Nej.Mäklaren skrev:Idag? Har han någonsin gjort en enda bra sak på isen?Magnutz skrev:Jag tror vi tar detta men Lassen måste bytas ut. Han är inte bra idag.Mäklaren skrev:Detta torskar vi. Bergsäkert. Färjestad är enormt mycket starkare när vi har dagens laguppställning.
Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
Kom igen, DIF ledde med 2-0 efter första och tappar till 2-2. Det är inge katastrof mot Färjestad och matchen är inte på långa vägar slut. Vi kan ju alltid hoppas på en tvåpoängare annars. 

Tror lite att det är som "experterna" säger. Vi får kortare väg till båset och kan byta snabbare. Det kan vi utnyttja. Då blir vi snabbare. Men som du skriver så ser det trött ut, så trött. Jag tror FBK lyckats ta bort vårt tempo, det som skellefteå misslyckades med den 26 dec. Det är tråkigt men så spelar FBK. Tar ner tempot rejält och tråcklar sig runt och spelare som Pestberg och andra får utrymme. Vi liksom åker runt och FBK lufsar. Det måste vara skituttröttande.DIFRobbex skrev:Vi ser helt slutkörda ut. Anfallen är över på 10 sekunder. Känns som vi inte jobbar som ett lag längre, utan försöker göra allt på egen hand.
Hoppas vi kan höja oss några snäpp nu, så tror jag vi tar detta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Claesson spelar rätt bra, men det är någonting med hans aura och kroppsspråk som gör att han sprider osäkerhet i försvarsspelet. Antar att det försvinner med åren. Lassen är bara urdålig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Orkar vi gå ner på färre spelare?Mäklaren skrev:Juniorkedjan måste bänkas nu. Bara tur att de inte har släppt in 3-4 mål redan i matchen. De tappar puckar i mittzon hela tiden.
- SirDIFalot
Drivkraften mot NHL. Nu sitter han på ett långtidskontrakt med DIF istället.Mäklaren skrev:Mackan ser piggare ut än på länge, ja, men tycker ändå han saknar det där lilla sista som han hade under föregående säsong. Skotten känns lite lösare och benen lite segare vilket gör att han inte får samma effektivitet som ifjol. Att han däremot är vår överlägset bästa playmaker ändå är det inget snack om.
Expert.
Men han måste ändå ha någon form av prestige kvar? Han ska med enkelhet vinna interna poängligan, trots få matcher spelade. Nu tror jag att han gör det till slut ändå, följd av Boumedienne, men jag vill se en mer desperat Mackan.SirDIFalot skrev:Drivkraften mot NHL. Nu sitter han på ett långtidskontrakt med DIF istället.Mäklaren skrev:Mackan ser piggare ut än på länge, ja, men tycker ändå han saknar det där lilla sista som han hade under föregående säsong. Skotten känns lite lösare och benen lite segare vilket gör att han inte får samma effektivitet som ifjol. Att han däremot är vår överlägset bästa playmaker ändå är det inget snack om.
- SirDIFalot
Ja visst har han säkert det. Men som du sa. "Det där lilla sista..."Mäklaren skrev:Men han måste ändå ha någon form av prestige kvar? Han ska med enkelhet vinna interna poängligan, trots få matcher spelade. Nu tror jag att han gör det till slut ändå, följd av Boumedienne, men jag vill se en mer desperat Mackan.SirDIFalot skrev:Drivkraften mot NHL. Nu sitter han på ett långtidskontrakt med DIF istället.Mäklaren skrev:Mackan ser piggare ut än på länge, ja, men tycker ändå han saknar det där lilla sista som han hade under föregående säsong. Skotten känns lite lösare och benen lite segare vilket gör att han inte får samma effektivitet som ifjol. Att han däremot är vår överlägset bästa playmaker ändå är det inget snack om.
Expert.
Fan nu är jag ju nervös igen... 

Upp med tempot nu DIF och smäll på ordentligt. Gör livet surt för dessa kaffekokare nu.
Sen vill jag höra framåt kämpa Djurgården vårt blårandiga lag.
Vi vinner med 4-2.
Sen vill jag höra framåt kämpa Djurgården vårt blårandiga lag.
Vi vinner med 4-2.
Synd för Mark. Det där ska han inte släppa in. Oskymd, öppen bana. Plocken ska ha den pucken.
Krüger ska verkligen jämnt försöka slå en så svår passning som möjligt. Spela enkelt bara!
Vad i helvete gör Honken på 2-3-målet? Och vad gör Owuya?
Krüger spelar lika krångligt och nonchalant som alltid.
Krüger spelar lika krångligt och nonchalant som alltid.
Och varför, varför låter FBK-klacken mer än oss?!?!?! För fan, skärpning klacken!
Brodin, så där FÅR DU INTE GÖRA!!! 3-1-situation...... för fan.. en lätt passning och 3-3.. fan.. skärp dig.
Edit: Men för fan. Visst, släpp allt, men,. det är ju inte bra. Visst ska domaren inte avgöra med att ta för många utvisningar men nu släpper han ju allt.
Edit: Men för fan. Visst, släpp allt, men,. det är ju inte bra. Visst ska domaren inte avgöra med att ta för många utvisningar men nu släpper han ju allt.
Senast redigerad av Magnutz den 2010-12-30 21:01:39, redigerad totalt 1 gånger.