EspenK skrev: ↑2025-04-16 20:48:25
Räknar med att vi möter ett helt annat råttlag på fredag.
Tror dom var uppe på max endå dom var mer slutkörda desutom tror inte dom är speciellt mycket bättre
deras målvakt har stått på huvudet i. Endel matcher
Om dom desutom får hårtork ang utvisningar kan tempo gå ner ennu mer
Tycker vi kommer ut och är mycket mer energiska och intensiva än dom. Vi är tuffa och fysiska och har mer puck. Men i andra perioden slutar vi spela med samma fysik och intensitet. VI fullföljer inte tacklingar och sätter inte pressen på samma sätt. Om det beror på Dicks totalt idiotiska utvsining vet jag inte. Men vi tappar ju helt klart momentumet och hamnar på hälarna P.g.a. den.
Monstret Brattström var ju skitnervös och inte bra, och då gjorde vi honom t.o.m. Bättre för att vi missade mycket.
Vi stänger ned matchen bra sista 10, men jag tror vi kan vinna mycket större nästa mach om vi är intensiva över 60 minuter.
Många av våra spelare kommer inte upp i någon vidare nivå och effektiviteten och PP ser ut som det gjort stora delar av slutspelet, eller ja egentligen under hela säsongen.
Väldigt viktigt att vinna första matchen och det lyckas vi ju göra. Vi är helt klart det bättre laget utan att jag tycker att vi är speciellt bra.
Nästa match hoppas jag dock på mer energi och taggning över 60 minuter. Detta från alla på alla plan.
Tredje och Fjärde gör det bra idag. Frondell och Weigel är bra i första Perioden. Eklund steppar upp allt eftersom. Grewe och Rensfeldt känns också heta. Hammarlund gör sin bästa match och jag hoppas han kan bevara det han visat sen han fick komma in i laget.
Berg och Dicken måste sitta så om man får önska är Thoresen tillbaka på Dickens plats nästa match.
Lyckas vi förrbättra:
Effektiviteten framför deras mål
PP
Tekningarna
Intensiteten och det fysiska spelet över 60 minuter.
hetsen att försöka komma under skinnet på dem
spela oss ur pressen i egen zon
Så kommer vi köra över gnaget utan tvekan. Får dom däremot tag på oss i sin press och får fast oss bakom eget mål så kan det bli omvänt.
Men det är väl redan uppgjort att det går till 7 matcher får att maximera intäkterna.
Rond 1 till OSS! Viktigt!
Mot SHL
FORZA DIF!
Senast redigerad av Knickedick den 2025-04-16 21:34:00, redigerad totalt 1 gånger.
Dickens utvisning är väldigt, väldigt märklig, vårt bortdömda mål är ändå märkligare men märkligast ikväll är väl ändå att domarna väljer att ta så få utvisningar på packet. (visst, det är final och slutspel, men den där dubbeln är fruktansvärt feg)
Tre vinster kvar på säsongen.
Kör!!
Edit, missade kannibalismen, den vinner naturligtvis märklighetspriset.
Senast redigerad av sauron den 2025-04-16 21:44:01, redigerad totalt 1 gånger.