Klart man kommunicerar det. Aldrig hört ett lag skriva att någon är en börda i gruppen o därför får gå. Mantas vet man ju vad man får av mer.Rolv skrev: ↑2025-01-18 17:48:07Så som jag tolkar artikeln är det sportsliga som är till grund.
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Grejen med LHC är att deras försvar har varit katastrofalt uselt senaste säsongerna.
Gång på gång har underliggande statistiken visat hur bra Högberg varit.
Och får man in en målvakt som inte är på hans nivå då blir det ju svårt.
Väljer man istället att kolla vad Heljanko haft för statistik i Tappara så är det ju otroligt bra stats både grundserie och slutspel. Vunnit guld tre år i rad(!) med Tappara.
Omöjligt att det här INTE skulle vara en bra målvakt på Hockeyallsvensk nivå.
Rikard Grönborg var coach sista säsongen han var med, så personligheten och hur Christian är som lagkamrat och människa kan man kolla med honom.
Jag tror definitivt Wikegård har hört sig för, sen kanske han inte är intresserad visst, men garanterat att han började lyssna runt när det kom ut att han skulle släppas från LHC.
Silly Season 2024/25
Jaa som sagt jag har bara sett honom i år. Visst Lhcs försvar har sugit men tycker han släppt enkla mål nästan varje gång jag tittat. Men men, sådant har man ju sett för för att sen studsa upp.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-18 17:58:33Grejen med LHC är att deras försvar har varit katastrofalt uselt senaste säsongerna.
Gång på gång har underliggande statistiken visat hur bra Högberg varit.
Och får man in en målvakt som inte är på hans nivå då blir det ju svårt.
Väljer man istället att kolla vad Heljanko haft för statistik i Tappara så är det ju otroligt bra stats både grundserie och slutspel. Vunnit guld tre år i rad(!) med Tappara.
Omöjligt att det här INTE skulle vara en bra målvakt på Hockeyallsvensk nivå.
Rikard Grönborg var coach sista säsongen han var med, så personligheten och hur Christian är som lagkamrat och människa kan man kolla med honom.
Jag tror definitivt Wikegård har hört sig för, sen kanske han inte är intresserad visst, men garanterat att han började lyssna runt när det kom ut att han skulle släppas från LHC.
Good point. Tycker att jag förstår lite av det efter denna inledningen han haft här. Måste vara hemskt att vara backkollega där. Vad som helst kan hända! Otroligt vilken skillnad det gjort för Sissons åt det negativa hållet. Han som varit en av de stora konstanterna denna säsong. Han har aldrig varit dålig innan dessa två matcher.
Silly Season 2024/25
Har han inte varit landslagsmålvakt flera gånger oxå, så jävla dålig lär han ju inte vara
Silly Season 2024/25
Heljanko är nog den bästa målvakten av alla som har varit på tal i Silly-tråden, men miljön är en osäkerhetsfaktor. Han har spelat hela livet i Finland, än mer specifikt i södra Finland.#10 skrev: ↑2025-01-18 22:02:46Har han inte varit landslagsmålvakt flera gånger oxå, så jävla dålig lär han ju inte vara
Nu har det av allt att döma skurit sig i LHC. Han är säkerligen ett proffs men vi har ingen finne i laget för att underlätta introduktionen, med mera. Känns ju som att den här killen skulle kunna komma in och mura igen oavsett, men det finns lite orosmoln. Sedan ligger LHC nere i bottenstriden och de har i dagsläget ingen annan keeper av SHL-kvalitet att stoppa in än Heljanko ifall Myrenberg skulle skada sig, så han är nog inte på tapeten ändå.
