Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Salas »

Magnutz skrev:Nej, vi vill inte ha Bombom tillbaka.
Hade Bombom kunnat tänka sig lira med en allsvenskt lön hade jag jublat högt. Nu kommer det ju aldrig ske, och Bombom kommer aldrig vilja återvända till Djurgården heller för den delen, men han hade varit en kanonvärvning i allsvenskan nu när kravlösa Hardy är borta.

Trist för övrigt att Tjärnqvist visar att vi fans alltid haft rätt, att han är en girig person utan klubbkänsla. Trist är det, men en sån spelare är ändå inget att ha i längden. Lika bra att bygga nytt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:
Magnutz skrev:Nej, vi vill inte ha Bombom tillbaka.
Hade Bombom kunnat tänka sig lira med en allsvenskt lön hade jag jublat högt. Nu kommer det ju aldrig ske, och Bombom kommer aldrig vilja återvända till Djurgården heller för den delen, men han hade varit en kanonvärvning i allsvenskan nu när kravlösa Hardy är borta.

Trist för övrigt att Tjärnqvist visar att vi fans alltid haft rätt, att han är en girig person utan klubbkänsla. Trist är det, men en sån spelare är ändå inget att ha i längden. Lika bra att bygga nytt.
Tror inte på honom i ett lag som kräver styrning, både på isen och utanför. Med ett lag som "går av sig självt" fungerar han. Med många junisar krävs en mer stabil och ansvarstagande back. Bombom är bra och skulle vara en av de bättre i HockeyAllsvenskan men han skulle inte passa i laget. Min uppfattning.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Är det någon som har hört om Klubertanz är helt avskriven inför nästa säsong?
Nu är det säkert många som spyr på mig här, men jag skulle inte ha något emot ifall han skulle skriva på ett nytt kontrakt. Han hade en otroligt usel +/- statistik förra säsongen men han är bra offensivt. Med rätt backpartner så borde han kunna ta en rejäl revansch. Dessutom är han perfekt att ha i PP på blå. Vi vet ju hur bra han egentligen kan vara.
Om han skulle vara en utav dessa tre backar som det pratas om så skulle inte jag ha något emot det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

daaviid skrev:Är det någon som har hört om Klubertanz är helt avskriven inför nästa säsong?
Nu är det säkert många som spyr på mig här, men jag skulle inte ha något emot ifall han skulle skriva på ett nytt kontrakt. Han hade en otroligt usel +/- statistik förra säsongen men han är bra offensivt. Med rätt backpartner så borde han kunna ta en rejäl revansch. Dessutom är han perfekt att ha i PP på blå. Vi vet ju hur bra han egentligen kan vara.
Om han skulle vara en utav dessa tre backar som det pratas om så skulle inte jag ha något emot det.
Jag är helt enig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Klumpertanz på blå i PP? Han kunde inte ens ta emot en pass..
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag ser väldigt gärna Kyle nästa säsong. Jag liksom många andra vet att han kan så otroligt jävla mycket bättre än vad han visade. Till rätt pris och med rätt inställning så tackar jag och tar emot.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

XantE skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=145679 skulle vilja se han i Djurgårn
Please...
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

XantE skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=145679 skulle vilja se han i Djurgårn
Mmh, gärna då i backpar med http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16078
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mmh, gärna då i backpar med http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16078
Jävla namn asså :D
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Ser ut som om det blir utomlands eller DIF för Tellan. Norrena blev klar för Växjö. De andra lagen har fullt, eller någon gammal målvakt som Tellan nog inte vill tävla med. Klubbarna vill dessutom säkert inte betala två rutinerade målvakter. Elitserien är full målvaktsmässig.

gnaget – Daniel Larsson
Brynäs – Honken, Svedberg
Frölunda – Hudacek, Hellberg, Andersen
Färjestad – Nihlstorp
HV – Wesslau
LHC – Andersson, Engstrand
Luleå – Rautio, Gustafsson
Modo – Alsenfelt, Starkbaum
Rögle – Jonas Fransson
SAIK – Eriksson, Svensson
Timrå – Bellisimo, Lundström
Växjö – Norrena
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

XantE skrev:Klumpertanz på blå i PP? Han kunde inte ens ta emot en pass..
Det var ju i slutändan Mr Klubertanz jävla duttande med puck som skickade ner oss i HA. Powerplay mot Timrå. Kyle och Honken på blå. Klubertanz fumlar och misslyckas få kontrollen efter TRE försök. Sen måste TIKspelaren ta pucken och TIK gör 3-2 i numerärt underläge.

Nej tack till Kyle. Vek, obeslutsam spelare som inte är back och som inte är Forward-bra offensivt heller. Han behöver en riktigt bra back bredvid sig för att det ska funka. En som rensar framför egen kasse och som ser till att RYTA åt Kyle att ta sin förbannade markering när Kyle står och glor paralyserat på puck.

Snälla ge oss något starkt kort på backsidan nu. Snälla.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:Klumpertanz på blå i PP? Han kunde inte ens ta emot en pass..

Det var ju i slutändan Mr Klubertanz jävla duttande med puck som skickade ner oss i HA.
Det var i slutändan bröderna Tjärnqvists duttande med puck som skickade ned oss i HA. Det var i slutändan Ottos brända jävla öppna mål Örebro borta som skickade ned oss. Det var paralyserat spel i 45 omgångar som skickade ned oss. Det var ett kollektiv som inte kunde vinna borta mot fucking BIK Karlskroga som skickade ned oss. Det var mumier till coacher som skickade ned oss. Det var en lobotomerad sportschef och en trött ordförande som skickade ned oss. Ska jag fortsätta?
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:Klumpertanz på blå i PP? Han kunde inte ens ta emot en pass..

Det var ju i slutändan Mr Klubertanz jävla duttande med puck som skickade ner oss i HA.
Det var i slutändan bröderna Tjärnqvists duttande med puck som skickade ned oss i HA. Det var i slutändan Ottos brända jävla öppna mål som skickade ned oss. Det var paralyserat spel i 45 omgångar som skickade ned oss. Det var ett kollektiv som inte kunde vinna borta mot fucking BIK Karlskroga som skickade ned oss. Det var mumier till coacher som skickade ned oss. Det var en lobotomerad sportschef och en trött ordförande som skickade ned oss. Ska jag fortsätta?
Hehe, det var ett kollektiv som fallerade helt klart, men att önska Kyle kvar är inte direkt klokt tänkt. Det vi vet om HA är att spelet påminner en hel del om juniorhockey, dvs att det är full fart framåt och ganska slappt bakåt. (Detta har blivit bättre säger vissa) och då blir Kyle ett dåligt val tror jag. Vi behöver backar som är BRA i defensiven och som kan slå snabba första-pass. Vi behöver inte kladdande tveksamma killar.

Hur som. Jag vill ha Kyle i laget lika mycket som jag önskar Bombom tillbaka.

Och det där "Han kan så mycket bättre" är inte sant. Han är högst beroende av sin omgivning för att prestera bättre än han gjort nyligen och vi lär ju inte kunna förse honom med en sån omgivning med rådande budget? Bättre med nytt blod där är min uppfattning.

Tillägg: Skulle han krita på för ett år till och göra succé lovar jag att hylla honom och erkänna min analys som usel.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Jävla tjat om Kyle! Andra chansen är nåt Melodifestivalen pysslar med och inte DIF hockey, det är illa nog att ledningen inte vågar värva bortom vårt eget släktträd men personligen vill jag se nya namn och ansikten istället för en massa passe´ föredettingar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst