berlin. Det skulle kännas ungefär som dagens match. En snäppet roligare träningsmatch.-daniel- skrev:Så här på ett ungefär har ju förslaget sett ut tidigare:Kentta skrev:Men det där är ju så otroligt svårt, vilka ska vara med? Hur mycket skulle det kosta att resa tur och retur? Skulle det ens vara värt det?-daniel- skrev: För egen del tycker jag det även skulle vara betydligt roligare under pågående säsong att möta europeiskt motstånd, tror faktiskt det kommer bli någon form av utökad europeisk liga framöve. Finns i praktiken enbart fördelar med det.
Alla lag har en inhemsk liga där man möter nationellt motstånd typ 75% av matcherna, resterande 25% möter man internationellt motstånd i form av grannländer / närbelägna lag (vi skulle således få möta mest finska lag, men kanske något halvt nerbeläget KHL-lag och kanske något tyskt). Man har inhemska slutspel, och vinnaren (dvs vanliga segraren i ligan) går vidare till en internationell mästar-turneringen.
Tror upplägget skulle fungera, man får lite variation under säsongen i form av annat motstånd och man tar liksom inte bort det här med Svenska mästare osv.
Avgå Jocke.
Det går bra för både Bombom och Kyle i ET. Bombom har 3 assist på fyra matcher, Kyle 1+1 på en match.
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja tänka sig! Blev ganska förvånad när jag såg det men men... Kan ju alltid hoppas att det skiter sigKentta skrev:Det går bra för både Bombom och Kyle i ET. Bombom har 3 assist på fyra matcher, Kyle 1+1 på en match.

Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Varför hoppas att det skiter sig? Känns ju bara dumt.Daniel08 skrev:Ja tänka sig! Blev ganska förvånad när jag såg det men men... Kan ju alltid hoppas att det skiter sigKentta skrev:Det går bra för både Bombom och Kyle i ET. Bombom har 3 assist på fyra matcher, Kyle 1+1 på en match.
- SirDIFalot
Varför?Daniel08 skrev:Ja tänka sig! Blev ganska förvånad när jag såg det men men... Kan ju alltid hoppas att det skiter sigKentta skrev:Det går bra för både Bombom och Kyle i ET. Bombom har 3 assist på fyra matcher, Kyle 1+1 på en match.

Kan väl förstå om det handlar om någon spelare som gjort ett uppenbart svek eller så.
Expert.
- -daniel-
Har lite svårt att förstå den åsikten. Vad är roligare med att se Djurgården vs Timrå exempelvis, för 5:e gången samma säsong?B.I.B.A skrev:Tror betydligt mer på detta konceptet än en helt blandad europeisk liga. Dock har jag svårt att se mig själv gå och titta på tex DIF-Berlin. Det skulle kännas ungefär som dagens match. En snäppet roligare träningsmatch.-daniel- skrev:Så här på ett ungefär har ju förslaget sett ut tidigare:Kentta skrev:Men det där är ju så otroligt svårt, vilka ska vara med? Hur mycket skulle det kosta att resa tur och retur? Skulle det ens vara värt det?-daniel- skrev: För egen del tycker jag det även skulle vara betydligt roligare under pågående säsong att möta europeiskt motstånd, tror faktiskt det kommer bli någon form av utökad europeisk liga framöve. Finns i praktiken enbart fördelar med det.
De här matcherna kommer ju vara en del av själva säsongen så fall.
Sv: European Trophy 2012
Kan man se målen/highlights någonstans?
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Matchen i går var kul att gå på, kanske inte så välspelad men dock var det DEFINITIVT värd de ynka 100:- det kostade att gå på den. Matchen var dessutom på en fredag. Förstår inte motviljan att gå och se dessa matcher egentligen. Har man ingenting planerat så tycker jag banne mig som Djurgårdare att man tar och hostar upp de ynka 50 - 100:- som inträdet kostar och går och se matchen. (Undantag om man typ bor käpprätt långt bort som t.ex Lule eller Göteborg och dylikt då det kostar en smula mer.) Men bor man i Stockholm, och håller på DIF och inte har något planerat så tycker jag man skall ta och släpa sig till Hovet nu och titta på matcherna.
Kan vi få bra uppslutning på våra matcher så ökar det dessutom klubbens intäkter, något som faktiskt kan hjälpa klubben längre fram under HA säsongen.
