Rögle BK - Djurgårdens IF, 24/10 2009
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 24/10 2009
Så oerhört skön vinst idag och som Ölvestad spelar, underbart att se han i sitt rätta jag. Nu ser vi till att plocka 9 poäng innan uppehållet. På tisdag har vi goda förutsättningar att locka mycker folk till vårt Hov då det är mycket aktiviteter för barn och dessutom är det gul-svarta på andra sidan isen.
- Lee Harvey Oswald
Jaa, det var ju iaf den Marcus som jag trodde skrev på för DIF.warrant skrev:Printz tackling är helt underbar..Såna ser jag gärna mer av.
Och den kyla som Mackan visade vid målet är underbart att se.Kanske har dom rutinerade i DIF vaknat till nu.Hoppas det.
Får vi be om mer sånt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag vet att du är med mig där Janne08, det finns dom som bara väntar på en felpass av Printz som dom kan gå in här och gnälla på honom. Men hittills så hävdar jag att Printz & A.Holmqvist har vart våra bästa backar.janne08 skrev:David är en spelare som startar lite trögt och sen blir han bara bättre och bättre,Lee Harvey Oswald skrev:Ok, en kväll som denna får jag väl erkänna det jag medMäklaren skrev:Just det, Printz har lyft sig tio snäpp i år och är nu en fullgod elitseriespelare. Fortsätt så David!![]()
Man blir ju varm i hela kroppen när man ser Davids tackling på Kempe i 1:a per
har ingen aning varför det är så, men jag tror att den spelstil han har ibland uppfattas som lite loj.
jag har haft lite specialkoll på David efter all kritik som han enligt min mening oförtjänt fått. Och jag tycker han gör ett oerhört arbete framför mål.
Dagens match gjorde även mig varm i hela kroppen.
Hans arbete framför mål är det många som missar då dom följer pucken, vet inte hur många gånger denna säsong som Printz har gått segrande ur närkamper både framför & bakom mål, bakom mål har han ibland kämpat ned två motståndare. Han ska bli intressant att följa. Spelet med puck har han verkligen förbättrat.
Fyfan vad du har rätt i det alltså, äckligt värre. Nu fick Rögle plötsligt ett ännu värre rykte av mig åtminstonde!-daniel- skrev:Skrattretande dåliga Socialdemokraterna (deras hemmaställ ser ju ut som en reklampelare för Sossarna, åtminstone märket i mitten).

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- SkönaDjurgårn
Andreas Holmqvist var ännu en gång en gigant och har hittills varit överlägset bästa back i DIF, tycker jag. Otroliga passningar i anfallszon och mycket stabilare försvarsspel i år - vilken klippa!
Ölve och Cehlin härliga att se som vanligt. Mackans mål var en godbit. Tycker det är lite synd att min favorit J.J. har det lite tufft. Men samtidigt är det lätt att glömma att han bara är 18 år..
Nej, tack för idag DIF fotboll och Dif hockey - underbar dag! Firar den med det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=hVLMnFaN0U4
Ölve och Cehlin härliga att se som vanligt. Mackans mål var en godbit. Tycker det är lite synd att min favorit J.J. har det lite tufft. Men samtidigt är det lätt att glömma att han bara är 18 år..
Nej, tack för idag DIF fotboll och Dif hockey - underbar dag! Firar den med det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=hVLMnFaN0U4

- Tartarus
- Kontakt:
Mycket härlig seger! Jag såg inte matchen men lyssnade på radio, och kommentatorerna var helt lyriska över Ölvestads insats. Underbart!
Varför kan man inte göra lika stabila insatser hemma på Hovet?
Varför kan man inte göra lika stabila insatser hemma på Hovet?
Nu har lördagens debacle (stavning?) lagt sig något och jag kan inte annat än gratulera till en oerhört imponerande match. DIF visar upp ett jäkla driv i skridskoåkningen och hanterar pucken bra över hela banan. Det enda minuset som kan delas ut till stockholmarna är väl Gustavs ingripande på 1-0-målet.
Efter den härliga inledningen så var det bara ett lag på banan och det var Stockholms Stolthet. Hemmaspelarna, för dagen iförda de traditionella "Pollenkungen" tröjorna från 60-talet (tre "retrolördagar" har avverkats och på dessa tre förluster inkasserats, läge för att bränna de där gröna tröjorna på bål nu...), hade inte mycket att hämta någonstans på isen. Ragge, Ölvestad, Holmqvist x 2 samt Nilson... vilka spelare! De ger verkligen järnet för DIF och visar vägen för de andra.
Nu kom kanske inte RBK upp i normal standard men jag undrar jag om det hade räckt mot DIF i lördags. Ni som såg DIF-RBK (1-3) på Hovet, var DIF lika bleka då som RBK var i lördags eller var RBK så oerhört vassa så de matchade DIF från i lördags?
Hardy > Gunnar P, inget snack om den saken. Jag älskar Hardys dumpa och kriga hockey med mycket fart. RBK försökte lira så ifjol med Piva vid rodret men dessvärre lyckades de inte med det på bortaplan, något som Hardy med lätthet fixade i lördags.
Som sagt, hatten av!
Efter den härliga inledningen så var det bara ett lag på banan och det var Stockholms Stolthet. Hemmaspelarna, för dagen iförda de traditionella "Pollenkungen" tröjorna från 60-talet (tre "retrolördagar" har avverkats och på dessa tre förluster inkasserats, läge för att bränna de där gröna tröjorna på bål nu...), hade inte mycket att hämta någonstans på isen. Ragge, Ölvestad, Holmqvist x 2 samt Nilson... vilka spelare! De ger verkligen järnet för DIF och visar vägen för de andra.
Nu kom kanske inte RBK upp i normal standard men jag undrar jag om det hade räckt mot DIF i lördags. Ni som såg DIF-RBK (1-3) på Hovet, var DIF lika bleka då som RBK var i lördags eller var RBK så oerhört vassa så de matchade DIF från i lördags?
Hardy > Gunnar P, inget snack om den saken. Jag älskar Hardys dumpa och kriga hockey med mycket fart. RBK försökte lira så ifjol med Piva vid rodret men dessvärre lyckades de inte med det på bortaplan, något som Hardy med lätthet fixade i lördags.
Som sagt, hatten av!
- Tartarus
- Kontakt:
På Hovet var Djurgården väldigt bleka, speciellt i första perioden som måste vara en av DIFs sämsta perioder hittils den här säsongen.mixon_RBK skrev:Ni som såg DIF-RBK (1-3) på Hovet, var DIF lika bleka då som RBK var i lördags eller var RBK så oerhört vassa så de matchade DIF från i lördags?
Ouch, då var det som jag trodde... Bara att invänta den stensäkra förlusten imorgon borta mot Sveriges just nu bästa lag...Tartarus skrev:På Hovet var Djurgården väldigt bleka, speciellt i första perioden som måste vara en av DIFs sämsta perioder hittils den här säsongen.