Speakern
Re: Speakern
Tänk om man skulle sätta Wille som speaker? Skulle vara kul att få höra någon rolig jävel prata istället för en torr professionell speaker. "Här är mesta mästarnas Line-up" "Mackan, Otto och Jimmie!". Det kommer väl aldrig att hända, men ibland skulle det vara kul med en liten färgklick i den annars så förutsägbara hockeyvärld
.

Haha, du går verkligen all in när du för dina monologer.DIF_Soldier skrev:Äh, håll käften din inskränkta gris.sensei skrev:Jag vill inte framstå som onödigt stereotyp men nog bör det vara en man som är speaker.
Det är en sport som spelas av män och primärt tittas på av män. Sen uttalas det luleÅ och inte Lule här i Stockholm. När hon säger Lule hit och dit känns det som vi har bortamatch.
Med det sagt så gör hon ett i övrigt bra jobb med tanke på hennes förutsättningar.
Att hon är kass har inget att göra med att hon är kvinna. Hon är bara kass.
"Hennes förutsättningar", jösses. Var du en av dem som rasade när det var en kvinnlig linjedomare i PL också?
Du irriterar dig över något som jag inte ens har skrivit. Hennes förutsättningar -- absolut, jag föredrar en mansröst som hockeyspeaker, är det på något sätt förbjudet att tycka så i Finspång? Men vad jag syftade på i huvudsak är hon ju antagligen inte är stockholmare från början -- därav uttale "Lul-e".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men lägg av för helvete att hacka på var folk kommer ifrån. Håll dig till sakinnehållet eller håll käften.sensei skrev:Haha, du går verkligen all in när du för dina monologer.DIF_Soldier skrev:Äh, håll käften din inskränkta gris.sensei skrev:Jag vill inte framstå som onödigt stereotyp men nog bör det vara en man som är speaker.
Det är en sport som spelas av män och primärt tittas på av män. Sen uttalas det luleÅ och inte Lule här i Stockholm. När hon säger Lule hit och dit känns det som vi har bortamatch.
Med det sagt så gör hon ett i övrigt bra jobb med tanke på hennes förutsättningar.
Att hon är kass har inget att göra med att hon är kvinna. Hon är bara kass.
"Hennes förutsättningar", jösses. Var du en av dem som rasade när det var en kvinnlig linjedomare i PL också?
Du irriterar dig över något som jag inte ens har skrivit. Hennes förutsättningar -- absolut, jag föredrar en mansröst som hockeyspeaker, är det på något sätt förbjudet att tycka så i Finspång? Men vad jag syftade på i huvudsak är hon ju antagligen inte är stockholmare från början -- därav uttale "Lul-e".
Blir så trött när folk helt tappar förmågan att argumentera och måste ta till något så oerhört ovidkommande.
"Med tanke på hennes förutsättningar" innebär att hon är sämre initialt för att hon är kvinna, eller hur? Eller sämre för att hon inte är från Stockholm? Också bullshit. JA, hon är kass och uttalar Luleå fel men bara för det så gör sig inte en Stockholmare bättre för det. Det handlar om vad man kan och har lärt sig - nu vet uppenbarligen inte hon att det är dödstraff att säga Luläää vilket är väldigt synd.
Javisst, du får absolut framföra din åsikt så får jag säga emot. Det du sa kändes väldigt inskränkt, ja fanimig bonnigt, men bra att du förklarade dig.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev:
Men lägg av för helvete att hacka på var folk kommer ifrån. Håll dig till sakinnehållet eller håll käften.
Blir så trött när folk helt tappar förmågan att argumentera och måste ta till något så oerhört ovidkommande.
"Med tanke på hennes förutsättningar" innebär att hon är sämre initialt för att hon är kvinna, eller hur? Eller sämre för att hon inte är från Stockholm? Också bullshit. JA, hon är kass och uttalar Luleå fel men bara för det så gör sig inte en Stockholmare bättre för det. Det handlar om vad man kan och har lärt sig - nu vet uppenbarligen inte hon att det är dödstraff att säga Luläää vilket är väldigt synd.
Javisst, du får absolut framföra din åsikt så får jag säga emot. Det du sa kändes väldigt inskränkt, ja fanimig bonnigt, men bra att du förklarade dig.
Vill inte vara den som är den.
Men dina frekventa HÅLL KÄFTEN spelar ju i samma liga som deras Finnspång-Diss.
Orka ta åt sig liksom, då vet ju alla att "FinnspångsRambo" hugger direkt.
Lite öppet mål kanske...?
Dessutom tror jag att säkert 95% här inne faktiskt tycker att det spelar roll...
(dock inte jag)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:DIF_Soldier skrev:
Men lägg av för helvete att hacka på var folk kommer ifrån. Håll dig till sakinnehållet eller håll käften.
Vill inte vara den som är den.
Men dina frekventa HÅLL KÄFTEN spelar ju i samma liga som deras Finnspång-Diss.
Orka ta åt sig liksom, då vet ju alla att "FinnspångsRambo" hugger direkt.
Lite öppet mål kanske...?
Dessutom tror jag att säkert 95% här inne faktiskt tycker att det spelar roll...
(dock inte jag)

sen tycker jag att vi ska undvika att mobba varandra, även om det är roligt att läsa.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Då går han bort diekt fick för mig han var Djurgårdare.Pompe skrev:Lasse Grankvist är väl gnagare.....
- Lee Harvey Oswald
Var inte tänkt så,Magnutz skrev:
sen tycker jag att vi ska undvika att mobba varandra, även om det är roligt att läsa.
DIF_Soldier har alltid bra argument.
Tyckte bara att den gode soldaten ödslar onödig mycket energi på folk som på allvar tror att det spelar nån roll vart ifrån du kommer..
(Sorry Soldier, var inte så illa menat faktiskt)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Icke, han är fet gnagare.kenny skrev:Då går han bort diekt fick för mig han var Djurgårdare.Pompe skrev:Lasse Grankvist är väl gnagare.....
Stavas Granqvist btw
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Bor i Såålna tillochmed, eller ja, gjorde iaf för ett par år sen. Brukade möta honom ibland i porten.melker skrev:Icke, han är fet gnagare.
Stavas Granqvist btw

Men till topic så är tanten på a-lagets matcher grymt mycket bättre än hon vid J18 matcherna, dock förståeligt då hon troligtvis gör det idéellt.

