Krig i familjen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

TomyMörth skrev:Jag kommer aldriga att sponsra AEG/Bajen fotboll med en enda krona! Jag tycket personligen att det var bra att Tommy J skrev sanningen till skillnad från DIF Hockeys styrelse som har försökt att mörka AEG inköp i DIF!
De har väl inte mörkat det? De klubbade för förslaget att DIF Hockey skulle bolagiseras i fredags. därmed blev det känt att AEG köper in sig. Efter det kom infon på denna sida. eller när hade du trott du skulle få reda på AEG? när det kom upp som förslag första gången i styrelsen.

Sen tycker ja att just det bolaget va kanske inte det bästa att få köpa aktier i DIF, just bara för de äger en del i Hammarby Fotboll. Men fanns det andra bolag som va intresserade av DIF?
Pengar styr allt, och just nu är DIF Hockey i stort behov av pengar. Anschutz är ett investeringsbolag, inga hammarby fans. som sagt de investerar där de tror det finns pengar att tjäna.

Men ingen vet vad som kommer att hända, inte ens den där Tommy Jacobson. Så jag förstår inte folk som redan nu kastar en massa skit och vill att vår styrelse ska avgå med omedelbar verkan. Vem vet det är kanske just AEG som lyckas med sina pengar/makt att göra så vi får en egen arena i framtiden, för jag tror inte att DIF Hockey ensamma klarar av att göra det. Vi får helt enkelt vänta och se vad det utvecklas till.
Ska vi va rädda för de äger LA Galaxy också? som råkar ha världens dyraste fotbolls spelare i ett land där fotboll inte tillhör de största idrotterna. även LA Kings. dessutom äger de en av Usas största arenor. lite fakta om Philip Anschutz:

"Philip Anschutz startade med tomma händer och skaffade sig genom smarta affärsdrag inom oljeindustrin ett imperium som vid sidan om Microsoft är USA:s framgångsrikaste"

Glöm inte att klubben har rätt att dra sig ur samarbetet – om det inte gynnar Djurgården. Kan även va bra om de lyckas köpa upp globen området, tror de löser sig isåfall med egen arena.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Men vafan. Ni som kommer med argumentet att DIF och Bajen kommer att samarbeta eller vad det nu är ni tror kommer att hända, ni måste ju bara vara ute efter att splittra och uppröra.

Här är en liknelse: Jag vill satsa mina pengar i en viss branch. Jag köper därför aktier i Ericsson/Nokia, Securitas/Panaxia eller DIF/Hammarby. Det betyder ju inte att dessa företag eller föreningar kommer att röra varandra med tång, bara att det är på det området jag vill investera.

Man måste verkligen se vad man vill se om man tror att DIF och Bajen kommer att bli "tillsammans".

Det ligger ett Handelsbankenkontor i Globenlokalerna - Handelsbanken hyr, liksom DIF, av Globenarenorna - Handelsbanken har ett samarbetsavtal med Panaxia - Panaxia är officiell samarbetspartner med AIK - De ekonomiska intressena går ej att hålla isär - Sammanslagning mellan DIF och Gnaget blir oundviklig.

NÄSTAN så långsökt känns det att vi ska behöva ha något att göra med Hammarby.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

*Knirre skrev:Men vafan. Ni som kommer med argumentet att DIF och Bajen kommer att samarbeta eller vad det nu är ni tror kommer att hända, ni måste ju bara vara ute efter att splittra och uppröra.

Här är en liknelse: Jag vill satsa mina pengar i en viss branch. Jag köper därför aktier i Ericsson/Nokia, Securitas/Panaxia eller DIF/Hammarby. Det betyder ju inte att dessa företag eller föreningar kommer att röra varandra med tång, bara att det är på det området jag vill investera.

Man måste verkligen se vad man vill se om man tror att DIF och Bajen kommer att bli "tillsammans".

Det ligger ett Handelsbankenkontor i Globenlokalerna - Handelsbanken hyr, liksom DIF, av Globenarenorna - Handelsbanken har ett samarbetsavtal med Panaxia - Panaxia är officiell samarbetspartner med AIK - De ekonomiska intressena går ej att hålla isär - Sammanslagning mellan DIF och Gnaget blir oundviklig.

Bra skrivet.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Sidney Crosby skrev:
*Knirre skrev:Men vafan. Ni som kommer med argumentet att DIF och Bajen kommer att samarbeta eller vad det nu är ni tror kommer att hända, ni måste ju bara vara ute efter att splittra och uppröra.

Bra skrivet.

Jag hoppas att ni vet vad AEG står för politiskt och deras värderingar! Berth Milton är en skolgosse jämfört med Anschutz! Jag vill inte att DIF förknippas med AEG och anser att det är idioti att låta AEG överhuvudtaget få del av DIFHockey!

Här är en del av Anschutz verk i USA!

Han verkar aktivt för att motverka lagar som gör det förbjudet att diskriminera homosexuella.

Han har uttalat sig positivt om dödsstraff utan är även för offentliga avrättningar.

sponsor till Bush-administrationen

Han använder även sin makt över politikerna för att få borra efter olja och bygga stora rancher på mark som tillhör amerikas urinnevånare.

Kan ekonomin verkligen vara så nere i botten att man måste rucka på alla moraliska värderingar?

Jag vill iaf inte bli ihopkopplad med en sån som
P Anschutz.
Senast redigerad av TomyMörth den 2008-04-22 20:50:23, redigerad totalt 2 gång.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bigge skrev:
TomyMörth skrev:Jag kommer aldriga att sponsra AEG/Bajen fotboll med en enda krona! Jag tycket personligen att det var bra att Tommy J skrev sanningen till skillnad från DIF Hockeys styrelse som har försökt att mörka AEG inköp i DIF!
De har väl inte mörkat det? De klubbade för förslaget att DIF Hockey skulle bolagiseras i fredags. därmed blev det känt att AEG köper in sig. Efter det kom infon på denna sida. eller när hade du trott du skulle få reda på AEG? när det kom upp som förslag första gången i styrelsen.

Sen tycker ja att just det bolaget va kanske inte det bästa att få köpa aktier i DIF, just bara för de äger en del i Hammarby Fotboll. Men fanns det andra bolag som va intresserade av DIF?
Pengar styr allt, och just nu är DIF Hockey i stort behov av pengar. Anschutz är ett investeringsbolag, inga hammarby fans. som sagt de investerar där de tror det finns pengar att tjäna.

Men ingen vet vad som kommer att hända, inte ens den där Tommy Jacobson. Så jag förstår inte folk som redan nu kastar en massa skit och vill att vår styrelse ska avgå med omedelbar verkan. Vem vet det är kanske just AEG som lyckas med sina pengar/makt att göra så vi får en egen arena i framtiden, för jag tror inte att DIF Hockey ensamma klarar av att göra det. Vi får helt enkelt vänta och se vad det utvecklas till.
Ska vi va rädda för de äger LA Galaxy också? som råkar ha världens dyraste fotbolls spelare i ett land där fotboll inte tillhör de största idrotterna. även LA Kings. dessutom äger de en av Usas största arenor. lite fakta om Philip Anschutz:

"Philip Anschutz startade med tomma händer och skaffade sig genom smarta affärsdrag inom oljeindustrin ett imperium som vid sidan om Microsoft är USA:s framgångsrikaste"

Glöm inte att klubben har rätt att dra sig ur samarbetet – om det inte gynnar Djurgården. Kan även va bra om de lyckas köpa upp globen området, tror de löser sig isåfall med egen arena.
Du glömmer nämna att han stödjer organisationer som inte anser att homsexuella skall ha några rättigheter, stöder den amerikanska kyrkohögern, tycker det är helt oki att plundra indianernas mark för att tjäna några dollar till samt anser att avrättningar bör kunna beskådas på TV. Jag vill inte på något sätt förknippas med detta högerspöke, skulle snarast föredra om han råkade ut för så mycket lidande som möjligt. Vi är DIF, vi skall inte kopplas ihop med detta tvivelaktiga drägg. Vi gjorde oss ganska lustiga när ett porrföretag ville köpa in sig i AIK eller när Lundin Oil ville göra samma sak. Dessa företag är rena dagisbarnen jämfört med AEG...
Enok svulunder

Inlägg av Enok svulunder »

Kall-El skrev:
Bigge skrev:

Du glömmer nämna att han stödjer organisationer som inte anser att homsexuella skall ha några rättigheter, stöder den amerikanska kyrkohögern, tycker det är helt oki att plundra indianernas mark för att tjäna några dollar till samt anser att avrättningar bör kunna beskådas på TV. Jag vill inte på något sätt förknippas med detta högerspöke, skulle snarast föredra om han råkade ut för så mycket lidande som möjligt. Vi är DIF, vi skall inte kopplas ihop med detta tvivelaktiga drägg. Vi gjorde oss ganska lustiga när ett porrföretag ville köpa in sig i AIK eller när Lundin Oil ville göra samma sak. Dessa företag är rena dagisbarnen jämfört med AEG...
Väl talat Kall-El!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Men okey, vi kanske skulle lägga ner alla ekonomiska aspekter och bara köra helt ideellt, som på den gamla goda tiden. Det skulle säkert funka grymt bra i dagens läge. Självklart kan man ju tycka att det hade funnits roligare investerare att göra affärer med, men tror ni att det var en lång kö med intressenter som bara ville kasta sedlar över oss eller? Tror ni att valet stod mellan att göra affärer med en tvivelaktig karaktär, eller att lösa det på något mycket bättre sätt, och att man valde det första?

Jag har inte direkt sållat namn, men jag hoppas att det inte är samma personer som skriker nu om att det är vansinne att ta in ett investmentbolag i klubben, som beklagade sig över hur kasst lag vi har haft på isen de senaste säsongerna.. det går lite hand i hand ska ni se...

Om alternativet är att vi står utan pengar och tvångsdegraderas så ser jag hellre att vi får pengar av Mussolini än att vi tvingas lägga ner verksamheten. (Ingen politisk innebörd i föregående mening. Menar bara att om det är den sista utvägen att göra såhär, så ska vi göra det.)
Kojak

Inlägg av Kojak »

Hemkommen från mötet och jag känner mig mer positiv nu.

Att skriva allting som sades är bara onödigt då det kommer upp här på hemsidan, om nu Jerker lyckas tyda det jag har skrivit.

Men man kan kort säga att DET ENDA som DIF Hockey och Hammarby fotboll kommer ha gemensamt är att de båda har samma aktieägare. Bajen kommer inte få några pengar av DIF och vi kommer inte få några pengar av Bajen.

Faktum är, diskussionerna handlade mer om AEG - DIF Hockey - Arena än om AEG - DIF Hockey - Hammarby fotboll.

Mer info senare, då ska jag kommentera mer också!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Enok svulunder skrev:
Kall-El skrev:
Bigge skrev:

Väl talat Kall-El!
Som ja skrev sist i inlägget. DIF kan bryta om det visar sig att det inte gynar DIF.
Dessutom tror ni verkligen han tar in sina egna värderingar och åsikter in i sina företag? Har ju inte hört ngt om LA Galaxy eller LA kings än så länge.
Även om han verkar rubbad så skiter jag i hur dan han är som person, så länge MITT DIF får det bra så. Så ni dömmer ut honom enbart för hans åsikter, kan ju tillägga att de flesta kristna inte har så mycket över för bögar, av förståliga skäl.
Va hans företag läste jag som köpte Beckham till Galaxy, då kan ni ana vilka summor det företaget har att göra med.

Gärna källa vad denna info om honom står Kall-El.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

TomyMörth skrev:
Sidney Crosby skrev:

Bra skrivet.

Jag hoppas att ni vet vad AEG står för politiskt och deras värderingar! Berth Milton är en skolgosse jämfört med Anschutz! Jag vill inte att DIF förknippas med AEG och anser att det är idioti att låta AEG överhuvudtaget få del av DIFHockey!

Här är en del av Anschutz verk i USA!

Han verkar aktivt för att motverka lagar som gör det förbjudet att diskriminera homosexuella.

Han har uttalat sig positivt om dödsstraff utan är även för offentliga avrättningar.

sponsor till Bush-administrationen

Han använder även sin makt över politikerna för att få borra efter olja och bygga stora rancher på mark som tillhör amerikas urinnevånare.

Kan ekonomin verkligen vara så nere i botten att man måste rucka på alla moraliska värderingar?

Jag vill iaf inte bli ihopkopplad med en sån som
P Anschutz.
Jag vet inte om det du skrev ovan är sant eller ej. Hur det än må vara, kan du vaska fram ett/flera alternativ som är bättre?

Var på mötet och det var många åsikter och intryck att smälta. Men spontant så känns det ok. Som Micke skrev så kommer enda banden med brajjen vara just att vi har samma aktieägare. Hammarby kommer inte tjäna en krona på oss och vice versa.

