Kris!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sorunda_99
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kris!

Inlägg av sorunda_99 »

Inget snack om kvalserien!
Den existerar inte, inte för oss järnkaminer! vi ska ligga på topp men för det behövs ju stöd från oss på sidan också! dem ekonomiska problemen påverkar ju självklart spelet på planen! DIF behöver hjälp!

Inte någon ny tränare! vi har Montén/johansson som är bra och vet vad dom prata om det gäller att det ska in på match och det lossnar snart det är jag säker på

Kaptenen Jimmie grym spelare ger aldrig upp och utvisningarna han får 80% är inte utvisningar, det är säckdomarna som plockar för allt, jag tror på allvar att domarna är emot DIF iår dom vill ha ut oss! har vart en 10 matcher som vi blivit bortdömda! Jimmie du är bränslet i maskinen fortsätt med det:)

Målvakterna har varit lite sisådär tycker att man kanske på allvar ska prata med de båda målvakterna för att verkligen få in i deras huvuden att den som är bäst på träning står nästa match och det gäller på matcherna också annars tar vi in någon målvakt nerifrån! (tex mark in da park kanske ;D)
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sorunda_99 skrev:jag tror på allvar att domarna är emot DIF iår dom vill ha ut oss!
Ja, så måste det ju vara! Domarna vill ha ut det enda riktiga Stockholmslaget så att hockeyn dör på allvar i Sverige! Jag är inte alls dum i hela huvudet, bara halva! (....).
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det är svårt att klaga på vårt anfallsspel. Vi har gjort väldigt många mål. Försvarsspelet är problemet för oss. Något jag såg från sidan var det STENHÅRDA hemjobbet forwards ägnade sig åt i matchen mot Timrå. Det vill jag se imorgon.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

sorunda_99 skrev:Inget snack om kvalserien!
Den existerar inte, inte för oss järnkaminer! vi ska ligga på topp men för det behövs ju stöd från oss på sidan också! dem ekonomiska problemen påverkar ju självklart spelet på planen! DIF behöver hjälp!

Inte någon ny tränare! vi har Montén/johansson som är bra och vet vad dom prata om det gäller att det ska in på match och det lossnar snart det är jag säker på

Kaptenen Jimmie grym spelare ger aldrig upp och utvisningarna han får 80% är inte utvisningar, det är säckdomarna som plockar för allt, jag tror på allvar att domarna är emot DIF iår dom vill ha ut oss! har vart en 10 matcher som vi blivit bortdömda! Jimmie du är bränslet i maskinen fortsätt med det:)

Målvakterna har varit lite sisådär tycker att man kanske på allvar ska prata med de båda målvakterna för att verkligen få in i deras huvuden att den som är bäst på träning står nästa match och det gäller på matcherna också annars tar vi in någon målvakt nerifrån! (tex mark in da park kanske ;D)
Ölvestad är tyvärr en belastning just nu. Vet inte vad det är, men killen verkar inte vara i balans för fem öre. Han som förut brukade tackla ner motståndarna mot sargen har nu börjat använda klubban istället trots att han borde veta om att domarna har 0-tolerans mot just detta.

Tycker personligen att det kan vara läge att ge kaptensbindeln till någon annan så Ölvestad får chansen att helt kocnetrera sig enbart på sitt eget spel. Den gamle Ölvestad var alltid en tillgång. Den nya är bara en belastning...
jensa85

Inlägg av jensa85 »

ludde- skrev:
Remy Lebeau skrev:Det är mycket snack om att DIF inte kommer hamna i kvalserien, men vilka lag anser ni vara sämre? Verkar som att majoriteten kollade sig blinda på Djurgårdens trupp utan att inse vad dom andra lagen värvat för spelare. Detta i kombination med medias hyllningar har fått folk att sväva iväg, och genast skaffat orimliga krav och förväntningar.

Tycker vi förtjänar att vara där vi ligger. Samtliga lag ovanför är tyvärr bättre, så är sanningen. Visst kommer DIF att vinna någon match då och då, men det krävs att ett par lag ovanför klappar ihop totalt för att det ska bli slutspel.
Tycker åtminstone att Timrå och Södertälje bör vara sämre än oss.