-
Silly Season 2024/25
Håller med om ovan.Karlander skrev: ↑2025-01-18 22:32:28Heljanko är nog den bästa målvakten av alla som har varit på tal i Silly-tråden, men miljön är en osäkerhetsfaktor. Han har spelat hela livet i Finland, än mer specifikt i södra Finland.#10 skrev: ↑2025-01-18 22:02:46Har han inte varit landslagsmålvakt flera gånger oxå, så jävla dålig lär han ju inte vara
Nu har det av allt att döma skurit sig i LHC. Han är säkerligen ett proffs men vi har ingen finne i laget för att underlätta introduktionen, med mera. Känns ju som att den här killen skulle kunna komma in och mura igen oavsett, men det finns lite orosmoln. Sedan ligger LHC nere i bottenstriden och de har i dagsläget ingen annan keeper av SHL-kvalitet att stoppa in än Heljanko ifall Myrenberg skulle skada sig, så han är nog inte på tapeten ändå.
Ev lösning?
-Han känner M Hävelid, ingen finne dock.
- Sedan kanske vi kan erbjuda dom en "stekhet Andren, som nyss hållit nollan" !
Silly Season 2024/25
De ska ha klart med ett lån av Adam Werner från TPS resten av säsongen. Jag prövar å länka. Är till fb:Osten östlund skrev: ↑2025-01-18 23:27:14Håller med om ovan.Karlander skrev: ↑2025-01-18 22:32:28Heljanko är nog den bästa målvakten av alla som har varit på tal i Silly-tråden, men miljön är en osäkerhetsfaktor. Han har spelat hela livet i Finland, än mer specifikt i södra Finland.
Ev lösning?
-Han känner M Hävelid, ingen finne dock.
- Sedan kanske vi kan erbjuda dom en "stekhet Andren, som nyss hållit nollan" !
https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... -Iwh1jJ2ww
Senast redigerad av Rolv den 2025-01-19 08:33:04, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2024/25
Ah, jag ber om ursäkt. Jag har inte alls haft koll på läget. Det gör ju situationen väldigt intressant eftersom vi absolut verkar ha råd med en dyr korttidslösning om det skulle vara aktuellt.
Silly Season 2024/25
Vad önskar Klasen förstärka laget med? Munkavel till dick? Att han får ha pucken 90% i pp? En roll i boxplay också?
-
Silly Season 2024/25
Klasen har gett sin välsignelse till Wiken, angående slips!
Hockeynews nedan:
"Så även en målvakt in ytterligare? Skulle det funka?
– Jag har ingen aning, men jag har spelat för lag där vi haft fyra målvakter. Det är professionell hockey vi håller på med och vi har ett ”mission” vi ska göra. Då får det kosta vad det kosta vill, tycker jag."
Silly Season 2024/25
Vad skönt att den allsmäktige har gett sin välsignelse om ny slips, amen!Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 09:35:21Klasen har gett sin välsignelse till Wiken, angående slips!
Hockeynews nedan:
– Jag har ingen aning, men jag har spelat för lag där vi haft fyra målvakter. Det är professionell hockey vi håller på med och vi har ett ”mission” vi ska göra. Då får det kosta vad det kosta vill, tycker jag."
Silly Season 2024/25
Till Klasens försvar är det väldigt ledande frågor.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 09:40:27Vad skönt att den allsmäktige har gett sin välsignelse om ny slips, amen!Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 09:35:21Klasen har gett sin välsignelse till Wiken, angående slips!
Hockeynews nedan:
Inte direkt så att det är han som står och skriker efter nyförvärv.
Silly Season 2024/25
Den skämtsamma tonen och ironin kanske inte framkom i inlägget. Men Klasen vet ju vad som krävs för att ta sig upp.Boven skrev: ↑2025-01-19 10:00:12Till Klasens försvar är det väldigt ledande frågor.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 09:40:27Vad skönt att den allsmäktige har gett sin välsignelse om ny slips, amen!Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 09:35:21Klasen har gett sin välsignelse till Wiken, angående slips!
Hockeynews nedan:
Silly Season 2024/25
För tidigt för mig helt enkelt.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 10:02:24Den skämtsamma tonen och ironin kanske inte framkom i inlägget. Men Klasen vet ju vad som krävs för att ta sig upp.Boven skrev: ↑2025-01-19 10:00:12Till Klasens försvar är det väldigt ledande frågor.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 09:40:27Vad skönt att den allsmäktige har gett sin välsignelse om ny slips, amen!Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 09:35:21Klasen har gett sin välsignelse till Wiken, angående slips!
Hockeynews nedan: