Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av -daniel- »

Någon som vet hur det går för Andreas Engqvist i KHL, ser ut som han ändå gjort 19 pinnar på 30 matcher och borde väl ha varit och nosat på en landslagsplats? Eller försvann han i diskussionen när lockoutade spelarna fanns att tillgå kanske?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Någon som vet hur det går för Andreas Engqvist i KHL, ser ut som han ändå gjort 19 pinnar på 30 matcher och borde väl ha varit och nosat på en landslagsplats? Eller försvann han i diskussionen när lockoutade spelarna fanns att tillgå kanske?
Han snittar näst mest istid bland deras forwards. Om man inte räknar Viktor Stålberg som bara varit där några matcher.

http://en.khl.ru/stat/players/222/forwards/3987/
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Imponerande att ligga tvåa i interna poängligan..!

Verkar dock vara rätt uselt med poänggörare i laget (liknar ju nästan rena Djurgår'n) så jag tar förgivet att Atlant är ett lag i de undre regionerna av tabellen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

5 p (4 mål) på 8 matcher av Blomstrand i Almtuna...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:5 p (4 mål) på 8 matcher av Blomstrand i Almtuna...
"Post-trade-high" som de säger i Nordamerika. Han kommer landa på jorden snart igen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag såg matchen mellan Almtuna och Karlskoga innan uppehållet, och tyckte han var fullständigt jäkla anonym då. Men 4 mål på 8 matcher är naturligtvis bra!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Efter att ha suttit över 1,5 månad på läktaren fick Boumedienne idag beskedet att han också får sparken. Han fick lite fler matcher än Printz i alla fall ;)
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Efter att ha suttit över 1,5 månad på läktaren fick Boumedienne idag beskedet att han också får sparken. Han fick lite fler matcher än Printz i alla fall ;)
Inte för att det är troligt och han skulle inte vara gratis men tror han skulle passa perfekt för oss i allsvenskan!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Efter att ha suttit över 1,5 månad på läktaren fick Boumedienne idag beskedet att han också får sparken. Han fick lite fler matcher än Printz i alla fall ;)
Inte för att det är troligt och han skulle inte vara gratis men tror han skulle passa perfekt för oss i allsvenskan!
Jag finner det rätt humoristiskt att vi alla är rådande överens om att lägga ner inaveln i DIF hockey men så fort en före detta spelare blir tillgängliga så är det en drös människor som vill värva in den spelaren igen. :P
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag är för att värva Bombom, men bara om han kan vinkla skridskorna så att han blir knuffad in i målvakten.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Jag finner det rätt humoristiskt att vi alla är rådande överens om att lägga ner inaveln i DIF hockey men så fort en före detta spelare blir tillgängliga så är det en drös människor som vill värva in den spelaren igen. :P
Jag förstår absolut vad du menar! Jag vill väl egentligen inte ha just bombom! Hans inställning, attityd och nonchalanta spelstil gick mig på nerverna men han har mycket vi saknar! Bra i pp och rätt elak och tuff iaf!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av BaronVonDif »

Enbom skrev:Jag är för att värva Bombom, men bara om han kan vinkla skridskorna så att han blir knuffad in i målvakten.
Att en spelare som är så missnöjd med en förening att han går ner på knä för att få lämna med knappt 12 matcher kvar på säsongen skulle vilja komma tillbaks mindre än ett år senare känns väldigt osannolikt men större mirakel har skett.Undrar vad dom menar med 'fått sparken' dock, han har väl inte misskött sig? Får han gå men får fullt betalt?

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
mb81

Re: Sv: Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

BaronVonDif skrev:
Enbom skrev:Jag är för att värva Bombom, men bara om han kan vinkla skridskorna så att han blir knuffad in i målvakten.
Att en spelare som är så missnöjd med en förening att han går ner på knä för att få lämna med knappt 12 matcher kvar på säsongen skulle vilja komma tillbaks mindre än ett år senare känns väldigt osannolikt men större mirakel har skett.Undrar vad dom menar med 'fått sparken' dock, han har väl inte misskött sig? Får han gå men får fullt betalt?

Förmodligen var han inte tillräckligt bra när de tog in två lockoutspelare
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga värl

Inlägg av BaronVonDif »

mb81 skrev:
BaronVonDif skrev:

Förmodligen var han inte tillräckligt bra när de tog in två lockoutspelare
Som Weigel då? Fast då lånar man ut och sparkar inte.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
kaminor

Inlägg av kaminor »

Bom-Bom... Nä, I don't think so.
Skriv svar