De lag som vi borde hamna före om man ser på potential och kvalitet rent namnmässigt är väl Södertälje, Brynäs, Rögle och Luleå.
Djurgården, Timrå och Skellefteå tycker jag har ganska likvärdiga trupper. Eller tyckte det inför säsongen iaf.
Men det är ju som sagt bara rent namnmässigt, o det betyder ju bevisligen inte ett endaste jävla skit.
När det dessutom har sett ut som de gjort och det visat sig att vi i stort sett har två fullständigt odugliga målvakter har jag väldigt svårt att se hur något lag överhuvudtaget ska hamna efter oss i tabellen efter 55 spelade matcher.
Sorgligt, visst. Men tyvärr skrämmande realistiskt.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Herregud, du måste väl ändå skämta. Jodå, det måste du göra. Antar att du bara vill ge ett praktexempel på vad ordet sarkasm innebär. Eller?

Och är du allvarlig så har du ändå min förståelse då jag antar att "99" i ditt nick står för ditt födelseår.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Montén! Är det du?
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Nej det går inte bra helt enkelt!=(
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Kagen

Inlägg av Kagen »

Tre pinnar ikväll och laget är bara en poäng efter HV71 och kan ha passerat Timrå.

Förlust och det återstår ändå 81 poäng att kämpa om - det är en löjligt jämn serie och inget av lagen ovan sträcket är mer än en dålig vecka från att ligga utanför slutspelsplats. Det kan iofs leda till att vi i slutet av den här serien för första gången på länge får se lagen kring sträcken plocka färre poäng än lagen i toppen för att båda helt enkelt har något att spela för.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
rated_x

Inlägg av rated_x »

Bra lag men varför vinner vi inga matcher dags för tränarna å fundera om dom e rätt personer för att leda detta lag!!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nu får det fan vara nog. Varför agerar ingen inom DIF? Det bara rullar bara på som om allt var frid och fröjd. Har ledningen förtroende för Montén/Johansson? I såfall, vad är fansens förtroende värt? Det är vi som till stor del betalar kalaset. Visa handlingskraft för helvete.
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Buford skrev:Nu får det fan vara nog. Varför agerar ingen inom DIF? Det bara rullar bara på som om allt var frid och fröjd. Har ledningen förtroende för Montén/Johansson? I såfall, vad är fansens förtroende värt? Det är vi som till stor del betalar kalaset. Visa handlingskraft för helvete.
Nej nej fansen behövs inte längre då de får in mera pengar på att auktionera ut dödsboet i form av kopieringsapparat, matchtröjor en vibrerande kaffemugg och likkistor med DIF-emblemet på
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Ge oss tillbaka Globen där vi var oslagbara. All heder åt stämningen på Hovet som jag älskar men Globen känns bättre och modernare för Djurgården än Hovet. Lägg helg matcherna på Globen så kommer familjerna tillbaka också.
Tour Burner

Inlägg av Tour Burner »

Just nu är det tragiskt att se vårt kära DIF. Men jag har har funderat lite kring vad som egentligen är "huvudorsaken" till att vi ligger där vi ligger i tabellen. Är det våra usla målvakter? Är det backsidan som är för svag? Är tränarparet inkompetenta? Eller är det att vi saknar en riktig "killer" som hänger 1-2 mål i var och varannan match. Vad säger ni andra? Naturligtvis är det förmodligen lite av en kombination av alla ovanstående men det som känns mest angeläget är att få lite stabilitet på målvaktssidan. Idagsläget känner nog grabbarna ingen större trygget med Wesslan och Riddarn i kassen. Vi skulle behöva en målvakt som skulle kunna ingjuta trygghet i laget och som kan rädda 91-92% av skotten och kunna vinna matcher åt oss. Som jag ser det ska man inte behöva förlora matcher med 3 och 4 måls marginal när man vinner skotten överlägset i varje match. Problemet med målvakterna är väl att det knappast finns några målvakter tillgängliga på marknaden, och troligvis har vi inte ekonomi för att skaffa en målvakt i alla fall.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Nu är svarta november över nu vänder det ;) Eller ? :/ Jag ser tyvärr ingen tendens till det då vi inte ens kämpa eller tacklar ! fan I damserien hade vi nog klarat oss bra för där får man inte tacklas så vi hade nog inte fått några utvisningar för det iaf.
DIF <3
Skriv svar