Vi får börja acceptera vår plats i näringskedjan… det kommer se ut såhär tills vi etablerat oss i SHL igen
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
-
I detta fall får vi för alla fyra åren han varit hos oss + övergångssumman till SHL.rikkard skrev: ↑2023-05-04 05:50:07Bra att de signas i vilket fall som helst. Det ger mer pengar till oss jämfört med om de väntat någon säsong.Buford skrev: ↑2023-05-04 05:18:23Kaskadspyr åt detta... Vidrighet i sin renaste form!Osten östlund skrev: ↑2023-05-03 21:41:01 𝗖𝗵𝗿𝗶𝘀 Faber🎙
@ChrisFaber39
Lots of rumblings that Jonathan Lekkerimäki will be signing his entry-level contract with the Canucks and then be loaned to Leksands in the SHL for the 2023-24 season.
Also hearing Färjestad is a potential landing spot. They are targeting the young draft picks from Djurgården.
Mycket bra.
-
Greppar inte riktigt "nhl pengarna. Är ett nytt avtal fr om iår. Har vi fått betalt för Öhgren, Östlund, Odelius.
Samt ngn som har koll vilka vi får betalt för iår/hur mycket ? Var väll 1-2 killar som spelat i DIF med. Som spelat i lägre serier Nordamerika som med signat.
Nedan från expressen:
NHL:
I det förra avtalet blev summan per spelare som signerade ett NHL-kontrakt ca 260 000 dollar. Nu ökar den till 381 500 dollar, varav 361 500 dollar går till klubbarna medan 20 000 dollar hamnar hos Hockeyförbundet i form av den nya så kallade ”draftersättningen”.
Draftpengarna fördelas så att förbundet får 35 000 dollar om spelaren väljs i den 1:a rundan och 20 000 dollar för senare rundor.
– Vi får 600 000 kronor mer per spelare än tidigare med det ny
Samt detta, Odelius gick i 2 rund:
Har spelaren draftats i den 2:a rundan eller senare måste spelarens svenska klubb tillfrågas först. Har spelaren inte fyllt 24 år ska han skickas hem. Den åldersgränsen var 21 år tidigare.
Samt ngn som har koll vilka vi får betalt för iår/hur mycket ? Var väll 1-2 killar som spelat i DIF med. Som spelat i lägre serier Nordamerika som med signat.
Nedan från expressen:
NHL:
I det förra avtalet blev summan per spelare som signerade ett NHL-kontrakt ca 260 000 dollar. Nu ökar den till 381 500 dollar, varav 361 500 dollar går till klubbarna medan 20 000 dollar hamnar hos Hockeyförbundet i form av den nya så kallade ”draftersättningen”.
Draftpengarna fördelas så att förbundet får 35 000 dollar om spelaren väljs i den 1:a rundan och 20 000 dollar för senare rundor.
– Vi får 600 000 kronor mer per spelare än tidigare med det ny
Samt detta, Odelius gick i 2 rund:
Har spelaren draftats i den 2:a rundan eller senare måste spelarens svenska klubb tillfrågas först. Har spelaren inte fyllt 24 år ska han skickas hem. Den åldersgränsen var 21 år tidigare.
Den rivaliteten det hänvisas till är nog inget som en 18-årig spelare känner eftersom de inte är medelålders gubbar. Jag har svårt att lasta dem för det faktiskt. Att spelarna ska förhålla sig till den högst villkorade kärleken de får är alldeles för mycket begärt när det räcker med några dåliga matcher för att plötsligt vara oönskad. Så som hockeyn ser ut i dag ska de först och främst se till sina egen karriärer, allt annat vore helt vansinnigt, sen får man hoppas att de väljer oss den dagen de av olika anledningar kommer hem. Det är bara tugga i sig.
Medelålders gubbar?Rudi skrev: ↑2023-05-04 08:22:00 Den rivaliteten det hänvisas till är nog inget som en 18-årig spelare känner eftersom de inte är medelålders gubbar. Jag har svårt att lasta dem för det faktiskt. Att spelarna ska förhålla sig till den högst villkorade kärleken de får är alldeles för mycket begärt när det räcker med några dåliga matcher för att plötsligt vara oönskad. Så som hockeyn ser ut i dag ska de först och främst se till sina egen karriärer, allt annat vore helt vansinnigt, sen får man hoppas att de väljer oss den dagen de av olika anledningar kommer hem. Det är bara tugga i sig.
Far åt helvete, jag är 32

Tommy Samuelsson till Nybro. Hade mer än gärna bytt ut Garpen kommande säsong mot honom. Speciellt nu när vi ska få en svagare trupp. Då är Garpenlövs brist på ledarerfarenhet ännu allvarligare.
Säsongskortssläpp imorgon. Det vore väl rätt taktiskt att presentera en klar stomme i truppen innan dess va? Typ bekräfta att Krüger, Norman, Brodin, Arnesson etc är klara för nästa säsong? Alternativt några fler nyförvärv så man får igång lite drag i supporterled 

Kanske därför de inte presenterar något, för det är katastrofalt många vi tappar så de hoppas folk köper sina säsongskort och SEN kommer exodus bomben när stålarna redan är säkrade.Mac1990 skrev: ↑2023-05-04 09:48:53 Säsongskortssläpp imorgon. Det vore väl rätt taktiskt att presentera en klar stomme i truppen innan dess va? Typ bekräfta att Krüger, Norman, Brodin, Arnesson etc är klara för nästa säsong? Alternativt några fler nyförvärv så man får igång lite drag i supporterled![]()

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Pengarna måste in, får dom samtidigt en indikation på hur många säsongsplåtar som säljs/ kontra förra året, samt för budget.Mac1990 skrev: ↑2023-05-04 09:48:53 Säsongskortssläpp imorgon. Det vore väl rätt taktiskt att presentera en klar stomme i truppen innan dess va? Typ bekräfta att Krüger, Norman, Brodin, Arnesson etc är klara för nästa säsong? Alternativt några fler nyförvärv så man får igång lite drag i supporterled![]()
Andren idag, Grewe imorrn? Bra me lite positiva nyheter isåfall !
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Är det någon här som har sett Gradin tillräckligt? Jag kan inte säga att jag har gjort det.
27 mål är ju jättebra, men bara 10 assist... det är väldigt, väldigt lite. Väldigt udda att se en sådan poängproduktion generellt.
Jag är alltid väldigt skeptisk när jag ser så pass många färre assist än mål. Även bra målskyttar brukar göra många assist trots att de skjuter i första hand.
Gradin har bara gjort 23 assist på 146 grundseriematcher de senaste tre säsongerna. Är han en endimensionell spelare?
27 mål är ju jättebra, men bara 10 assist... det är väldigt, väldigt lite. Väldigt udda att se en sådan poängproduktion generellt.
Jag är alltid väldigt skeptisk när jag ser så pass många färre assist än mål. Även bra målskyttar brukar göra många assist trots att de skjuter i första hand.
Gradin har bara gjort 23 assist på 146 grundseriematcher de senaste tre säsongerna. Är han en endimensionell spelare?
-
Du har nog rätt i din skeptis. Finns en "anledning ", varför han fortfarande spelar i HA. Man får hoppas bara att han utvecklas/exploderar.Tellqvist32 skrev: ↑2023-05-04 11:24:46 Är det någon här som har sett Gradin tillräckligt? Jag kan inte säga att jag har gjort det.
-
Jag säger inte att ni har fel.Osten östlund skrev: ↑2023-05-04 11:40:16Du har nog rätt i din skeptis. Finns en "anledning ", varför han fortfarande spelar i HA. Man får hoppas bara att han utvecklas/exploderar.Tellqvist32 skrev: ↑2023-05-04 11:24:46 Är det någon här som har sett Gradin tillräckligt? Jag kan inte säga att jag har gjort det.
Men för det första är han bara 23 år gammal. Så man kan ju hoppas att det finns potential för utveckling på vissa områden.
Sen hänger ju mycket ihop med kedjekamrater. Tingsryd är ett bottenlag där Gradin gjorde överlägset flest mål. 17 assist var högstanoteringen för en medspelare.
Man kan vända på det också, hur många ”gratispoäng” får inte en lite sämre spelare när han hamnar med två toppspelare, typ Rensfeldt ifjol.
- Jim Morrison
Rätt hög skottprocent dock (18.62%) vilket säger att han hade ganska mycket tur också och överpresterade mängden mål. Svårt att upprätthålla den typen av siffror. Sedan skjuter han fortfarande mycket men riktigt så bra målskytt som han var denna säsongen är han inte ”egentligen”.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-04 12:23:53Jag säger inte att ni har fel.Osten östlund skrev: ↑2023-05-04 11:40:16Du har nog rätt i din skeptis. Finns en "anledning ", varför han fortfarande spelar i HA. Man får hoppas bara att han utvecklas/exploderar.Tellqvist32 skrev: ↑2023-05-04 11:24:46 Är det någon här som har sett Gradin tillräckligt? Jag kan inte säga att jag har gjort det.
Men för det första är han bara 23 år gammal. Så man kan ju hoppas att det finns potential för utveckling på vissa områden.
Sen hänger ju mycket ihop med kedjekamrater. Tingsryd är ett bottenlag där Gradin gjorde överlägset flest mål. 17 assist var högstanoteringen för en medspelare.
Man kan vända på det också, hur många ”gratispoäng” får inte en lite sämre spelare när han hamnar med två toppspelare, typ Rensfeldt ifjol.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kraft lämnar, snälla, ta tag i Perssons hand och slit med honom oxå