Sen får vi betänka att kan vi även få ut DIF Hockeys namn ännu mer utanför Svea Rikes gränser så kan vi faktiskt snappa upp ytterligare sponsorer, men även en del fans utanför våra gränser, förutom de som vi redan har. Större fanbase = mer sponsorer ytterligare = mer pengar för klubben.
Så till de som ser ET som "Snäppet bättre än vanliga träningsmatcher" och dylikt.. skärp er. Lägg 100:- på att gå och se ÅTMINSTONE 2 av matcherna, gärna alla. Laget behöver veta att stödet finns där från oss. Och 100:- för att se dessa matcher är ett BRA pris, går inte att klaga på det.
Själv var jag och såg DIF - Bern i går och det var riktigt roligt, skönt att se hockey igen. Skall även försöka klämma in dagens match, samt även den mot brunei den 30 aug. Har jag tur så får jag se samtliga hemmamatcherna på plats, för totalt 400 fina riksdaler vilket knappast är ett rån på något sätt utan väl spenderade pengar.
Kan vi få bra uppslutning på våra matcher så ökar det dessutom klubbens intäkter, något som faktiskt kan hjälpa klubben längre fram under HA säsongen.
Sen får vi betänka att kan vi även få ut DIF Hockeys namn ännu mer utanför Svea Rikes gränser så kan vi faktiskt snappa upp ytterligare sponsorer, men även en del fans utanför våra gränser, förutom de som vi redan har. Större fanbase = mer sponsorer ytterligare = mer pengar för klubben.
Så till de som ser ET som "Snäppet bättre än vanliga träningsmatcher" och dylikt.. skärp er. Lägg 100:- på att gå och se ÅTMINSTONE 2 av matcherna, gärna alla. Laget behöver veta att stödet finns där från oss. Och 100:- för att se dessa matcher är ett BRA pris, går inte att klaga på det.
Själv var jag och såg DIF - Bern i går och det var riktigt roligt, skönt att se hockey igen. Skall även försöka klämma in dagens match, samt även den mot brunei den 30 aug. Har jag tur så får jag se samtliga hemmamatcherna på plats, för totalt 400 fina riksdaler vilket knappast är ett rån på något sätt utan väl spenderade pengar.
Alltid Oavsett.
Matchen i går var kul att gå på, kanske inte så välspelad men dock var det DEFINITIVT värd de ynka 100:- det kostade att gå på den. Matchen var dessutom på en fredag. Förstår inte motviljan att gå och se dessa matcher egentligen. Har man ingenting planerat så tycker jag banne mig som Djurgårdare att man tar och hostar upp de ynka 50 - 100:- som inträdet kostar och går och se matchen. (Undantag om man typ bor käpprätt långt bort som t.ex Lule eller Göteborg och dylikt då det kostar en smula mer.) Men bor man i Stockholm, och håller på DIF och inte har något planerat så tycker jag man skall ta och släpa sig till Hovet nu och titta på matcherna.
Alltid Oavsett.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Givetvis blir det avslaget att möta samma lag om och om igen men likväl så är det roligare med fem heta derbyn mot gnaget eller hatmatcher mot Luleå. Förstår liksom inte varför ett lag som inte spelar i samma serie ska kunna komma in och sno poäng av oss när vi ska slåss om SM-guldet och de om sitt guld. Nej det motiverar mig inte det minsta faktiskt. Men blir det verkligehet så får vi väl hoppas att det ändrar sig..-daniel- skrev:Har lite svårt att förstå den åsikten. Vad är roligare med att se Djurgården vs Timrå exempelvis, för 5:e gången samma säsong?B.I.B.A skrev:Tror betydligt mer på detta konceptet än en helt blandad europeisk liga. Dock har jag svårt att se mig själv gå och titta på tex DIF-Berlin. Det skulle kännas ungefär som dagens match. En snäppet roligare träningsmatch.-daniel- skrev:Så här på ett ungefär har ju förslaget sett ut tidigare:Kentta skrev:Men det där är ju så otroligt svårt, vilka ska vara med? Hur mycket skulle det kosta att resa tur och retur? Skulle det ens vara värt det?-daniel- skrev: För egen del tycker jag det även skulle vara betydligt roligare under pågående säsong att möta europeiskt motstånd, tror faktiskt det kommer bli någon form av utökad europeisk liga framöve. Finns i praktiken enbart fördelar med det.
De här matcherna kommer ju vara en del av själva säsongen så fall.
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Finns det redan nu något schema från Viasat på vilka matcher de kommer visa?
Expert.