Du måste missförstå mig, jag tycker laget gjort det riktigt bra hittills, iaf defensivt, men det där sista fattas med målskyttet, och det kan man nå både med en Kalus och en målskytt som producerar. Det jag frågar mig däremot är precis som du, fast tvärtom, hur denna målskytt skulle orka hela vägen in, eller skulle han tappa den där sista offerviljan efter några matcher, som resten av våra poänggörare verkar ha gjort då de inte längre är på och hugger på returerna som de gjorde i säsongsinledningen?Jim Morrison skrev:Laget är redan vaket. Vi får bara inte in pucken. In med en stor målskytt som kan ta ansvar och därmed också ta bort lite ansvar för nuvarande poänglirare och lätta bördan lite. Jag tycker att du skriver som att vi har torskat varenda match och är jumbolag. Vi har inte lämnat en match utan poäng på över en månad. Vårt lag är bra.Skidlöparn skrev: Hur säger jag emot mig själv? Jag säger att det vi saknar just nu är energi i laget och då kan en sådan som Kalus skapa det åt våra riktigt duktiga poänggörare, som Sörensen, Guter, J Eriksson, Saviano, Johner mfl, så att de börjar producera! Var i texten nämnde jag något om att Kalus skulle göra poängen själv? Han kan liksom Ölvestad genom ett par tacklingar och grym forechecking väcka liv i laget!
Jag vill också ha in Kalus, men i sådana fall till efter jul då det börjar dra ihop sig och närma sig kvalserien lite mer. Han är en spelare vi skulle kunna ha grym nytta av, men inte just nu. Kommer han in nu känns det som att han kommer köra slut på sig långt innan kvalserien då det verkligen gäller. Han är den där sista värvningen på deadline-day när allt annat stämmer. För en kvalserie eller slutspel.
Det är därför jag anser att en energispridare är viktigare just nu!