DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av #10 »

supreme skrev: 2025-11-28 14:19:37
LasseTM skrev: 2025-11-28 13:26:39
Nypovich skrev: 2025-11-28 07:14:30
LasseTM skrev: 2025-11-27 22:32:10
Manijock skrev: 2025-11-25 20:48:25 Jag är nyfiken på vad killen hade vid bortabussarna att göra efter vunnen match? Inget försvar till allvarligt våld, återigen NATURLIGTVIS.... Men för satan vad försökte han åstadkomma?

Tycker inte uttalandet är något problem annars. De fördömer men tar inte ansvar. Vilket de inte ska heller. Det är inte Järnkaminerna som gängspöade killen.
Den bild jag har fått av händelsen är att han gick mot sitt förråd som han har pga av att han är spelare för att hämta ut sin jacka.
Där står våran buss mer eller mindre parkerad och ett gäng av våra supportrar står där och är lagom frustrerade.
Det blir lite ordväxling varav han väljer att käfta emot och spela Allan och välja att gå emot våra supportrar när dom skriker kom hit.

Min åsikt är att det är helt fel att misshandla människor, speciellt över sport men han hade ett val att gå där ifrån och det tog han inte.
Båda är idioter och jag hoppas att killen mår bra idag och att alla lärt sig något.
”Väljer att käfts emot”, ”spelar allan”, ”väljer att gå emot”, ”hade han valt att gå därifrån”. Du skriver precis som om att det överhängande felet ligger hos barnet? Blir man provocerad av ett barn till att göra en sån handling, då ska man varken ha rösträtt, få ta körkort samt få avliingsförbud.
Nej det överhängande felet är i huvudet på någon som tar till våld, jag försvarar inte någon utan berättar bara det jag har fått förklarat för mig.
Idioti ut i fingerspetsarna och inget annat, vill folk slåss så kan dom börja med boxning och är du duktig kan du ju joina DIF boxning.

Samtidigt hade det också förmodligen kunna undvikas genom att bara gå där ifrån vilket jag säger till mina barn när man går från en match.
Varför i helvete ska man hetsa emot ett gäng som man förmodligen känner på 100m håll att det kan bli trubbel?
Känns lite samma attityd som dom som ska hetsa Polisen bara för att man kan och stå och filma skiten med det sagt så hoppas jag att de som gjort det får ta straffet och grabben mår bra.
Jag förstår vad du menar och jag håller med om att inställningen alltid ska vara att gå därifrån. Försöker inpränta det i medvetandet hos mina barn också - sätt er inte i en situation som kan eskalera. I det som uppstod ryms flera diskussioner men skuldfrågan bärs enbart av de som tog till våld.
Självklart skulle han gått därifrån, framförallt med facit i hand, men konsekvenstänket är inte fullt utvecklat vid 14 års ålder.
Sen är det ju tamejfan horribelt hur man kan spöa en unge i den åldern, om det stämmer att det var 15-20 pers där mot en 14- åring så undrar man ju hur fan det står till i huvudet på folk, att ingen ingrep är ju ett skämt
Skriv svar