DIF_Soldier skrev:Magnutz skrev:Klumpertanz på blå i PP? Han kunde inte ens ta emot en pass..
Det var ju i slutändan Mr Klubertanz jävla duttande med puck som skickade ner oss i HA.
Det var i slutändan bröderna Tjärnqvists duttande med puck som skickade ned oss i HA. Det var i slutändan Ottos brända jävla öppna mål som skickade ned oss. Det var paralyserat spel i 45 omgångar som skickade ned oss. Det var ett kollektiv som inte kunde vinna borta mot fucking BIK Karlskroga som skickade ned oss. Det var mumier till coacher som skickade ned oss. Det var en lobotomerad sportschef och en trött ordförande som skickade ned oss. Ska jag fortsätta?
Hehe, det var ett kollektiv som fallerade helt klart, men att önska Kyle kvar är inte direkt klokt tänkt. Det vi vet om HA är att spelet påminner en hel del om juniorhockey, dvs att det är full fart framåt och ganska slappt bakåt. (Detta har blivit bättre säger vissa) och då blir Kyle ett dåligt val tror jag. Vi behöver backar som är BRA i defensiven och som kan slå snabba första-pass. Vi behöver inte kladdande tveksamma killar.
Hur som. Jag vill ha Kyle i laget lika mycket som jag önskar Bombom tillbaka.
Och det där "Han kan så mycket bättre" är inte sant. Han är högst beroende av sin omgivning för att prestera bättre än han gjort nyligen och vi lär ju inte kunna förse honom med en sån omgivning med rådande budget? Bättre med nytt blod där är min uppfattning.
Tillägg: Skulle han krita på för ett år till och göra succé lovar jag att hylla honom och erkänna min analys som usel.