ogooglad skrev:Men vafan,
så de sa på mötet att bajen och DIF inte kommer ha några gemensamma intressen.
DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHH
Vad trodde ni de skulle säga?
Knirres liknelse med att han investerar lite i lite olika bolag som konkurrerar är helt felaktig. Det går inte att jämföra vad Knirre satsar sina slantar i - med att samma företag kommer vara storägare i två klubbar som hatar varandra.
Där knirre bara kan vara en passiv aktieägare som hoppas på avkastning, så kan AEG planera, påverka och bestämma hur utvecklingen för bajen fotboll, nya stockholmsarenan, DIF hockey och globen/hovet kommer se ut.
Detta är det farliga. Har ni inte förstått det bör ni fundera igenom saker och ting. AEG kommer göra vad som krävs för att maximera sin vinst. Om det innebär att slå ihop bajen fotboll och DIF hockey - i gemensamt placerade globenarenor och marknadsföra det som Stockholm United så kommer de göra det.
Nu skulle det knappast gå - supportrarna skulle gå i taket - men varje steg i den riktningen - varje beslut som tas av AEG där bajen och DIF hanteras som ett gemensamt strategiskt område i AEG´s portfölj är ett misslyckande och en oerhörd fara för framtiden.
Ni som inte förstår faran i detta - fortsätt gå på hockey och hurra som några jävla bönder med pajashatt.
Jag bojkottar.
Du är fan skrattretande.
AEG kommer ALDRIG äga så pass mycket aktier i DIF Hockey att de kan få mandat att slå ihop DIF och Bajen till Stockholm United. Vad de gör i Bajen skiter jag däremot i, det kommer aldrig beröra DIF på något sätt.
När det gäller allt det här med AEG så stämmer det, och det säger Mats Larsson själv, att de vill få så stor vinst som möjligt. Konstigt vore det annars, det är affärer de sysslar med. Det största hjärtat hos dom är dollartecken, men det spelar ingen roll.
DIF Hockey ska spela på Hovet. Hovet och Globen har ALLTID varit de arenor som DIF spelat på, och så vill föreningen fortsätta. Funkar det med nuvarande hyresvärd? Tjae, Stockholm stad låter oss spela där för en rimlig summa men vi tjänar inte så mycket på det. Staden vill dessutom inte satsa pengar på ombyggnation, som krävs för att kunna mäta sig med övriga landet, men det vill AEG.
Detta måste alla fatta, som jag tror att jag förstod efter mötet.
För att DIF Hockey ska kunna spela på Hovet och mäta sig med övriga landet behövs denna upprustning. Men, om jag förstod rätt annars får någon rätta mig, Stockholm stad vill inte att en förening ska äga en arena av tre (Hovet, Globen och den nya multiarenan), utan att det ska vara någon som kan driva alla tre arenor i samma regi.
Kan DIF fixa det? Nej! Det finns inte kunskap eller möjlighet till det. DIF sysslar med hockeyverksamhet!
AEG däremot kan arenor. Det är vad de gör för att leva. AEG sitter alltså med möjligheten just nu att ta över de här tre arenorna, det gäller bara att DEM kommer överrens med Stockholm stad. Gör dom det så kommer DIF byta hyresvärd från Stockholm stad till AEG.
Och händer det så tycker jag det är bra att AEG har lite aktier i DIF, då vill de värna om föreningen. För som sagt, inte vill vi spela på Hovet som det är nu, men inte vill vi spela ute i Kista i nybyggda arenor heller. AEG kan hjälpa oss!
Det ska också tilläggas, vilket de var noga med att säga på mötet, att DIF inte har något intresse av att låta AEG äga akiter i DIF om de inte kommer överens med Stockholm stad, och AEG har inget intresse av att ha aktier i DIF då heller. (Och inte lär de vilja behålla sina 49% i Bajen fotboll heller... )
Så kommer inte AEG och Stockholm stad överens så har inte AEG några aktier i DIF.
Det finns risker med allt det här, det sa Mats själv. Men jag är inte orolig!
Nu har jag skrivit av mig. Hoppas infon kommer ut på hemsidan snart!
OBS, jag satt och skrev till Jerker under mötet om vad som sades. Jag hängde inte med i allt, så är något luddigt i detta jag skrivit så vet ni varför.