Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Skidlöparn »

Jim Morrison skrev:
Skidlöparn skrev: Hur säger jag emot mig själv? Jag säger att det vi saknar just nu är energi i laget och då kan en sådan som Kalus skapa det åt våra riktigt duktiga poänggörare, som Sörensen, Guter, J Eriksson, Saviano, Johner mfl, så att de börjar producera! Var i texten nämnde jag något om att Kalus skulle göra poängen själv? Han kan liksom Ölvestad genom ett par tacklingar och grym forechecking väcka liv i laget!
Laget är redan vaket. Vi får bara inte in pucken. In med en stor målskytt som kan ta ansvar och därmed också ta bort lite ansvar för nuvarande poänglirare och lätta bördan lite. Jag tycker att du skriver som att vi har torskat varenda match och är jumbolag. Vi har inte lämnat en match utan poäng på över en månad. Vårt lag är bra.

Jag vill också ha in Kalus, men i sådana fall till efter jul då det börjar dra ihop sig och närma sig kvalserien lite mer. Han är en spelare vi skulle kunna ha grym nytta av, men inte just nu. Kommer han in nu känns det som att han kommer köra slut på sig långt innan kvalserien då det verkligen gäller. Han är den där sista värvningen på deadline-day när allt annat stämmer. För en kvalserie eller slutspel.
Du måste missförstå mig, jag tycker laget gjort det riktigt bra hittills, iaf defensivt, men det där sista fattas med målskyttet, och det kan man nå både med en Kalus och en målskytt som producerar. Det jag frågar mig däremot är precis som du, fast tvärtom, hur denna målskytt skulle orka hela vägen in, eller skulle han tappa den där sista offerviljan efter några matcher, som resten av våra poänggörare verkar ha gjort då de inte längre är på och hugger på returerna som de gjorde i säsongsinledningen?
Det är därför jag anser att en energispridare är viktigare just nu! :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kalus hade ju en hel del tur med skotten och styrningarna när han var här sist. Tror inte han kan upprätthålla det poängsnittet över en hel allsvensk säsong. Och som många tidigare sagt, fyller inte direkt ett behov hos oss just nu.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det var lite de jag menade också, att ta in en Kalus eller Printz skulle säkerligen väcka laget, men nu behöver vi en annan spelartyp. Men sen, som jag varit in på förut - hur kommer kedjeformationerna påverka laget om man tar in en till spelare? Vem ska man liksom peta?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Visst sjutton är det ett stort problem att plocka in en spelare och få det att fungera bättre för hela laget totalt sett.

Personligen är jag av uppfattningen att kedjorna som leds av Ljungh och Honken inte skall pillas på alls för de fungerar bra.

Då återstår de andra två linorna och där känns duon Sörensen - Eriksson rätt gjutna att fortsätta tillsammans. Den linan skulle däremot kanske kunna göras vassare om det anslöt en bättre målskytt, gärna då stor tung och lite småstygg dessutom.

Frågan är dock om denna spelare kan hittas och signas och sedan, vad händer med Guter? Skall han då sättas med två av de för dagen bästa "Huddinge-killarna"?

Det låter inte som något klockrent upplägg så därför står jag fast vid att den bästa signingen vi kan göra antagligen är en riktigt bra center som kan leda två av Huddinge-killarna samtidigt som vi ger Guter lite mer tid att börja producera.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:Visst sjutton är det ett stort problem att plocka in en spelare och få det att fungera bättre för hela laget totalt sett.

Personligen är jag av uppfattningen att kedjorna som leds av Ljungh och Honken inte skall pillas på alls för de fungerar bra.

Då återstår de andra två linorna och där känns duon Sörensen - Eriksson rätt gjutna att fortsätta tillsammans. Den linan skulle däremot kanske kunna göras vassare om det anslöt en bättre målskytt, gärna då stor tung och lite småstygg dessutom.

Frågan är dock om denna spelare kan hittas och signas och sedan, vad händer med Guter? Skall han då sättas med två av de för dagen bästa "Huddinge-killarna"?

Det låter inte som något klockrent upplägg så därför står jag fast vid att den bästa signingen vi kan göra antagligen är en riktigt bra center som kan leda två av Huddinge-killarna samtidigt som vi ger Guter lite mer tid att börja producera.
Själv tror jag att Guter skulle funka bra som storebror i Huddinge. Hans tid som målgörare tog slut när han kom tillbaka till oss. Här har han mer uppmärksamhet från defensivt inriktat motstånd än han hade i uppsala, vilket han inte grejar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:
Kall-El skrev:Visst sjutton är det ett stort problem att plocka in en spelare och få det att fungera bättre för hela laget totalt sett.

Själv tror jag att Guter skulle funka bra som storebror i Huddinge. Hans tid som målgörare tog slut när han kom tillbaka till oss. Här har han mer uppmärksamhet från defensivt inriktat motstånd än han hade i uppsala, vilket han inte grejar.
Det där med Guter i samma lina som 2 av Huddingekillarna kan jag också köpa. Det har jag funderat på ett tag!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Låna ut Sundberg till Huddinge och sätt Guter med Måns och Heinerö. Hade nog blivit en rätt grym kedja. Om någon kan centra av dem såklart.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Örebroarn skrev:Låna ut Sundberg till Huddinge och sätt Guter med Måns och Heinerö. Hade nog blivit en rätt grym kedja. Om någon kan centra av dem såklart.
Just det som är problemet, vem skulle leda den typen av lina?

Är inte risken väldigt stor att Guter "går ner sig" i den omgivningen och vi får ut än mindre av honom där?

Guter skall ju vara med för att göra mål och poäng, har lite svårt att se den spelaren gå in och göra andra spelare "bättre" eller för den delen lyfta en hel lina med sitt spel.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Kall-El skrev:
Örebroarn skrev:Låna ut Sundberg till Huddinge och sätt Guter med Måns och Heinerö. Hade nog blivit en rätt grym kedja. Om någon kan centra av dem såklart.
Just det som är problemet, vem skulle leda den typen av lina?

Är inte risken väldigt stor att Guter "går ner sig" i den omgivningen och vi får ut än mindre av honom där?

Guter skall ju vara med för att göra mål och poäng, har lite svårt att se den spelaren gå in och göra andra spelare "bättre" eller för den delen lyfta en hel lina med sitt spel.
Tycker att Heinerö är vass och Kruger kommer nog igång med någon som kan förvalta hans passningar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker Heinerö påminner en hel del om Wennberg i sin spelstil, jag hoppas och tror han kommer igång rejält. Känns dock som omgivningen med Sundberg / Kalin eller Krüger inte riktigt gör honom rättvisa. Om inte Guter kommer igång tycker jag faktiskt man skall testa Heinerö tillsammans med Sören och Jocke. Nu är väl inte Nicklas en renodlad sniper men har en känsla av att han kan skulle fungera bra med Sörensen.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

-daniel- skrev:Jag tycker Heinerö påminner en hel del om Wennberg i sin spelstil, jag hoppas och tror han kommer igång rejält. Känns dock som omgivningen med Sundberg / Kalin eller Krüger inte riktigt gör honom rättvisa. Om inte Guter kommer igång tycker jag faktiskt man skall testa Heinerö tillsammans med Sören och Jocke. Nu är väl inte Nicklas en renodlad sniper men har en känsla av att han kan skulle fungera bra med Sörensen.
Hela Huddinge-projektet tycker jag har visat sig vara en på förhand intressant och kul grej, men som i själva verket inte alls fungerat.
Håller med dig -daniel- om att det finns potential i Heinerö och det jag sett hittills sedan miljöombytet får mig att vilja se mer. Han är en spelare som definitivt kommer göra avtryck ett par år framöver.

Hans föredetta kedjekamrater är floppar. Inget snack. Sundberg förstod man redan innan att det inte skulle fungera om det inte fanns fjolårs-kemi mellan killarna. Han är alldeles för försiktig. vågar inte hålla i pucken utan slänger ofta ifrån sig den utan adress. Spelar tillsynes helt utan självförtroende. Han signades antagligen enbart för att få hit de andra två. Han är inte riktigt en besvikelse då jag anser den värvningen vara mer av ett experiment från början.

Krüger däremot är en besvikelse. Påförhand den mest hypade av de tre, med sitt underbara spelsinne och härliga passningsförmåga, men vart har det varit? Med undantag för framspelningen till Nisse hemma mot oskarshamn så har jag inte sett någonting av det. Han är långsam på skridskorna, svag i närkamperna, försöker alltid slå de fina avgörande passningarna även om det är i HELT fel läge. Verkar inte ha någon tillstymmelse till arbetskapacitet och därav sjunker hans potential markant. Jag ser inte att han kommer att bli bättre tyvärr. Jag har mer än gärna väldigt fel, men känslan är att Heinerö är den enda vi kan dra nytta av från Huddinge-trion.

Passningsfenomenet Linkan lade skridskorna på hyllan. Alla, inklusive jag, drömde tillbaka på tiderna då Marcus Krüger slog Nicklas Bäckström patenterade "Saucer passes" i PP. Självklart bygger man då (något naivt) upp lillebrorsan i huvudet som någon form av ny publikfavorit och passningsguru.
Pyttsan.

Jag anser att Mattias Kalin visar mer att han är villig att slåss om en plats och att han strävar för att bli bättre. Han är inte bättre redan nu, men definitivt inte sämre heller. Skulle jag varit Charles skulle jag, som nämnts tidigare, låna ut både Krüger och Sundberg till Huddinge, låta Kalin samt Lindberg/Liljendahl få chansen på riktigt. När vi har en bra juniorverksamhet så måste fler forwards än enbart en per säsong få visa upp sig. Skulle det inte heller funka så får man värva en spelare som fyller skorna.

Nu åkte stora motorsågen fram såhär i halloweentider, men förändring är nyttigt i detta läge och såhär skulle jag agerat.
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:Jag tycker Heinerö påminner en hel del om Wennberg i sin spelstil, jag hoppas och tror han kommer igång rejält. Känns dock som omgivningen med Sundberg / Kalin eller Krüger inte riktigt gör honom rättvisa. Om inte Guter kommer igång tycker jag faktiskt man skall testa Heinerö tillsammans med Sören och Jocke. Nu är väl inte Nicklas en renodlad sniper men har en känsla av att han kan skulle fungera bra med Sörensen.
Jag skrev ett inlägg för ett tag sen i Allsvenskan 13/14, där har jag också med detta med Heinerö.
När Sörensen var borta så gjorde Heinerö ett riktigt bra jobb, däremot så har Guter inte levt upp till sin speltil. Varför inte testa Heinerö-Eriksson-Sörensen, jag tror knappast det kan bli sämre, för just nu förtjänar inte Guter ens den platsen.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Gasper Kopitar fick nyss sparken av Mora.
Är det nån för oss? Han är ju en målfarlig spelare med bra skott.
Eller behöver vi nån mer rutinerad?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

robin975 skrev:Gasper Kopitar fick nyss sparken av Mora.
Är det nån för oss? Han är ju en målfarlig spelare med bra skott.
Eller behöver vi nån mer rutinerad?
Varför tycker du att han är målfarlig med ett bra skott? Gör inga mål förutom en säsong i USHL. Hans skott är väl inget speciellt heller. Han kan ju ha gömt allt detta dock
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Nä nu jävlar kör vi med det vi har så får vi se hur långt det räcker.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst