Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 3/12 2009
En riktig plattmatch idag. Jag ser en ljuspunkt och det är Ölvestad. Fy tusan va bra han är, nästan så man blir tårögd. Synd att INGEN tittar på honom och tar efter. Han gör allt det där lilla extra som gör mig alldeles varm inombords.
I ett lag som annars var otroligt trött får man dock hitta några extra svarta får:
David Prinz, det är dags att bänka honom ett par matcher så han får tänka över vad han vill med att bära DIF-tröja.
Niklas Danielsson, en "extraspelare" vi inte behöver.
Och en känga till laget (och Ragge) - för helvete, om det är ointressant att lira hockey får ni fan bjuda upp till ett slagsmål. Det fanns gott om möjligheter idag så jälva fult som skoterraggarna spelade.
Klacken var som vanligt vid "fullsatt" fullt av icke klackmänniskor så vi kan vara barmhärtiga med kritiken på oss själva.
I ett lag som annars var otroligt trött får man dock hitta några extra svarta får:
David Prinz, det är dags att bänka honom ett par matcher så han får tänka över vad han vill med att bära DIF-tröja.
Niklas Danielsson, en "extraspelare" vi inte behöver.
Och en känga till laget (och Ragge) - för helvete, om det är ointressant att lira hockey får ni fan bjuda upp till ett slagsmål. Det fanns gott om möjligheter idag så jälva fult som skoterraggarna spelade.
Klacken var som vanligt vid "fullsatt" fullt av icke klackmänniskor så vi kan vara barmhärtiga med kritiken på oss själva.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Första målet bjuder domaren på. Det är solklar offside i målgården. Horribelt! Jag berömde domaren som först gjorde washout, men när han sedan ändrade sig efter snack med linjedomaren så insåg jag hur j-vla dålig han är.
Andra målet bjuder ju tyvärr vi själva på, vilket börjar bli en följetong. Först var det Danielsson, sedan var det Marcus Nilson och nu bjuder Engqvist på ett mål. Inte lätt att vinna matcher om motståndarna ska få handicap i varje match.
Nu fick vi ju en poäng, men den senaste tiden har vi ju skänkt bort minst fem poäng.
Andra målet bjuder ju tyvärr vi själva på, vilket börjar bli en följetong. Först var det Danielsson, sedan var det Marcus Nilson och nu bjuder Engqvist på ett mål. Inte lätt att vinna matcher om motståndarna ska få handicap i varje match.

Nu fick vi ju en poäng, men den senaste tiden har vi ju skänkt bort minst fem poäng.
- Lee Harvey Oswald
ha ha...jensa85 skrev:[
Tror att det kommer gå typ så här i dessa fyra matcher som återstår innan uppehållet.
Luleå - DIF 3-2
SAIK - DIF 3-1
DIF - SSK 2-3 öt (Skott 91-20)
DIF - RBK 2-2 (Skott 724-2)
Vi är "bättre" i samtliga matcher och våran extrema giftighet när det gäller att göra mål fortsätter med 8 nya kassar kommande 240 minuterna.
Tror nog mest på ditt sista tips, hemma mot rögle.
Framförallt skottstatistiken är jag helt säker på, nu när jag tänker efter

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Är det bara jag som är arg och bitter, eller fick vi bevittna en utav dom mest horribla domarinsatserna i världshistorien?
0 auktoritet och 0 koll.
Hela trion var fantastiskt jävla värdelös. När pucken åker ut ifrån plan tittade dom bara tomt ut i luften, inga tecken för touch och ingen vet vafan som pågår.
Och vad hände vi deras 1-1 mål? Uppfattade inte situationen, men gör man wash out så är det inte mål, så jävla enkelt är det. Det ska fan inte gå att ändra domslutet bara för att ena laget står och skriker.
Sen var klacken helt fantastiskt värdelös. Vi var några tappra kämpar som stod till höger som försökte, men den gråa massan i mitten var där för att käka korv och titta på Foppa.
AVGÅ!
Godnatt.
0 auktoritet och 0 koll.
Hela trion var fantastiskt jävla värdelös. När pucken åker ut ifrån plan tittade dom bara tomt ut i luften, inga tecken för touch och ingen vet vafan som pågår.
Och vad hände vi deras 1-1 mål? Uppfattade inte situationen, men gör man wash out så är det inte mål, så jävla enkelt är det. Det ska fan inte gå att ändra domslutet bara för att ena laget står och skriker.
Sen var klacken helt fantastiskt värdelös. Vi var några tappra kämpar som stod till höger som försökte, men den gråa massan i mitten var där för att käka korv och titta på Foppa.
AVGÅ!
Godnatt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lee Harvey Oswald
Visade man direktlänk med Peter på jumbotronen från Pizzeria Mamma Mia i Ö-vik eller...??!Edin skrev:Är det bara jag som är arg och bitter, eller fick vi bevittna en utav dom mest horribla domarinsatserna i världshistorien?
0 auktoritet och 0 koll.
AVGÅ!
Godnatt.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Seg match från Djurgården sida. Powerplayet fungerade inte alls. Tim Eriksson och Jimmie Ölvestad är de ända som får godkänt utav mig idag.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Nej, men att Foppa skulle vara borta visste dom väl inte när dom köpte biljetten?Lee Harvey Oswald skrev:Visade man direktlänk med Peter på jumbotronen från Pizzeria Mamma Mia i Ö-vik eller...??!Edin skrev:Är det bara jag som är arg och bitter, eller fick vi bevittna en utav dom mest horribla domarinsatserna i världshistorien?
0 auktoritet och 0 koll.
AVGÅ!
Godnatt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lee Harvey Oswald
Helt korrekt, feltolkning av mig.Edin skrev:Nej, men att Foppa skulle vara borta visste dom väl inte när dom köpte biljetten?Lee Harvey Oswald skrev:Visade man direktlänk med Peter på jumbotronen från Pizzeria Mamma Mia i Ö-vik eller...??!Edin skrev:Är det bara jag som är arg och bitter, eller fick vi bevittna en utav dom mest horribla domarinsatserna i världshistorien?
0 auktoritet och 0 koll.
AVGÅ!
Godnatt.
Tröttmössa....
Svenska domare... Man kan bara sucka och skaka på huvudet.
Vi borde ha haft minst ett 5-3 läge i 1 och en halv minut, och det kunde ha varit en 3 st 5 mot 3 lägen också. Lobb över sargen, Näslunds crosschecking i ryggen på Enqvist osv.
Modo borde även dom ha fått ett 5-3 läge, och att domaren inte blåste där direkt är ju en sensation (!).
Att Modos mål godkänns är ju lite bedrövligt. Domarna är då inte bestämda.
För övrigt så gör vi en bra första period, sen är vi rätt så dåliga i de sista 40 minuterna.
Jag är glad över en poäng idag sett till matchbilden. Kunde ha gått hur som helst, så 2-2 var ett rättvist resultat idag.
Kul att Enqvist fick göra ett mål och en assist idag. Han behöver självförtroende, och förhoppningsvis så får han fart av detta.
Lite sömnigt i klacken idag.
Jag börjar tröttna rejält på att folk ska banka på reklamskyltarna i match efter match.
Sen så förstår jag inte vad det är för skit sånger som sjungs ibland, till exempel "Näslund våldtar Foppa i bussen". Jag förstår inte poängen med den ramsan. Rolig var den definitivt inte.
Klacken var dålig idag...
Men dock så gjorde Aktiv Sittplats sin sämsta insats för i år och det bidrog till en sämre inramning.
Skärpning, både klacken och aktiv sittplats till nästa hemmamatch mot Rögle.
Vi borde ha haft minst ett 5-3 läge i 1 och en halv minut, och det kunde ha varit en 3 st 5 mot 3 lägen också. Lobb över sargen, Näslunds crosschecking i ryggen på Enqvist osv.
Modo borde även dom ha fått ett 5-3 läge, och att domaren inte blåste där direkt är ju en sensation (!).
Att Modos mål godkänns är ju lite bedrövligt. Domarna är då inte bestämda.
För övrigt så gör vi en bra första period, sen är vi rätt så dåliga i de sista 40 minuterna.
Jag är glad över en poäng idag sett till matchbilden. Kunde ha gått hur som helst, så 2-2 var ett rättvist resultat idag.
Kul att Enqvist fick göra ett mål och en assist idag. Han behöver självförtroende, och förhoppningsvis så får han fart av detta.
Lite sömnigt i klacken idag.
Jag börjar tröttna rejält på att folk ska banka på reklamskyltarna i match efter match.
Sen så förstår jag inte vad det är för skit sånger som sjungs ibland, till exempel "Näslund våldtar Foppa i bussen". Jag förstår inte poängen med den ramsan. Rolig var den definitivt inte.
Klacken var dålig idag...
Men dock så gjorde Aktiv Sittplats sin sämsta insats för i år och det bidrog till en sämre inramning.
Skärpning, både klacken och aktiv sittplats till nästa hemmamatch mot Rögle.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
När kan Hannula spela?
Gör man 2 mål i PP på 5 försök så ska man inte klaga.1891 skrev:Seg match från Djurgården sida. Powerplayet fungerade inte alls. Tim Eriksson och Jimmie Ölvestad är de ända som får godkänt utav mig idag.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Domaren hit och dit. Vem bryr sig? Ett vinnande lag skapar sin egen lycka.
Börjar med det positiva:
Ragge, A. Holmqvist och möjligen Ölvstad, ni går rakryggade från den här bedrövliga matchen.
Övriga:
Vad är det för lojt mesgäng det har blivit av det lovande laget? Ingen checking fullföljs, det åks omvägar för det annars kan bli lite obekvämt, det utstrålas ren och skär rädsla i närkamper och efter avblåsningar, ja vi är så pinsamma att man nästan vill gråta. Vi blir totalt förnedrade inför ett fullsatt johannes hov av ett skotergäng från övre norrland.
Fram med lite jävlar anamma och stolthet! Hade hellre sett en torsk på bekostnad av att killarna står upp för laget och hjälper varandra. Det måste bli ändring.
Sista kängan till den vänstra delen av klacken, vad är det för människor som snyltar åt sig subventionerade klackbiljetter och sen står som fån helt tysta. Bedrövligt.
Börjar med det positiva:
Ragge, A. Holmqvist och möjligen Ölvstad, ni går rakryggade från den här bedrövliga matchen.
Övriga:
Vad är det för lojt mesgäng det har blivit av det lovande laget? Ingen checking fullföljs, det åks omvägar för det annars kan bli lite obekvämt, det utstrålas ren och skär rädsla i närkamper och efter avblåsningar, ja vi är så pinsamma att man nästan vill gråta. Vi blir totalt förnedrade inför ett fullsatt johannes hov av ett skotergäng från övre norrland.
Fram med lite jävlar anamma och stolthet! Hade hellre sett en torsk på bekostnad av att killarna står upp för laget och hjälper varandra. Det måste bli ändring.
Sista kängan till den vänstra delen av klacken, vad är det för människor som snyltar åt sig subventionerade klackbiljetter och sen står som fån helt tysta. Bedrövligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Andreas Engqvist är bedrövlig idag och har varit det under hela säsongen. Maken till sölig och vattentrampande spelare var det längesedan jag såg.
Och snälla, kom inte med ursäkten att han är ung. Killen är 23 och gör sin fjärde säsong i Elitserien. Kliv fram och visa lite hjärta för fan!
Och snälla, kom inte med ursäkten att han är ung. Killen är 23 och gör sin fjärde säsong i Elitserien. Kliv fram och visa lite hjärta för fan!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
En av nackdelarna att ha ett Stockholmslag varmast om hjärtat.sthlm_dif skrev: Sen så förstår jag inte vad det är för skit sånger som sjungs ibland, till exempel "Näslund våldtar Foppa i bussen". Jag förstår inte poängen med den ramsan. Rolig var den definitivt inte.
Storstad = fler miffon i publiken.
Brist på respekt kan jag tycka mot en av Sveriges största Hockeylirare ever...
Kan någon tänka sig om Sudden avslutat i DIF att publiken i Rävskabb-Arena skanderat:
Mats Sundin Mamma Knullare
Neej, skulle inte tro det.
Ingen är så vriden i skallen helt enkelt
Nej men det såg ändå riktikt illa ut stundtals trots att man lyckas trycka dit någon ballja.sthlm_dif skrev:Gör man 2 mål i PP på 5 försök så ska man inte klaga.1891 skrev:Seg match från Djurgården sida. Powerplayet fungerade inte alls. Tim Eriksson och Jimmie Ölvestad är de ända som får godkänt utav mig idag.
Jag tycker det känns helt fel att sjunga massa skit om Foppa. Sveriges genom tiderna bästa spelare enligt mig. Han har ju inte gjort oss något förutom att han är för jävla bra och för det ska man inte sjunga skit om honom. Det är min åsikt i alla fall.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"