Efter att ha läst Lunkans kommentar på dif.se till AEG-affären och Jacobssons utspel är jag dock fortfarande orolig för Djurgårdsfamiljens framtid.
Jag tror och hoppas att fotbollen och hockeyn "sluter fred" och det inom de närmsta dagarna. En splittring mellan två av våra största föreningar skulle vara katastrofal! Vill inte ens tänka tanken.
Lycka är att vara djurgårdare
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Men vafan,

så de sa på mötet att bajen och DIF inte kommer ha några gemensamma intressen.
DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHH

Vad trodde ni de skulle säga?

Knirres liknelse med att han investerar lite i lite olika bolag som konkurrerar är helt felaktig. Det går inte att jämföra vad Knirre satsar sina slantar i - med att samma företag kommer vara storägare i två klubbar som hatar varandra.
Där knirre bara kan vara en passiv aktieägare som hoppas på avkastning, så kan AEG planera, påverka och bestämma hur utvecklingen för bajen fotboll, nya stockholmsarenan, DIF hockey och globen/hovet kommer se ut.

Detta är det farliga. Har ni inte förstått det bör ni fundera igenom saker och ting. AEG kommer göra vad som krävs för att maximera sin vinst. Om det innebär att slå ihop bajen fotboll och DIF hockey - i gemensamt placerade globenarenor och marknadsföra det som Stockholm United så kommer de göra det.
Nu skulle det knappast gå - supportrarna skulle gå i taket - men varje steg i den riktningen - varje beslut som tas av AEG där bajen och DIF hanteras som ett gemensamt strategiskt område i AEG´s portfölj är ett misslyckande och en oerhörd fara för framtiden.

Ni som inte förstår faran i detta - fortsätt gå på hockey och hurra som några jävla bönder med pajashatt.
Jag bojkottar.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

ogooglad skrev:Men vafan,

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHH

Knirres liknelse med att han investerar lite i lite olika bolag som konkurrerar är helt felaktig. Det går inte att jämföra vad Knirre satsar sina slantar i - med att samma företag kommer vara storägare i två klubbar som hatar varandra.
Där knirre bara kan vara en passiv aktieägare som hoppas på avkastning, så kan AEG planera, påverka och bestämma hur utvecklingen för bajen fotboll, nya stockholmsarenan, DIF hockey och globen/hovet kommer se ut.

Detta är det farliga. Har ni inte förstått det bör ni fundera igenom saker och ting. AEG kommer göra vad som krävs för att maximera sin vinst. Om det innebär att slå ihop bajen fotboll och DIF hockey - i gemensamt placerade globenarenor och marknadsföra det som Stockholm United så kommer de göra det.
Nu skulle det knappast gå - supportrarna skulle gå i taket - men varje steg i den riktningen - varje beslut som tas av AEG där bajen och DIF hanteras som ett gemensamt strategiskt område i AEG´s portfölj är ett misslyckande och en oerhörd fara för framtiden.

Ni som inte förstår faran i detta - fortsätt gå på hockey och hurra som några jävla bönder med pajashatt.
Jag bojkottar.
Jag föreslår att du istället för att bojkotta går på årsmötet och gör din röst hörd för styrelsens avgång. Om det blir så illa som vi befarar.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2008-04-22 22:08:16, redigerad totalt 1 gånger.
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Rash

AEG kommer se på sitt engagemang i Sverige som en gemensam del. De kommer ta strategiska beslut för att minska klyftorna mellan bajen och DIF - för att på så sätt öka chansen att man på sikt kan slå ihop klubbarna.

Att man nu säger att DIF och Hammarby inte kommer ha något gemensamt är bullshit - varför skulle man inte försöka få synergieffekter när man äger ett fotbollslag och ett hockeylag, samt (på sikt) deras arenor i samma område?
Kojak

Inlägg av Kojak »

ogooglad skrev:Men vafan,

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHH

Jag bojkottar.
Du är fan skrattretande.

AEG kommer ALDRIG äga så pass mycket aktier i DIF Hockey att de kan få mandat att slå ihop DIF och Bajen till Stockholm United. Vad de gör i Bajen skiter jag däremot i, det kommer aldrig beröra DIF på något sätt.

När det gäller allt det här med AEG så stämmer det, och det säger Mats Larsson själv, att de vill få så stor vinst som möjligt. Konstigt vore det annars, det är affärer de sysslar med. Det största hjärtat hos dom är dollartecken, men det spelar ingen roll.

DIF Hockey ska spela på Hovet. Hovet och Globen har ALLTID varit de arenor som DIF spelat på, och så vill föreningen fortsätta. Funkar det med nuvarande hyresvärd? Tjae, Stockholm stad låter oss spela där för en rimlig summa men vi tjänar inte så mycket på det. Staden vill dessutom inte satsa pengar på ombyggnation, som krävs för att kunna mäta sig med övriga landet, men det vill AEG.

Detta måste alla fatta, som jag tror att jag förstod efter mötet.

För att DIF Hockey ska kunna spela på Hovet och mäta sig med övriga landet behövs denna upprustning. Men, om jag förstod rätt annars får någon rätta mig, Stockholm stad vill inte att en förening ska äga en arena av tre (Hovet, Globen och den nya multiarenan), utan att det ska vara någon som kan driva alla tre arenor i samma regi.

Kan DIF fixa det? Nej! Det finns inte kunskap eller möjlighet till det. DIF sysslar med hockeyverksamhet!

AEG däremot kan arenor. Det är vad de gör för att leva. AEG sitter alltså med möjligheten just nu att ta över de här tre arenorna, det gäller bara att DEM kommer överrens med Stockholm stad. Gör dom det så kommer DIF byta hyresvärd från Stockholm stad till AEG.

Och händer det så tycker jag det är bra att AEG har lite aktier i DIF, då vill de värna om föreningen. För som sagt, inte vill vi spela på Hovet som det är nu, men inte vill vi spela ute i Kista i nybyggda arenor heller. AEG kan hjälpa oss!

Det ska också tilläggas, vilket de var noga med att säga på mötet, att DIF inte har något intresse av att låta AEG äga akiter i DIF om de inte kommer överens med Stockholm stad, och AEG har inget intresse av att ha aktier i DIF då heller. (Och inte lär de vilja behålla sina 49% i Bajen fotboll heller... )

Så kommer inte AEG och Stockholm stad överens så har inte AEG några aktier i DIF.

Det finns risker med allt det här, det sa Mats själv. Men jag är inte orolig!

Nu har jag skrivit av mig. Hoppas infon kommer ut på hemsidan snart!

OBS, jag satt och skrev till Jerker under mötet om vad som sades. Jag hängde inte med i allt, så är något luddigt i detta jag skrivit så vet ni varför.
ogooglad
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Micke Nylander

Skrattretande eller inte, konstigare saker har väl hänt.

Som du själv skriver så kommer ju AEG vilja värna DIF hockey - men givetvis också bajen fotboll, eller hur?

Du skriver också själv att staden vill att samma organisation äger/driver alla tre arenorna.
var kommer då DIF fotbolls arena in i bilden. Känns det inte rimligt att AEG kommer pressa på för att DIF fotboll också använder den nya arenan på söder.

Hur ser situationen ut då.
AEG äger eller driftar samtliga globenarenor. I dessa spelar bajen och DIF sina matcher i hockey och fotboll. Klubbarna är givetvis beroende av AEG eftersom vi spelar i deras arenor. Förutom detta så är AEG dessutom delägare i bajen fotboll och DIF hockey.

Om man nu är delägare i bajen fotboll men inte i DIF fotboll - vem tror du kommer gynnas mest i arenadealen - och vem kommer bli pressad till att sälja ut sig för att få en bättre deal i arenan?
Vem tror du sitter på makten i framtiden - bajen, DIF eller AEG. Jag tror det blir AEG - på samms självklara sätt som stockholm stad har påverkat DIF, bajen och aik i stor grad de senaste 50 åren.

Om du tycker detta scenario är skrattretande så ok. Men betänk då följande. Vi (bajen,dif och aik) har länge varit missnöjda med hur staden har tagit ockerpriser av våra klubbar för att spela på stadens arenor. Staden är dock inte primärt en pengamaskin - de har faktiskt känsla för att det finns invånare i STockholm som värdesätter klubbtillhörighet mm.
Nu kommer AEG driva arenorna - hur mycket hänsyn tror du ett företag från USA tar till klubbarnas själ och hjärta?

Du säger att AEG inte kommer äga mer än 30-40% av DIF. För det första är det vad vi vet nu. För det andra - och det är viktigare - med den makt AEG får som arenaägare, så kommer de kunna pressa DIF till att antingen sälja ut mer . eller gå under.

Ser du inte risken, ser du inte hotet - är detta verkligen skrattretande?
Skriv svar