Nja, snarare sparsam.gaspo skrev:Pengagirig inget annat!!
Lockout 2012
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Lockout 2012
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Sv: Lockout 2012
Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
Lockout 2012
Gaspo är ju alltid lika brutal i sina bedömningar. Är man inte beredd att betala för att få spela i DIF har man inget hjärta för klubben, typ.pulverapa skrev:Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
-
Sv: Re: Sv: Lockout 2012
Vilken hjälp föreslår du? Terapeut, revisor eller annan hjälp.pulverapa skrev:Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
Själv tycker väl jag att har man hjärta för en klubb kan man tom betala för att spela i den. Men det är min åsikt och inte Bengans och han får fritt göra sina val men i min bok får han ett IG.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
-
Re: Lockout 2012
hai_mundas skrev:Vilken hjälp föreslår du? Terapeut, revisor eller annan hjälp.pulverapa skrev:Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
Själv tycker väl jag att har man hjärta för en klubb kan man tom betala för att spela i den. Men det är min åsikt och inte Bengans och han får fritt göra sina val men i min bok får han ett IG.
Så du hade utan tvekan slängt upp x antal miljoner för att spela med DIF en säsong i allsvenskan. Det är väldigt lätt att säga när man inte själv behöver göra det.
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Lockout 2012
Det betyder alltså att alla djurgårdare som någonsin spelat här, inkl. Mats Sundin, får ett IG eftersom de valt att spela i NHL?hai_mundas skrev:Vilken hjälp föreslår du? Terapeut, revisor eller annan hjälp.pulverapa skrev:Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
Vi snackar inte 30 000 kr hit eller dit som med Ottosson. Vi snackar straffskatt på miljoner. Bengan har gjort tillräckligt för klubben, han har inga plikter gentemot oss.
Bengan åker på en rejäl skattesmäll om han skulle välja spel i DIF nu. Det är helt förståeligt att han väljer spel i en annan liga i nuläget.
Bengans kontrakt i schweiziska gäller månadsvis vilket betyder att han kan komma till DIF i december-januari om lockuoten blir långvarig.
Rätt mig om jag har fel, men vi ponerar att han kommer i januari då borde väl hans vistelse i Sverige inte bli för lång och därav slipper han de skyhöga skatterna?
Bengans kontrakt i schweiziska gäller månadsvis vilket betyder att han kan komma till DIF i december-januari om lockuoten blir långvarig.
Rätt mig om jag har fel, men vi ponerar att han kommer i januari då borde väl hans vistelse i Sverige inte bli för lång och därav slipper han de skyhöga skatterna?
-
Är det så att han blir beskattade för NHL inkomster så är det såklart han väljer att inte spela här. Men nu är det väl bara försäkring som ska beskattas som lön. Finns många i Djurgården som har negativa inkomster att jobba för Djurgården som volontärer tex järnkaminer och tifo grupper.VäsbyMental skrev:hai_mundas skrev:Vilken hjälp föreslår du? Terapeut, revisor eller annan hjälp.pulverapa skrev:Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
Så du hade utan tvekan slängt upp x antal miljoner för att spela med DIF en säsong i allsvenskan. Det är väldigt lätt att säga när man inte själv behöver göra det.
Ja, det skadar nog inte att Schweiz är utanför EU heller. Dessutom är januari ett nytt år.Oaklund skrev:Bengan åker på en rejäl skattesmäll om han skulle välja spel i DIF nu. Det är helt förståeligt att han väljer spel i en annan liga i nuläget.

-
Re: Sv: Re: Lockout 2012
Stannar han för länge i sverige blir han sköntaxerad på sin inkomst från NHL. Så nej, det är inte bara skatt på försäkringen det handlar om
-
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Lockout 2012
Att jämföra att stanna i Djurgården med NHL spelande mot att ställa upp när det är lockout är väl olika saker? Varför får inte Murray denna straffskatt? Är det någon skillnad där?pulverapa skrev:Det betyder alltså att alla djurgårdare som någonsin spelat här, inkl. Mats Sundin, får ett IG eftersom de valt att spela i NHL?hai_mundas skrev:Vilken hjälp föreslår du? Terapeut, revisor eller annan hjälp.pulverapa skrev:Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
Vi snackar inte 30 000 kr hit eller dit som med Ottosson. Vi snackar straffskatt på miljoner. Bengan har gjort tillräckligt för klubben, han har inga plikter gentemot oss.
För att kunna beskattas krävs dessutom beskattningsbar inkomst. Skatt på några miljoner måste väl innebära inkomster på ännu fler miljoner?
-
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Lockout 2012
hai_mundas skrev:Att jämföra att stanna i Djurgården med NHL spelande mot att ställa upp när det är lockout är väl olika saker? Varför får inte Murray denna straffskatt? Är det någon skillnad där?pulverapa skrev:Det betyder alltså att alla djurgårdare som någonsin spelat här, inkl. Mats Sundin, får ett IG eftersom de valt att spela i NHL?hai_mundas skrev:Vilken hjälp föreslår du? Terapeut, revisor eller annan hjälp.pulverapa skrev:Vi hade råd med Bengan men pga skatteregler väljer han Schweiz. Den som har något problem med det borde söka hjälp.
För att kunna beskattas krävs dessutom beskattningsbar inkomst. Skatt på några miljoner måste väl innebära inkomster på ännu fler miljoner?
Troligtvis är det så enkelt att Bengan helt enkelt har varit för mycket i sverige senaste tiden medans Murray har varit i USA. Är du i sverige för mycket under året blir du sköntaxerad.
-
Sv: Re: Sv: Re: Lockout 2012
Ok dubbelbeskattning då? Hur är det med Murray då? Jag förstår Bengans beslut ifall han blir dubbelbeskattad. Tråkigt. Får väl vara G då.VäsbyMental skrev:Stannar han för länge i sverige blir han sköntaxerad på sin inkomst från NHL. Så nej, det är inte bara skatt på försäkringen det handlar om
-
Murray har varit i staterna så han klarar nog av att vara här resten av året, sedan börjar ju ett nytt år. Eller så kan det vara så att han har dubbla medborgarskap och kommer runt det på det sättet. Är inte helt 100
Kalenderåret har ingenting med de aktuella skattereglerna att göra. Douglas är begränsat skattskyldlig i sex månader fr.o.m. den dag han anlände, sen måste vistelsen brytas.VäsbyMental skrev:Murray har varit i staterna så han klarar nog av att vara här resten av året, sedan börjar ju ett nytt år. Eller så kan det vara så att han har dubbla medborgarskap och kommer runt det på det sättet. Är inte helt 100