Exakt så, vill att en ny tränare som kommer in formar taktik efter det spelarmaterial vi har och inte någon jäkla gammal manual som KG och Kaarel tagit fram någon i forntidenBuford skrev: ↑2021-03-23 16:28:01En sportchef ska vara sportchef och inget annat! Låt tränaren göra sitt, blir ju bara bajs (som vi sett) annars. Att dessutom hitta en tränare som finner sig i att jobba med bakbundna armar lär inte vara lätt att hitta.ciirree skrev: ↑2021-03-23 15:46:23Jo, korrekt, han förlängde nyss tyckte jag dem sa. Men sådana kontrakt brukar ju gå att bryta hur som helst.
Och som sagt, det var mer ett namn Ros "ville ha", eller tror skulle passa bra.
De lyfte ju en annan intressant punkt också. Det här med att Jocke är med och bestämmer ganska mycket. Och att man då måste ha en tränare som är okej med det.
Jag har ju ingen aning om hur mycket eller vad Jocke bestämmer men det är ju lite den känslan man får va? Att Jocke har mycket att säga till om.
En intressant frågeställning.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ceterum censeo Solna esse delendam
Nu har vi ju dock mer än ett lag och idén är ju att spelsystemet skall vara detsamma från yngsta juniorer till de separata herr och dam a-lagen. Då funkar det inte att varje tränare skall köra sitt "rejs".Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 17:47:34
Exakt så, vill att en ny tränare som kommer in formar taktik efter det spelarmaterial vi har och inte någon jäkla gammal manual som KG och Kaarel tagit fram någon i forntiden
Sportchef och ledning måste kunna stå för kontinuiteten och strategin med spelmodellen medan tränarna leder laget. Det finns nog inga topplag där head-coach bestämmer spelsystemet.
Däremot måste ju ledningen kunna hålla tassarna borta från det praktiska. Men där har jag inte hört några konkreta problem inom DIF på senaste (mer än journalisternas påhittade anspelningar för att Jocke vågar ställa krav på hur ett Djurgårdslag skall uppträda).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Då tycker jag att Jocke värvar märkligt ibland, han om någon borde ju då veta vilka spelare/spelartyper som passar in i modellen. Om jag som kock ska laga en kalops så måste jag ju veta vilka ingredienser jag måste ha först. Jag kan ju inte börja slänga ner fiskpinnar, jordgubbar och riven ost i grytan och tro att jag får en kalops...
-
Problemet är ju att vårt spelsystem är sönderläst och behöver shapas om men så länge som koryféer som Kaarel och co. är kvar i den här föreningen så kommer inget att hända tyvärrPraetori skrev: ↑2021-03-23 20:22:24Nu har vi ju dock mer än ett lag och idén är ju att spelsystemet skall vara detsamma från yngsta juniorer till de separata herr och dam a-lagen. Då funkar det inte att varje tränare skall köra sitt "rejs".Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 17:47:34
Exakt så, vill att en ny tränare som kommer in formar taktik efter det spelarmaterial vi har och inte någon jäkla gammal manual som KG och Kaarel tagit fram någon i forntiden
Sportchef och ledning måste kunna stå för kontinuiteten och strategin med spelmodellen medan tränarna leder laget. Det finns nog inga topplag där head-coach bestämmer spelsystemet.
Däremot måste ju ledningen kunna hålla tassarna borta från det praktiska. Men där har jag inte hört några konkreta problem inom DIF på senaste (mer än journalisternas påhittade anspelningar för att Jocke vågar ställa krav på hur ett Djurgårdslag skall uppträda).
I dagens elithockey med video på padda direkt i båset finns det nog inga spelsystem som går säkra på så sätt.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:36:42Problemet är ju att vårt spelsystem är sönderläst och behöver shapas om men så länge som koryféer som Kaarel och co. är kvar i den här föreningen så kommer inget att hända tyvärrPraetori skrev: ↑2021-03-23 20:22:24Nu har vi ju dock mer än ett lag och idén är ju att spelsystemet skall vara detsamma från yngsta juniorer till de separata herr och dam a-lagen. Då funkar det inte att varje tränare skall köra sitt "rejs".Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 17:47:34
Jag tycker inte problemet är spelsystemet utan implementationen. Robban&Co har gnuggat kontinuitet istället för att skruva på andra parametrar. Men med det sagt så är det jävligt lätt att vara efterklok. Om det som fungerade tidigare under säsongen istället hade börjat klaffa igen hade vi inte haft den hör diskussionen. Men nu står tränartrojkan med en synbar del av ansvaret. Materialet är det nog inte så mycket fel på (betänk bara PP sista matcherna jämfört med tidigare).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Att PP har blivit bättre är för att vi fått in lite transatlantiskt grit istället för traditionellt svenskt sargdunkarmedley men samtliga transatlanter försvinner och så står vi ånyo med en sportchef i höst som säger att vi ska förlita oss på våra "duktiga" juniorer - helt klart har för många junisar lyfts upp och det värsta skräckexemplet är Adam Falk som ALDRIG borde ha fått chansenPraetori skrev: ↑2021-03-23 20:47:53I dagens elithockey med video på padda direkt i båset finns det nog inga spelsystem som går säkra på så sätt.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 20:36:42Problemet är ju att vårt spelsystem är sönderläst och behöver shapas om men så länge som koryféer som Kaarel och co. är kvar i den här föreningen så kommer inget att hända tyvärrPraetori skrev: ↑2021-03-23 20:22:24Nu har vi ju dock mer än ett lag och idén är ju att spelsystemet skall vara detsamma från yngsta juniorer till de separata herr och dam a-lagen. Då funkar det inte att varje tränare skall köra sitt "rejs".Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 17:47:34
Jag tycker inte problemet är spelsystemet utan implementationen. Robban&Co har gnuggat kontinuitet istället för att skruva på andra parametrar. Men med det sagt så är det jävligt lätt att vara efterklok. Om det som fungerade tidigare under säsongen istället hade börjat klaffa igen hade vi inte haft den hör diskussionen. Men nu står tränartrojkan med en synbar del av ansvaret. Materialet är det nog inte så mycket fel på (betänk bara PP sista matcherna jämfört med tidigare).
-
Vi får inte glömma Bjerseilus i centerbygget nästa år.
Tycker han är bra, perfekt ”shut down spelare” Bör kunna axla 4:e center.
Varför Engsund gör mig lite mer konfunderad.
Om även MCD är klar så känns det skumt.
Japp, märkligt Känns som att man tar in tveksamma värvningar från allsvenskan istället för att ge våra juniorer chansen.
Glöm inte Rensfeldt också.South_Exil skrev: ↑2021-03-23 21:22:16 Vi får inte glömma Bjerseilus i centerbygget nästa år.
Alla centerrykten stämmer troligen inte.
-
Räknade honom som tredjecenter och klar :sPraetori skrev: ↑2021-03-23 21:28:55Glöm inte Rensfeldt också.South_Exil skrev: ↑2021-03-23 21:22:16 Vi får inte glömma Bjerseilus i centerbygget nästa år.
Alla centerrykten stämmer troligen inte.
YEEES!!Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-23 09:18:38 Musse på väg till Clubben enligt hockeynews.se - äntligen utbrister jag!
Stolt, men aldrig nöjd
Nån annan nämnde Johan Hedberg i Mora
Stolt, men aldrig nöjd
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tagit bort.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2021-03-24 11:25:24, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Macdavid har inte varit klar enligt någon media mer än att vi visat intresse enligt hockeynews. Bjerselius tror jag får kontrakt som en breddspelare. Rensfeldt och Engsund räknar jag som klara. Sportbladet eller Expressen går inte ut med sådant om de inte har på fötterna.South_Exil skrev: ↑2021-03-23 21:22:16 Vi får inte glömma Bjerseilus i centerbygget nästa år.
- DIF_Soldier
Har för mig att både expressen och AB skrev att Ågren var klar för HV inför denna säsong (Manne torkar nog svetten i pannan där).
Så visst händer det att de skriver felaktiga grejer, men det är sällan.
Säg den glädje som varar