Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIF_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_dif »

Doyle 1 skrev: 2024-10-17 06:15:44 Börjar känna mig orolig för säsongen. Vi har inte den gemensamma styrka jag hoppats på. Känns som den riktiga krigarinstinkten saknas. Om det är Kimby eller filmjölkspsyken hos ledande spelare det landar på låter jag vara osagt. Ser man sen en dag med ””Dicken” o ”Dickens” träning inför match så hoppas jag det är en ploj och inte som det normalt ser ut. Faaan det ska vara fokus o käka upp motståndare. Vill nu se en total moralhöjare o Kimby har nu mycket att bevisa att vi valt rätt coach för det här laget..
Kan bara hålla med. Ser inte så bra ut, speciellt som han innan säsongen ville tvätta bort stämpeln att glida på talang.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Med några timmars distans till matchen igår så har jag några funderingar, vad är det som har gått fel i 3 säsonger nu vad är den röda tråden?
Det kan INTE vara fel på så många tränare som vi har haft och vi aldrig får till det. Vi har riktigt bra spelare men vi får inte ut det på matcherna.
Jag ser ett förbättrat spel om man jämför med dom andra säsongerna, men vi är ineffektiva och slarviga, det syns extra mycket iår när vi äger spelet och är i princip bättre en alla lag vi har mött hittills. Är det enbart självförtroende vi saknar eller är det något mer? Målvakt måste in snart men vi måste ha tålamod att hitta en riktigt bra finns inga marginaler för chansningar nu.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Tycker Kimby säger rätt saker i intervjuerna.

Men varför appliceras det ej på isen?

- Är vi helt enkelt för dåliga?

- Bryr sig inte " gubbarna" om detaljerna?

Antydde själv (Kimby) i någon intervju. Att det räcker inte och "göra det 7-8ggr av 10".

Samt så har Thore antytt det med. Wikegård måste hjälpa Kimby nu.

Den eller dom som kör "sitt eget race", upp på läktaren med dom till och börja med!
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Tellqvist32 »

Miserabel tid att vara Djurgårdare generellt just nu. Det känns som att det ligger en blöt filt över både fotbollen och hockeyn. Vi är ju inte helt värdelösa, men inte särskilt bra heller. Underpresterar grovt just nu.

Det absolut värsta är ju att vi har blivit en slagpåse för våra värsta antagonister.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

fryppe skrev: 2024-10-17 10:10:19 Med några timmars distans till matchen igår så har jag några funderingar, vad är det som har gått fel i 3 säsonger nu vad är den röda tråden?
Det kan INTE vara fel på så många tränare som vi har haft och vi aldrig får till det. Vi har riktigt bra spelare men vi får inte ut det på matcherna.
Jag ser ett förbättrat spel om man jämför med dom andra säsongerna, men vi är ineffektiva och slarviga, det syns extra mycket iår när vi äger spelet och är i princip bättre en alla lag vi har mött hittills. Är det enbart självförtroende vi saknar eller är det något mer? Målvakt måste in snart men vi måste ha tålamod att hitta en riktigt bra finns inga marginaler för chansningar nu.
Är inte truppbygget en del i det?
Kolla Pooley igår, vilken sniper. Jag älskar Thoresen, Klasen och Dick Axelsson. Men är det inte självklart att laget är skevt? För mycket av exakt samma spelartyp.

Wiken gjorde väl vad han kunde givet det ekonomiska läget så jag vill inte lägga så mycket skuld där, men den här säsongen tror jag det är truppen som inte är tillräckligt vass, även om den är jättebra och väldigt bred.
Vi för ju spelet i majoriteten av matcherna och med lite vassare skytte stänger vi ju både SSK och Vimmerby-matchen.

Lek med tanken att vi istället hade haft:
Pooley-Krüger-Kelleher
Axelsson-Weigel-Forsberg

Det är lite skillnad.
Nånstans får vi ju en billigare lösning i Axelsson och Thoresen av olika anledningar, men jag tror inte det var såhär Wikegård ville bygga truppen, om han fick välja fritt.
Blir nog helt annat nästa säsong, oavsett serie.

Någon sa att Thoresen kommer äta upp Nilsson i ett potentiellt slutspel.
Hampus Falk hade honom hela matchen igår, ganska enkelt såg det dessutom ut.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-10-17 10:32:26, redigerad totalt 2 gång.
Pelle1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Pelle1 »

Känns som om vi har blivit kyrkogården istället.

Äldre spelare som tar chancen att casha in hårt en sista gång

Laget är helt felbyggt

Har inte mycket över för Wiken än så länge
skulle inte han vara "hockeyexpert"
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Hade velat se Eklund och Kelleher tillsammans. Båda oberäkneliga och hade kunnat kaosa på bra. Thoresen ner i en halvbrunkig kedja.

Eklund - Krüger - Kelleher
Axelsson - Weigel - Klasen
Thoresen - Eriksson - Costmar
Blomgren - Rensfeldt - Brodin
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Nästa match vill jag testa:

Blomgren - Eriksson - Eklund

Klasen - Rensfeldt - Costmar

Larsson - Krüger - Kelleher

Grewe - Thoresen - Brodin

Weigel

Weigel och Thoresen kan turas om. När Dicken är tillbaka ryker Larsson. Vill prova den första oförstörda kedjan med lite speed hårt. Sen en ren brunkarlina i fjärde som ska smälla på. Thoresen är ingen leadingline-lirare längre.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Pelle1 skrev: 2024-10-17 10:30:20 Känns som om vi har blivit kyrkogården istället.

Laget är helt felbyggt

Tufft för Wikegård, inte varit här länge.

Men han behöver lyfta fram Jacob J mer. Just nu är Wikegård överallt, ungdom, dam och herr. Omöjligt att räcka till.

Signa Max K. Hitta ny klubb till den som är sämst av Hammarlund/Ragge. Degnell kan lira ngr matcher.

Hitta ny klubb till Andren.

Signa en top 4 back och 1:a slips

Pengar finns Wiken. Lägg upp ett klipp på 2 min, berätta hur mycket du behöver!

Avsätta 30 min , 3 dgr i veckan. Där Dick och Klasen kan basta tillsammans, ljuga och dra rövarhistorier. Sen är det fokus på dem som gäller övrig tid!

Ser ingen mening att ha med dom mot tingsryd, almtuna etc.
Samt lyssna på deras dryg intervjuer något mer!
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Pelle1 skrev: 2024-10-17 10:30:20 Känns som om vi har blivit kyrkogården istället.

Laget är helt felbyggt

Givet det ekonomiska läget tycker iallafall jag att man får vara lite soft i bedömningen denna säsong.
Sen behöver ni inte hålla med.
Men han har gjort mer än vad som egentligen förväntades.

Jag tror han kan göra det otroligt bra till våren då vi har ett helt annat kontraktsläge.
peter johansson

Säsongen 2024/25

Inlägg av peter johansson »

Verkar finnas många sportchefer/coacher här inne..........PINSAMT!! :roll: :roll:
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

peter johansson skrev: 2024-10-17 11:26:46 Verkar finnas många sportchefer/coacher här inne..........PINSAMT!! :roll: :roll:
Att folk spekulerar och har åsikter är väl precis som det ska vara? Eller?

Eller är du en av dessa "håll käften, klappa händerna och betala våra löner-supportrarna"?
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Målproduktionen i fem-mot-fem måste upp. Hittills har vi gjort 14 mål i den spelformen på dessa nio matcher och 30 totalt. Vi har alltså fler mål i special teams än fem-mot-fem där vi snittar 1,55 mål per match.

Ingen spelare har gjort tre mål eller fler..

Två mål
Berg, Eklund, Kelleher

Ett mål
Sissons, Axelsson, Blomgren,Larsson, Klasen, Weigel, Rensfeldt, Grewe

Noll mål

Krüger, Thoresen, Brodin, Blixt, Tychonick, Ragnarsson, Degnell, Hammarlund, Costmar, Eriksson, Stockselius, Björck, Krogdahl, Frondell
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Rojk skrev: 2024-10-17 11:45:53 Målproduktionen i fem-mot-fem måste upp. Hittills har vi gjort 14 mål i den spelformen på dessa nio matcher och 30 totalt. Vi har alltså fler mål i special teams än fem-mot-fem där vi snittar 1,55 mål per match.

Två mål
Berg, Eklund, Kelleher

Ett mål

Noll mål

Krüger, Thoresen, Brodin, Blixt, Tychonick, Ragnarsson, Degnell, Hammarlund, Costmar, Eriksson, Stockselius, Björck, Krogdahl, Frondell
Ja där är vi bedrövliga och jag tror som en del är inne på att stuva om kedjorna. Vi måste få ut max ur var och en och det gör vi inte nu.
Användarvisningsbild
jsson

Säsongen 2024/25

Inlägg av jsson »

Rojk skrev: 2024-10-17 11:45:53 Målproduktionen i fem-mot-fem måste upp. Hittills har vi gjort 14 mål i den spelformen på dessa nio matcher och 30 totalt. Vi har alltså fler mål i special teams än fem-mot-fem där vi snittar 1,55 mål per match.

Två mål
Berg, Eklund, Kelleher

Ett mål

Noll mål

Vi kan antingen försöka värva målvakter som håller 96-97% eller så får vi träna skytte. Vi spelar fram till otroligt bra lägen men det är långt från magi när skotten tas.

En målvakt som håller stadigt 92% kommer ändå inte hjälpa mot övriga topplag eftersom vi har en oförmåga att ta bra avslut.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Skriv svar