Vinge skrev: ↑2022-02-07 16:58:03
Precis, av de fyra backarna du nämner har både Högström och Gragnani Skadehistorik. De har lätt gått sönder senare åren. Högström har dessutom en högst medioker säsong bakom sig.
Att då välja att spela dessa fyra, plus 3 juniorer samt ingman och Ekberg som tidigare säsong varit katastrof, är att synnerligen chansa med sin shl plats.
Stora frågetecken rent spelmässigt på Ingman, Ekberg samt Högström. Plus Skadehistoriken.
Lägg till att Grags kom sent och att Bengtsson inte gjort en enda minut i Shl tidigare, och med facit i hand haft ett bedrövligt defensivt spel, trots sin rörlighet och storlek.
Jag tycker verkligen att alla som velat se, kunnat dra öronen åt sig. Jag ser inte att dessa skulle kunna bära alla lag i SHL, som det var på förhand.
Fast det där är ju med hindsight-glasögonen på. Du var själv inte så missnöjd med Tom, Grags, Högga, Arnesson, Hedström och Bengtsson på förhand även om Ekberg och Ingman kanske inte verkade vara några favoriter.
Ta det jag skriver inom kontexten kring styrelsen och sportchefens ansvar. Sportchefen och tränaren har det yttersta ansvaret för laget som sådant (och spelarna det yttersta ansvaret ute på isen) och därmed även ansvaret när det går på röven. Men att det var så himla självklart att det skulle gå just på röven var inte alls lika tydligt sett till bruttotruppen. Det var INGEN som sade "åååh Högga kommer bli skadad, Tom kommer bli skadad, Grags är skadebenägen osv osv". Förra våren var folk oroade för vårat klena (urusla) resultat och folk knorrade om Robban och "framåtlutat". Klubben agerade, allt blev bajs och nu sitter man med facit i hand och klagar på what-ifs. Vi har ingen aning om hur resultatet sett ut om man behållit Robban, Dick och Hank tex. Det är lätt att INTALA sig att resultatet blivit ett annat men det facit man hade våren 2021 var att dåvarande lag INTE funkade. Sen blev resultatet om möjligt ännu sämre hösten 2021 trots en massa nytt in. Och ja jag håller med om att backsidan hade behövt minst en toppback till eftersom vi tappade Nardella men jag hade blivit mäkta förvånad om styrelsen skeppat Jocke i Maj-Juni för att de värvningar vi hade på pappret då var "för dåliga". Dvs jag vet inte hur långt man kan sträcka ut ansvaret (utan facit i hand) baserat på besluten och vad man visste då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0 skrev: ↑2022-02-07 17:04:18
Ja upprepar mitt mantra allt är Jockens fel och styrelsen med Kal-El i spetsen som inte skeppade narcissisten i tid
wardo skrev: ↑2022-02-07 14:49:54
Mycket lutar väl åt Ryan Spooner om jag ska killgissa deluxe. Han är utan kontrakt (entledigad), spelar inte OS, har spelat ihop med Rensfeldt och Carey tidigare.
Jag har aldrig sett killen spela hockey men utgår från att han är bättre än Bjerselius då jag har mycket svårt att se #28 göra mer än 3 poäng i KHL.
Spelade även med Gragnani i Minsk 19/20 och bra ålder.
Du ser. Kommer säkert presenteras snart då
Skönt citat han har från KG att läsa om sig själv sen
Men nu kan den poängledande duon Ryan Spooner (34 poäng/45 matcher) och Brooks Macek (32 poäng/38 matcher) komma att flytta vidare. De har utgående kontrakt.
– Det finns några, men det är liksom inte wow, säger K-G Stoppel.
Kan vi skicka hela organisationen på någon form av intern/extern kommunikationsdag? Vi gör oss inte till många spelare/agenters favorit atm
Mycket lutar väl åt Ryan Spooner om jag ska killgissa deluxe. Han är utan kontrakt (entledigad), spelar inte OS, har spelat ihop med Rensfeldt och Carey tidigare.
Jag har aldrig sett killen spela hockey men utgår från att han är bättre än Bjerselius då jag har mycket svårt att se #28 göra mer än 3 poäng i KHL.
Ryan Spooner eller Brooks Macek... Äh, ta hit båda! Vi gasar oss ur denna uppförsbacke!
Märkligt uttalande av KG. Första plumpen i protokollet.
Han måste ju ha fångats när han var trött och på dåligt humör. Tolkar det som att han är under rejäl press och utan tro på lösning.
Rökridåer i all ära, men nog kan man förneka rykten snyggare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-02-07 22:20:12
Han måste ju ha fångats när han var trött och på dåligt humör. Tolkar det som att han är under rejäl press och utan tro på lösning.
Han kan inte på allvar mena att det inte finns nåt vettigt i KHLs bottenlag. Om man har producerat i ett bottenlag i khl så lär man nog göra det i shl. Inte seriöst att påstå att Bjerselius eller Engsundh skulle göra det bättre.
Spelade även med Gragnani i Minsk 19/20 och bra ålder.
Du ser. Kommer säkert presenteras snart då
Skönt citat han har från KG att läsa om sig själv sen
Men nu kan den poängledande duon Ryan Spooner (34 poäng/45 matcher) och Brooks Macek (32 poäng/38 matcher) komma att flytta vidare. De har utgående kontrakt.
– Det finns några, men det är liksom inte wow, säger K-G Stoppel.
Kan vi skicka hela organisationen på någon form av intern/extern kommunikationsdag? Vi gör oss inte till många spelare/agenters favorit atm
Nä. Känns som KHL förstärkning är kört.
Vad finns kvar? Finland och AHL?
Gasa nu KG!!!! Vi måste ha in en back och en center.
Eller så har KG en trio med spelare eller fler i laget som lirat med de här namnen och jag antar att han inte är dummare än att han hört sig för med sagda egna spelare om det är folk som de vill ha in i laget.
"– Det finns några, men det är liksom inte wow" som han säger
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Eller så har KG en trio med spelare eller fler i laget som lirat med de här namnen och jag antar att han inte är dummare än att han hört sig för med sagda egna spelare om det är folk som de vill ha in i laget.
Man kan ju även tolka det som att det finns några intressanta som han vill få in, men det är liksom inte wow till antalet.
Man kan ju även tolka det som att det finns några intressanta som han vill få in, men det är liksom inte wow till antalet.
Förvisso men just "wow" tolkade jag mer att det handlade om kvalitén på de som eventuellt är tillgängliga och att man då hellre väntar på något annat namn som man eventuellt har på G (som kanske är lite mer "wow"). KG vill ha wow-känslan helt enkelt (eller de egna spelarna han tillfrågat).
Jim Morrison skrev: ↑2022-02-08 14:17:49
Som sagt, väldigt tveksam till att vi får in något av kvalitet. Vi kommer inte betala 5 miljoner+ vilket spelarna därifrån kommer kosta.
Vad kommer det kosta oss till nästa säsong plus kommande år att åka ur? Jag tror man måste ställa sig den frågan också, även om jag inte tror att just Spooner löser allt.
Vi kommer tappa extremt mycket mark om vi åker ur nu. Vi kommer bli en förening i fritt fall. Ser framför mig ett nytt Södertälje. Det finns inte en chans att man kan studsa tillbaka som HV71. Den ekonomin har vi inte. Och framförallt inte ryktet efter detta haveri.