Självklart bryr jag mig... Men luleåfjantarna har ett ansvar dom också. Alla är inte lika tålmodiga som du och jag.-daniel- skrev:Skitsmart. Även om nu någon "förtjänar det" så är det verkligen bra för DIF som klubb om folk börjar slåss. Men du kanske inte bryr dig?Millwall skrev:Står lulefånen och hetsar som senast så har dom gjort sig förtjänta av det.Challen skrev:Kan vi inte storma Lule klacken imorgon.
K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011
Re: K4: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/3 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så du tycker aldrig att DIF supporters hetsar motståndarklackar både hemma och borta? Har man lite självinsikt så kanske man inte skall uttala sig. Hets är väl just vad det är och skall vara (och hör lite till, om jag får säga mitt) men låt det för fan stanna där.Millwall skrev:[q
Självklart bryr jag mig... Men luleåfjantarna har ett ansvar dom också. Alla är inte lika sansade som du och jag.
Slåss kan man, om man nu har den läggningen, få göra utanför (helst långt ifrån) Hovet.
Hur som helst ska man inte komma till vår hemmaplan och spela Allan... Jubla när det egna bondelaget gör mål är i sin ordning, men som sagt, spela Allan kan dom göra på hemmaplan.
-
I morgon hoppas jag på lite chock taktik från våran kära Hardy. Tok forechecking med fyra som går på allt å en libero som rensar där bak.... vad tror ni om det?
Kan inte en lokal ställas till förfogande ute i Botkyrka eller .. nånstans. Där kan de som vill få glida in och klappa till varandra så det sjunger om det. Fan vi kan väl till och med ha en DJ där (DJ yes...) så att de kan puckla på varandra till "Fångad av en stormvind" eller annan valfri schlagerdänga.-daniel- skrev:Så du tycker aldrig att DIF supporters hetsar motståndarklackar både hemma och borta? Har man lite självinsikt så kanske man inte skall uttala sig. Hets är väl just vad det är och skall vara (och hör lite till, om jag får säga mitt) men låt det för fan stanna där.Millwall skrev:[q
Självklart bryr jag mig... Men luleåfjantarna har ett ansvar dom också. Alla är inte lika sansade som du och jag.
Slåss kan man, om man nu har den läggningen, få göra utanför (helst långt ifrån) Hovet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Det jag menar är att DIF supporters gör precis samma sak, dvs "spela Allan" som du uttrycker det, på bortaplan precis hela tiden. Och även på hemmaplan mot motståndarklackar för att få fram den här hetsen... det är väl inget konstigt med det och inget som rättfärdigar bråk?Millwall skrev:Hur som helst ska man inte komma till vår hemmaplan och spela Allan... Jubla när det egna bondelaget gör mål är i sin ordning, men som sagt, spela Allan kan dom göra på hemmaplan.
Förstår inte riktigt vad du menar. Det är alltså OK för DIF supporters att hetsa men inte för andra...?
Konsekvent, sa Bill.
Vi är Djurgår´n!-daniel- skrev:Det är alltså OK för DIF supporters att hetsa men inte för andra...?

- -daniel-
Haha, grymt argument.Millwall skrev:Vi är Djurgår´n!-daniel- skrev:Det är alltså OK för DIF supporters att hetsa men inte för andra...?

Lite fiiinare, lite bättre. Var det inte så det löd? Det borde hursomhelst utesluta alla tendenser till handgemäng inne på våra arenor.
Vilket tjafs det blev från min väldigt oseriösa kommentar, kom igen nu. fokus på matchen-daniel- skrev:Det jag menar är att DIF supporters gör precis samma sak, dvs "spela Allan" som du uttrycker det, på bortaplan precis hela tiden. Och även på hemmaplan mot motståndarklackar för att få fram den här hetsen... det är väl inget konstigt med det och inget som rättfärdigar bråk?Millwall skrev:Hur som helst ska man inte komma till vår hemmaplan och spela Allan... Jubla när det egna bondelaget gör mål är i sin ordning, men som sagt, spela Allan kan dom göra på hemmaplan.
Förstår inte riktigt vad du menar. Det är alltså OK för DIF supporters att hetsa men inte för andra...?
Konsekvent, sa Bill.

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- -daniel-
Okejrå, sorry.Challen skrev:Vilket tjafs det blev från min väldigt oseriösa kommentar, kom igen nu. fokus på matchen-daniel- skrev:Det jag menar är att DIF supporters gör precis samma sak, dvs "spela Allan" som du uttrycker det, på bortaplan precis hela tiden. Och även på hemmaplan mot motståndarklackar för att få fram den här hetsen... det är väl inget konstigt med det och inget som rättfärdigar bråk?Millwall skrev:Hur som helst ska man inte komma till vår hemmaplan och spela Allan... Jubla när det egna bondelaget gör mål är i sin ordning, men som sagt, spela Allan kan dom göra på hemmaplan.
Konsekvent, sa Bill.
Har en känsla av att en hel del inte kommer gå på matchen imorrn för de är medgångssupporters som redan har gett upp. Skönt att slippa patrasket.
Jag håller helt med -daniel-. Det finns inget värre än enögda supporters som inte har någon som helst självinsikt. Dessutom är jag trött på alla de här slagsmålen på matcherna som leder till att DIF Hockey får betala stora böter, framförallt i derbysammanhang (jag vill inte ens tala om 22/12). Än värre blir det ju nu när myndigheterna är på väg med att besluta om klubbarna ska betala för säkerheten själva. (Jag hörde det på nyheterna för några veckor sen. Dock vet jag inte om de la ner det.) Hursomhelst, jag tycker det är synd när en hockeymatch ska förstöras av bråk, inkastade mynt, avsmällda rökbomber etc. Sånt gynnar verkligen inte vår spelare på isen!
Blir ju ännu skönare att slippa dem nästa säsong. Tror att många i klacken står där bara för att de har säsongskort den här säsongen, men tänker inte köpa till nästa.-daniel- skrev: Okejrå, sorry.
Har en känsla av att en hel del inte kommer gå på matchen imorrn för de är medgångssupporters som redan har gett upp. Skönt att slippa patrasket.
Imorgon smäller det i alla fall. Det blir Djurgårdens IF första hemmamatch sen vi fyllde 120 år. Trots vårt uderläge ska vi visa på läktarna att en riktig järnkamin aldrig ger upp. Alltid oavsett!
Ett lag! En kärlek! En familj!
Ett lag! En kärlek! En familj!
Bra då blir det bättre drag. För medgångssupportrarna (fjortisar, p12 huliganer etc) Stog ändå och höll käften eller startade "Den som inte knyter (halsdukarna) är gnagarsvin!"-daniel- skrev:
Okejrå, sorry.
IMORGON ÄR DET FULL FART FRÅN SPELARE OCH FRÅN RIKTIGA DJURGÅRDARE I KLACKEN
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Hur många är de här "alla slagsmålen på matcherna" som du sett? Och vilka?Rufus skrev:Dessutom är jag trött på alla de här slagsmålen på matcherna som leder till att DIF Hockey får betala stora böter, framförallt i derbysammanhang (jag vill inte ens tala om 22/12).
Det låter som att det är vanligt förekommande. Jag undrar framförallt eftersom jag missat två hemmamatcher de senaste två åren och kan räkna alla slagsmål jag sett på mina tummar.