Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010
Det märks att vi bytt ut halva laget... Tycker det känns som viljan att alltid ge max fattas hos flera spelare, börja åk skridskor!
Tjärna, Oscar, Küger kämpar på bra idag.
Widing, Ekman, Ölvesta, Otto, Honken jr har alla flera växlar om de vill... varför kör de inte fullt ut?
Känns lite som allmänhetens åkning nu... dvs han med pucken åker skridskor resten glider. Det som gjorde att vårt spel fungerade bra förra säsongen var att ALLA åkte skridskor och jobbade.
Tjärna, Oscar, Küger kämpar på bra idag.
Widing, Ekman, Ölvesta, Otto, Honken jr har alla flera växlar om de vill... varför kör de inte fullt ut?
Känns lite som allmänhetens åkning nu... dvs han med pucken åker skridskor resten glider. Det som gjorde att vårt spel fungerade bra förra säsongen var att ALLA åkte skridskor och jobbade.
På grund av olika anledningar missade jag de två första matcherna av serien. Så det är dom två första perioderna jag ser i årets Elitserie.
Små reflektioner:
* Daniel Brodin ser ungefär 3 ggr starkare ut än i fjol och kommer bli NHL-stjärna i framtiden.
* Nils Ekman är så fruktansvärt dålig att jag får huvudvärk när jag ser hur han uppträder på isen. Han verkar helt slö i huvudet och tar fruktansvärt lång tid på sig varje gång han har pucken vilket leder till tappade puckar och spelvändningar mot oss. Hoppas verkligen att han gör en "Mackan" så att säga.
* Daniel Widing är än så länge knappast den klasspelare man hoppats på. Inte lika dålig som Ekman men hans tajming i nästan allt han gör är lika med noll.
* Oscar Eklund fortsätter på den inslagna vägen sedan slutspelet 09/10 och är på väg att utvecklas till en riktigt bra tvåvägsback (hade jag hört mig själv säga detta i omgång 25 förra säsongen hade jag tagit livet av mig)
* Mark Owuya är INTE en bra målvakt. Verkar ärligt talat ha noll koll på alla puckar som kommer mot honom. Tycker tex han kan ta första, han SKA ta andra och det tredje bevisar hur sjukt otät och klen han är efter isen (även om det var Widings fel att friläget uppstod)
* Marcus Krüger är genial trots ganska lång skadefrånvaro. Given poängkung i år.
* Mathias Tjärnqvist kommer denna säsong göra en Ölvestad alá 09/10. Sjukt skönt att se en frisk Tjärna.
Jaja, det är tidigt på säsongen och jag vet att saker och ting inte satt sig än på långa vägar.
Ser stundtals riktigt skapligt ut offensivt i dagens match. Tyvärr mindre skapligt ut defensivt. Men man kan väl inte begära för mycket på den fronten när vi saknar BomBom, Ragge och Lassen plus att vi har Ken Ring i kassen.
Ska "sticka ut hakan" redan i omgång 3 och säga att Djurgården Hockey aldrig kommer kunna gå längre än till kvartsfinal säsongen 2010/2011 med det målvaktsparet vi förfogar över i dagsläget. Har jag fel ska jag göra allt i min makt för att få bli adopterad av Nalle Knutsson.
Det kallar jag vågat
Små reflektioner:
* Daniel Brodin ser ungefär 3 ggr starkare ut än i fjol och kommer bli NHL-stjärna i framtiden.
* Nils Ekman är så fruktansvärt dålig att jag får huvudvärk när jag ser hur han uppträder på isen. Han verkar helt slö i huvudet och tar fruktansvärt lång tid på sig varje gång han har pucken vilket leder till tappade puckar och spelvändningar mot oss. Hoppas verkligen att han gör en "Mackan" så att säga.
* Daniel Widing är än så länge knappast den klasspelare man hoppats på. Inte lika dålig som Ekman men hans tajming i nästan allt han gör är lika med noll.
* Oscar Eklund fortsätter på den inslagna vägen sedan slutspelet 09/10 och är på väg att utvecklas till en riktigt bra tvåvägsback (hade jag hört mig själv säga detta i omgång 25 förra säsongen hade jag tagit livet av mig)
* Mark Owuya är INTE en bra målvakt. Verkar ärligt talat ha noll koll på alla puckar som kommer mot honom. Tycker tex han kan ta första, han SKA ta andra och det tredje bevisar hur sjukt otät och klen han är efter isen (även om det var Widings fel att friläget uppstod)
* Marcus Krüger är genial trots ganska lång skadefrånvaro. Given poängkung i år.
* Mathias Tjärnqvist kommer denna säsong göra en Ölvestad alá 09/10. Sjukt skönt att se en frisk Tjärna.
Jaja, det är tidigt på säsongen och jag vet att saker och ting inte satt sig än på långa vägar.
Ser stundtals riktigt skapligt ut offensivt i dagens match. Tyvärr mindre skapligt ut defensivt. Men man kan väl inte begära för mycket på den fronten när vi saknar BomBom, Ragge och Lassen plus att vi har Ken Ring i kassen.
Ska "sticka ut hakan" redan i omgång 3 och säga att Djurgården Hockey aldrig kommer kunna gå längre än till kvartsfinal säsongen 2010/2011 med det målvaktsparet vi förfogar över i dagsläget. Har jag fel ska jag göra allt i min makt för att få bli adopterad av Nalle Knutsson.
Det kallar jag vågat

SNABEL!
Knappast starten vi behövde, helvetes faaaaaaaaaaaaaaaan.
Knappast starten vi behövde, helvetes faaaaaaaaaaaaaaaan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Dags för målvaktsbyte nu för Mark räddar inte ett skott.
Dessutom måste man börja åka skridskor och se lite intresserade ut, är ju ljusår mellan backar och forwards.
Dessutom måste man börja åka skridskor och se lite intresserade ut, är ju ljusår mellan backar och forwards.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Inte bra det där.. En ordentlig uppryckning måste vi göra nu för att lyckas vända på detta.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi tackar Mark Owuya för förlusten i afton.
Säg den glädje som varar
Mark har inte varit bra, men han har inte haft mycket hjälp.DIF_Soldier skrev:Vi tackar Mark Owuya för förlusten i afton.
Sen tycker jag att vi varit riktigt dåliga framåt också, händer ingenting.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Det man hör utav Brynäsklacken så är det som låter högst i TV "Jajamensan fattas bara!"
Det är pinsamt att man 2010 kan ha en ramsa med det...
Snart kommer "heja Brynäs friskt humör...." också...
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Vi skämmer ut oss!
Tror inte jag sett ett Djurgårdslag med så här dålig inställning sedan Frölunda, 8-1.
Tror inte jag sett ett Djurgårdslag med så här dålig inställning sedan Frölunda, 8-1.
- starvin_marwin
Vill vi ens vinna?
OK första period
Dålig snudd på riktigt dålig andra
Tredje vill jag inte ens kommentera (iofs. knappt halva perioden kvar).
Va fan...
OK första period
Dålig snudd på riktigt dålig andra
Tredje vill jag inte ens kommentera (iofs. knappt halva perioden kvar).
Va fan...

Hardy verkar ha lättat ganska rejält på policyn om att inte göra två dåliga matcher i rad..
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ursäkta, men vem orkar bry sig över Brynäsklacken?Taskman skrev:Det man hör utav Brynäsklacken så är det som låter högst i TV "Jajamensan fattas bara!"
Vi har betydligt större bekymmer än så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Asså när man inte tror det kan bli värre som blir det de... blir bara mer å mer förbannad!
-
herregud. Torsk på lördag så har vi tre raka torsk innan derbyt. Känns inte bra
Djurgårdens IF
Jag saknar DIF 09/10 så oerhört mycket så jag blir gråtfärdig 

Losing all hope was freedom.