Senast redigerad av Kentta den 2011-02-06 00:10:45, redigerad totalt 1 gånger.
Synd för honom då.Kentta skrev:Bor i Såålna tillochmed, eller ja, gjorde iaf för ett par år sen. Brukade möta honom ibland i porten.melker skrev:Icke, han är fet gnagare.
Stavas Granqvist btw
Men till topic så är tanten på a-lagets matcher grymt mycket bättre än hon vid J18 matcherna, dock förståeligt då hon troligtvis gör det idéellt.
Ja för fan! Vilket jäkla kackel! Varenda spelavbrott så var det något han kacklade omDaniel942 skrev:Speakern vi har idag är bra! Jämför med läkerolen..
"Whatever you want"
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Visst är det samma speaker vid J18 och J20?Kentta skrev:Bor i Såålna tillochmed, eller ja, gjorde iaf för ett par år sen. Brukade möta honom ibland i porten.melker skrev:Icke, han är fet gnagare.
Stavas Granqvist btw
DIF!
- DIF_Soldier
Ingen fara. Jag antar att jag har en lockande tillgivenhet att vederlägga fördummande nonsens. Att möta ignorans med tystnad anser jag upphöjer och sprider den. Således ser jag det som en plikt att i möjligaste mån bromsa upp den, hur trivial den än må vara.Lee Harvey Oswald skrev:Var inte tänkt så,Magnutz skrev:
DIF_Soldier har alltid bra argument.
Tyckte bara att den gode soldaten ödslar onödig mycket energi på folk som på allvar tror att det spelar nån roll vart ifrån du kommer..
(Sorry Soldier, var inte så illa menat faktiskt)
Gällande vår speaker håller jag med Daniel93498675 - vi ska skratta oss lyckliga att vi inte har Tablettaskens speaker till vårt förfogande. Men samtidigt, DIF är DIF och det skulle kännas fint med en ersättare. Jag för min del skulle absolut fortsätta med just en kvinnlig speaker.
Att hockey är en sport för män är skitsnack. Att hockey är roligare från åskådarhåll när det utövas av män är däremot sant, iochmed att mäns fysik överskrider kvinnors och således ökar intensiteten.
Sedan finns ju det faktum att kvinnor inte får tacklas i hockey... Men, det är ju gubbar som styr reglerna så vad fan ska man göra...
En grej jag hörde (nu blir det grovt OT, men ändå) var att män och kvinnor tävlade mot varandra i lerduveskytte, eftersom den fysiska aspekten var ovidkommande - fram till 1992 då en kvinna vann. Först då slutade man. Det säger ju en del om vilka som står i vägen för en sund jämställdhetsprocess...
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier,
för mig är det inte tydligt vad ditt budskap är. Men jag kan kommentera det du skriver bit för bit.
Mig veterligen har ingen här sagt att sporten är till för män, däremot är det ett faktum att det i stort sett bara är män på arenorna. Jag tycker att det är väldigt synd -- det är betydligt mer mixad publik på de NHL-matcherna som jag går på.
Sedan gör du en minst sagt haltande jämförelse med kvinnliga domare i fotboll, och förutsätter att jag är emot det: Kvinnor har naturligtvis inte någon inbyggd egenskap som gör dem mindre lämpade än män som domare! Domare skall uteslutande väljas utefter kompetens i sakfrågan. Däremot förderar jag manliga speakers på matcherna -- på samma sätt som att jag t ex tycker att hårdrock/rock passar bättre som pausmusik på matcherna.
Sedan är det väldigt tacksamt att göra referenser till din hemvist. Om du tänker efter hur du reagerar här på forumet så förstår du säkert varför. Ta inte allt på så blodigt allvar. Jag är själv född och uppvuxen i Kimstad, en liten närliggande byhåla som du säkert har bra koll på.
för mig är det inte tydligt vad ditt budskap är. Men jag kan kommentera det du skriver bit för bit.
Mig veterligen har ingen här sagt att sporten är till för män, däremot är det ett faktum att det i stort sett bara är män på arenorna. Jag tycker att det är väldigt synd -- det är betydligt mer mixad publik på de NHL-matcherna som jag går på.
Sedan gör du en minst sagt haltande jämförelse med kvinnliga domare i fotboll, och förutsätter att jag är emot det: Kvinnor har naturligtvis inte någon inbyggd egenskap som gör dem mindre lämpade än män som domare! Domare skall uteslutande väljas utefter kompetens i sakfrågan. Däremot förderar jag manliga speakers på matcherna -- på samma sätt som att jag t ex tycker att hårdrock/rock passar bättre som pausmusik på matcherna.
Sedan är det väldigt tacksamt att göra referenser till din hemvist. Om du tänker efter hur du reagerar här på forumet så förstår du säkert varför. Ta inte allt på så blodigt allvar. Jag är själv född och uppvuxen i Kimstad, en liten närliggande byhåla som du säkert har bra koll på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel