Weigel är precis som han var i grundserien för löven, det är när det är speciella matcher som i slutspel han kliver upp och blir "grisig"Rolv skrev: ↑2024-10-16 11:54:55 Uppfattar ni Weigel lika ”grisig” hos oss son när han var i Björklöven?
Personligen tycker jag inte han sticker ut något alls gällande detta hos oss. Upplever honom som mycket mer ”städad” här. Är ju den grisiga sidan som man vill ha av honom, som höjer honom som hockeyspelare.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Efter 9 omgångar är vi 10 poäng efter löven, sämst i stan med oroväckande +4 i målskillnad. Top 6? Nej, tyvärr inte ens det..
Mora som precis torskade med 11-0 mot löven har lika många inspelade poäng.
Mora som precis torskade med 11-0 mot löven har lika många inspelade poäng.
Sväva i det blå
- Nelson Muntz
Säsongen 2024/25
Vi gör ju inte mål. Vi gjorde Vimmerby målisen till en super keeper. Och vi torskar derbyt. Alltså. Det är vår produktion. Vi känns så jävla lättlästa eller vad det är. Alla målvakter blir bra mot oss. Hur fan är det möjligt. Är det alla målvakter som är skitbra mot just oss, eller är det vår offensiv som är för dålig. Själv anser jag att det är för långsamt. Ta in en keeper. Men vi skulle må bra av en värvning av camper. Går han till björklöven kan vi glömma shl platsen.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
9 tävlingsmatcher och 7 träningsmatcher. Det är ändå tillräckligt med tid att spela ihop ett lag i en sport som hockey.
Får Kimby ut för lite eller är vi inte bättre än så här?
Säsongen 2024/25
Tror vi kan stänga den där. Folk har redan hackat in sina åsikter.
Bara lämna det där som en runsten.
'Forumet reste denna sten för Thore, han for i Österled för Hockeyallsvenskan men föll mot Miklagård och därmed sög han, the end".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 2024/25
Som en jämförelse hade vi 10 poäng, två vinster, två oavgjorda och fem förluster efter nio spelade matcher förra säsongen. Då spelade vi i final.Tellqvist32 skrev: ↑2024-10-16 21:16:41 9 tävlingsmatcher och 7 träningsmatcher. Det är ändå tillräckligt med tid att spela ihop ett lag i en sport som hockey.

Säsongen 2024/25
Min tanke är att vi är bra men kanske inte så bra som vi tror, vi kan inte gå på 90% och vinna matcher som löven kan, vi måste vara där 100% varje match och det är vi inte.Tellqvist32 skrev: ↑2024-10-16 21:16:41 9 tävlingsmatcher och 7 träningsmatcher. Det är ändå tillräckligt med tid att spela ihop ett lag i en sport som hockey.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
Typ så.fryppe skrev: ↑2024-10-16 21:21:53Min tanke är att vi är bra men kanske inte så bra som vi tror, vi kan inte gå på 90% och vinna matcher som löven kan, vi måste vara där 100% varje match och det är vi inte.Tellqvist32 skrev: ↑2024-10-16 21:16:41 9 tävlingsmatcher och 7 träningsmatcher. Det är ändå tillräckligt med tid att spela ihop ett lag i en sport som hockey.
Säsongen 2024/25
Problemet är att vi byggt för svagt på back/målvaktssidan och trots många flashiga namn så har vi få pålitliga målskyttar. Kelleher är en men han transporterar mest puck av alla istället för att hota på bortre.
Skulle vilja testa
Kelleher Kruger Klasen. (Klasen serverar Kelleher, Kruger gör plats)
Blomgren Eriksson Eklund (Larsson gör det ok men Eriksson har en nivå till)
Thore Weigel Brodin (Brunkig och jobbig att möta)
Larsson Costmar Wersäll (Fart och fläkt)
Rensfeldt ( åstadkommer lite)/ Frondell(livsfarlig bakåt/ valpig framåt) Grewe(känner inte igen honom)
Dick ska in istället för Thore eller Wersäll.
Värt att testa! Vi måste börja få utdelning.
Skulle vilja testa
Kelleher Kruger Klasen. (Klasen serverar Kelleher, Kruger gör plats)
Blomgren Eriksson Eklund (Larsson gör det ok men Eriksson har en nivå till)
Thore Weigel Brodin (Brunkig och jobbig att möta)
Larsson Costmar Wersäll (Fart och fläkt)
Rensfeldt ( åstadkommer lite)/ Frondell(livsfarlig bakåt/ valpig framåt) Grewe(känner inte igen honom)
Dick ska in istället för Thore eller Wersäll.
Värt att testa! Vi måste börja få utdelning.
-
Säsongen 2024/25
Ja, otrolig skillnad.Rolv skrev: ↑2024-10-16 11:54:55 Uppfattar ni Weigel lika ”grisig” hos oss son när han var i Björklöven?
Personligen tycker jag inte han sticker ut något alls gällande detta hos oss. Upplever honom som mycket mer ”städad” här. Är ju den grisiga sidan som man vill ha av honom, som höjer honom som hockeyspelare.
