K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Ja, Luleå spelar tråkigt och lite småfult men jag är trots detta sjukt imponerad över den disciplinen de visar. De följer ju sin gameplan till 100% i varje byte och spelar perfekt efter sina förutsättningar. Hockey går trots allt ut på att vinna och de har de visat sig förbannat bra på, löjligt att klaga på att de spelar tråkigt.
Ok, då ser vi helt olika på saken. Jag vill bli underhållen också, annars har jag svårt att motivera hockeyn framför andra saker i livet som familj, vänner, after works etc etc. Ja, DIF är viktigare än sporten ishockey, men jag brinner typ lika mycket för att vi ska få en hållbar utveckling med ett spännande spektakel som lockar betalande publik.

Luleå saboterar detta, och det tycker jag absolut inte är löjligt. Se http://www.hockeysverige.se/blogg/pettersson för vidare analys av frågan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Ja, Luleå spelar tråkigt och lite småfult men jag är trots detta sjukt imponerad över den disciplinen de visar. De följer ju sin gameplan till 100% i varje byte och spelar perfekt efter sina förutsättningar. Hockey går trots allt ut på att vinna och de har de visat sig förbannat bra på, löjligt att klaga på att de spelar tråkigt.
Ok, då ser vi helt olika på saken. Jag vill bli underhållen också, annars har jag svårt att motivera hockeyn framför andra saker i livet som familj, vänner, after works etc etc. Ja, DIF är viktigare än sporten ishockey, men jag brinner typ lika mycket för att vi ska få en hållbar utveckling med ett spännande spektakel som lockar betalande publik.

Luleå saboterar detta, och det tycker jag absolut inte är löjligt. Se http://www.hockeysverige.se/blogg/pettersson för vidare analys av frågan.
Det är ju naturligtvis en balansgång, men hade du verkligen tjurat om det var omvända roller och DIF hade hållt i taktpinnen genom att spela så äckligt disciplinerat & tajt bakåt? Naturligtvis är hockey en underhållning, men i ett slutspel kollar jag inte på matcher för att bli underhållen. Där handlar det enbart om att vinna.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tvivlar på att Jimmie orkar en hel match redan. Därför känns det så jävla surt att inte kunna lira Brodin - Fimpen - Jimmie. Satan vad den kedjan hade gjort skada på Lulää.

Ang. diskussionen ovan: Ser jag hockey när Djurgår'n spelar så ska vi vinna, och jag skiter i hur. När alla andra lag spelar vill jag bli underhållen. Så tänker alla fans, och det är inget konstigt med det. Dock tråkigt med lag som har filosofin "släpp in färre mål än motståndaren!" hellre än "gör fler mål än motståndaren!"
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: Det är ju naturligtvis en balansgång, men hade du verkligen tjurat om det var omvända roller och DIF hade hållt i taktpinnen genom att spela så äckligt disciplinerat & tajt bakåt? Naturligtvis är hockey en underhållning, men i ett slutspel kollar jag inte på matcher för att bli underhållen. Där handlar det enbart om att vinna.
http://hockeysverige.se/blogg/pettersso ... -malrekord

Bra inlägg om det hela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Det är ju naturligtvis en balansgång, men hade du verkligen tjurat om det var omvända roller och DIF hade hållt i taktpinnen genom att spela så äckligt disciplinerat & tajt bakåt? Naturligtvis är hockey en underhållning, men i ett slutspel kollar jag inte på matcher för att bli underhållen. Där handlar det enbart om att vinna.
Nu är det inte främst deras försvarsspel jag vänder mig mot; de spelar ohyggligt tråkig hockey utan fysisk kontakt. De anfaller inte. De faller som furor när vi ångar på med publikfriande fysiskt spel, och vädjar till domarna om 2:or genom att spela svårt skadade efter våra rena tacklingar --ett beteende som svenska domare inte kan stå emot. Själva delar de bara ut 1 tackling per match; istället lägger de fokus på spelförstörande och tarvliga tricks som utförs i lönndom.

Ja, jag hade blivit rejält besviken om DIF spelade så.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Själv tycker jag att det är jävligt dåligt av oss att inte kunna bryta ner ett sådant defensivt lag. Och att vi inte kan få längre anfall än vad vi får.

Idag gäller det! Och i övermorgon.. och matchen efter det...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 16-LHF-DIF

Hannula och Jimmie extraspelare idag. Repris från ifjol då vi rullar på fem forwardspar?
Expert.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Domare:
Wolmer Edqvist
Mikael Nord
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Alltså jag vill vara positiv idag och säga att vi har nött ner deras larviga små backar, men jag vågar inte, vågar inte hoppas på nått, är bara så jävla nervös att det måste vara skadligt ^^

Ohh älskar slutspelet!
Kämpa Djurgårn!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nervösa än? Jag är lite ofokuserad på livet i sort.. lite för fokuserad på nedsläpp. :D Nu vill jag se bra jävla skotthockey!!! På kassen med allt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Är så sjuuuukt nervös just nu!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Känner mig totalt avslappnad. Lyssnar på Slayer så tankarna kommer på annat..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 16-LHF-DIF

Hannula och Jimmie extraspelare idag. Repris från ifjol då vi rullar på fem forwardspar?
Möjligt. Jag tror bara att de hellre sätter Lassen på läktaren än någon annan forward. Händer något på backsidan är det lätt att flytta ned Falk.

Just nu önskar jag nästan att vi förlorat förra matchen. Med den segern har man verkligen återfått hoppet och på köpet en riktigt jävla illamående känsla. Tankarna bara snurrar och magen är orolig. Känner mig nästan spysjuk av all anspänning.

Dessutom vet jag att de där jobbiga darrningarna kommer lagom till matchstart.

Men självklart är jag överlycklig över segern senast, men det skulle kännas 10 gånger värre att åka ut ikväll. Anledningen är att man vet att vid en vinst är vi med på riktigt jävla allvar i denna kvartsfinal. Inför senaste hemmamatchen hade jag en helt annan inställning. Kändes nästan som vi redan var utslagna, typ.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

KOM IGEN NU FÖR I HELVETE!!!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Fan vad fint det ska bli med middag på Gotland - jag tar en lammstek! :P
Jag lovar att käka en rostad Rauk om DIF slår ut Lule, Nisse får fila till en. Serveras tillsammans med pitepalt.
Ses pa Gotland, Daniel! ;)
Skriv svar