Trodde han skulle vara lika jobbig och retsticka som i Löven.
Men iofs är hela laget ganska vekt.
Hampus Falk får återigen göra precis vad han vill men vem han vill. Thoresen och Krüger igår.
Säsongen 2024/25
Börjar känna mig orolig för säsongen. Vi har inte den gemensamma styrka jag hoppats på. Känns som den riktiga krigarinstinkten saknas. Om det är Kimby eller filmjölkspsyken hos ledande spelare det landar på låter jag vara osagt. Ser man sen en dag med ””Dicken” o ”Dickens” träning inför match så hoppas jag det är en ploj och inte som det normalt ser ut. Faaan det ska vara fokus o käka upp motståndare. Vill nu se en total moralhöjare o Kimby har nu mycket att bevisa att vi valt rätt coach för det här laget..
-
Säsongen 2024/25
-I podden Thore var med. Så antydde ju han, att "vinnarinstinkt ej var där".Doyle 1 skrev: ↑2024-10-17 06:15:44 Börjar känna mig orolig för säsongen. Vi har inte den gemensamma styrka jag hoppats på. Känns som den riktiga krigarinstinkten saknas. Om det är Kimby eller filmjölkspsyken hos ledande spelare det landar på låter jag vara osagt. Ser man sen en dag med ””Dicken” o ”Dickens” träning inför match så hoppas jag det är en ploj och inte som det normalt ser ut. Faaan det ska vara fokus o käka upp motståndare. Vill nu se en total moralhöjare o Kimby har nu mycket att bevisa att vi valt rätt coach för det här laget..
-Klasen och Dick är 2 "snackpåsar". Snacket består, men skills blir sämre.
- Kelleher har grymma skills. Frågan är varför han åker runt så mycket själv? Byta plats på honom och Eklund?
Hammarlund ja, men Ragge har väll inte heller övertygat?
Säsongen 2024/25
Nej Ragge är ojämn, ibland är han helt ok, va samma förra året med honomOsten östlund skrev: ↑2024-10-17 06:55:06-I podden Thore var med. Så antydde ju han, att "vinnarinstinkt ej var där".Doyle 1 skrev: ↑2024-10-17 06:15:44 Börjar känna mig orolig för säsongen. Vi har inte den gemensamma styrka jag hoppats på. Känns som den riktiga krigarinstinkten saknas. Om det är Kimby eller filmjölkspsyken hos ledande spelare det landar på låter jag vara osagt. Ser man sen en dag med ””Dicken” o ”Dickens” träning inför match så hoppas jag det är en ploj och inte som det normalt ser ut. Faaan det ska vara fokus o käka upp motståndare. Vill nu se en total moralhöjare o Kimby har nu mycket att bevisa att vi valt rätt coach för det här laget..
-Klasen och Dick är 2 "snackpåsar". Snacket består, men skills blir sämre.
- Kelleher har gryms skills. Frågan är varför han åker runt så mycket själv? Byta plats på honom och Eklund?
Hammarlund ja, men Ragge har väll inte heller övertygat?
Säsongen 2024/25
suck! besviken efter gårdagens debacle. Baserat bara på spelet så tycker jag vi är snäppet bättre i princip hela matchen. Deras försvarsspel känns solitt och med Stålberg som är stabil. det är det som är skillnaden i mina ögon. vi har lite väl "runt spel". mycket runt runt utsida. målen vi gör är ju alldeles framför mål. skymning retur och ett instick och snabbt skott i slottet. jobbigt att ta sig in men det är där vi måste in OCH vinna kamperna. har vi några kampspelare eller har vi bara lirare?
deras första två mål är bra skott så dom kanske man inte kan belasta Hävelid för. Friläget (3-2) tycker jag han borde ha och sista vinkelskotet (4-2) borde han också ha kan jag tycka. Psykologiskt trökigt att då dom där 3-2 och 4-2 så snabbt efter vår kvittering till 2-2. tar lite luften ur laget känns det som.
scenariot känns tyvärr bekant. Vi är inte med från start av säsongen och låter andra segla iväg till 1a platsen. sen det här slutspelssystemet infördes är det bara 1an i serien som vunnit sista matchen (19/20 corona). Jag tror säkert vi får ordning på spelet tillslut men för sent....
-----dagen efter negativ!!;)---------
deras första två mål är bra skott så dom kanske man inte kan belasta Hävelid för. Friläget (3-2) tycker jag han borde ha och sista vinkelskotet (4-2) borde han också ha kan jag tycka. Psykologiskt trökigt att då dom där 3-2 och 4-2 så snabbt efter vår kvittering till 2-2. tar lite luften ur laget känns det som.
scenariot känns tyvärr bekant. Vi är inte med från start av säsongen och låter andra segla iväg till 1a platsen. sen det här slutspelssystemet infördes är det bara 1an i serien som vunnit sista matchen (19/20 corona). Jag tror säkert vi får ordning på spelet tillslut men för sent....
-----dagen efter negativ!!;)---------