Välkommen Michael Holmqvist!
Välkommen Micke!
Gällande vad man får skriva i dessa trådar känns lite löjligt om 40-50 personer ska skriva "välkommen, hoppas du kommer trivas och att du hjälper oss att gå upp"
Lite som att alla ungar som sätter dig i tomtens knä måste önska sig en transformer. Typ.. Eller nåt.
Gällande vad man får skriva i dessa trådar känns lite löjligt om 40-50 personer ska skriva "välkommen, hoppas du kommer trivas och att du hjälper oss att gå upp"
Lite som att alla ungar som sätter dig i tomtens knä måste önska sig en transformer. Typ.. Eller nåt.
Re: Välkommen Michael Holmqvist!
Välkommen Micke..
Hoppas du får en bra, skadefri försäsong så du får träna upp dig ordentligt..
Och ser fram emot att få se dig bära världens finaste tröja under säsongen som kommer.
Hoppas du får en bra, skadefri försäsong så du får träna upp dig ordentligt..
Och ser fram emot att få se dig bära världens finaste tröja under säsongen som kommer.
Sv: Re: Välkommen Michael Holmqvist!
Visst, men kan vi inte låta dessa välkommentrådar vara förskonade från allt negstivt? Det skrivs ju överallt annars.JohanPez skrev:Välkommen Micke!
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen Micke:) Hoppas du får vara hel och göra dig rättvisa.
Vi kanske skulle gå ifrån välkommen-konceptet och helt enkelt bara köra "Nyförvärv: Namn" - var så god och diskutera ?Magnutz skrev:Visst, men kan vi inte låta dessa välkommentrådar vara förskonade från allt negstivt? Det skrivs ju överallt annars.JohanPez skrev:Välkommen Micke!
Ja, det är väl isåfall mer neutralt. "Välkommen" anger ju positiva toner och sen blir det tvärtom..JohanPez skrev:Vi kanske skulle gå ifrån välkommen-konceptet och helt enkelt bara köra "Nyförvärv: Namn" - var så god och diskutera ?Magnutz skrev:Visst, men kan vi inte låta dessa välkommentrådar vara förskonade från allt negstivt? Det skrivs ju överallt annars.JohanPez skrev:Välkommen Micke!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
Som jag skrev i silly-tråden ska jag ge fan i att "hoppas" när magkänslan säger något annat.
Och magkänslan säger också "tveksamt". "Men om" är överflödigt.
Däremot tycker jag att det är åt helvete att redan nu döma ut karln. Hade hoppats att alla som buade åt värvningen av Wesslau (knäskador, dansa en sommar bla bla) hade lärt sig något till i år, men jag begär väl för mycket av mänskligheten antar jag...
Välkommen Micke - gör en Wesslau!
Däremot tycker jag att det är åt helvete att redan nu döma ut karln. Hade hoppats att alla som buade åt värvningen av Wesslau (knäskador, dansa en sommar bla bla) hade lärt sig något till i år, men jag begär väl för mycket av mänskligheten antar jag...
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Hm, dom flesta dömde väl "ut" Wesslau på grund av att man trodde att Djurgården bara var ett pit-stop i hans karriär. Ett skyltfönster för att sedan kunna tjäna så mycket stålar som möjligt. Debatten var väl Tellqvist vs Wesslau, där man visste att just Tellan skulle stanna för resten av sin karriär.DIF_Soldier skrev:Som jag skrev i silly-tråden ska jag ge fan i att "hoppas" när magkänslan säger något annat.
Tror ingen, på riktigt, tvekade på hans kapacitet?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
Läs tråden igen. Det klagades på Wesslau på väldigt många olika sätt. Underliggande orsaken var dock den onyanserade nostalgikänslan för Tellan, trots att få sett honom spela på flera år.Jim Morrison skrev:Hm, dom flesta dömde väl "ut" Wesslau på grund av att man trodde att Djurgården bara var ett pit-stop i hans karriär. Ett skyltfönster för att sedan kunna tjäna så mycket stålar som möjligt. Debatten var väl Tellqvist vs Wesslau, där man visste att just Tellan skulle stanna för resten av sin karriär.DIF_Soldier skrev:Som jag skrev i silly-tråden ska jag ge fan i att "hoppas" när magkänslan säger något annat.
Var inte du en av dem? (eller, varför skulle du erkänna det förresten?)
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Jag har säkert sagt att han inte är bra i någon matchtråd i stundens hetta, men när det kom till kritan under förra Silly Season så handlade det inte om hans kvaliteter, utan snarare om det var det bästa för klubben eller inte. Dom värsta farhågorna blev ju sanna. Wesslau använde oss som skyltfönster, skrev på för Hv71 för tre år och Djurgårdens IF åkte ur elitserien. Sedan har ju flera personer sagt att han började bjuda ut sig, till bland annat gnaget, mitt under säsong - och kanske var det därför han inte alls var bra när det behövdes som mest, i kvalserien?DIF_Soldier skrev:Läs tråden igen. Det klagades på Wesslau på väldigt många olika sätt. Underliggande orsaken var dock den onyanserade nostalgikänslan för Tellan, trots att få sett honom spela på flera år.Jim Morrison skrev:Hm, dom flesta dömde väl "ut" Wesslau på grund av att man trodde att Djurgården bara var ett pit-stop i hans karriär. Ett skyltfönster för att sedan kunna tjäna så mycket stålar som möjligt. Debatten var väl Tellqvist vs Wesslau, där man visste att just Tellan skulle stanna för resten av sin karriär.DIF_Soldier skrev:Som jag skrev i silly-tråden ska jag ge fan i att "hoppas" när magkänslan säger något annat.
Här är mina inlägg i Silly-tråden, och dom står jag för;
Jag bryr mig nog inte riktigt om Wesslau drar till aih. Han var GRYM för oss i slutet av säsongen och slutspelet men samtidigt verkar många ha glömt bort den dåliga sidan han visade. Tror dessutom att allt eftersom vårat lag med defensiva kuggar som Ante, Otto och så vidare blev mer sammansvetsade hjälpte Wesslau enormt. Fasth är en bättre målvakt än Wesslau. Tellqvist är en mycket bättre målvakt än Wesslau. Owuya är ungefär på samma nivå som Wesslau. Makes sense? Kanske inte
Spelare man hoppas på är ju självfallet stora namn som Daniel Tjärnqvist, Linus Klasen och Tellan. Och ABSOLUT en förstacenter. Jag vet att Frasse gjorde en väldigt kryptisk kommentar angående Niklas Persson tidigare i tråden, så jag sätter min sviktande tro till det än så länge.
Det enda jag kanske hade fel i var väl att Tellqvist är en mycket bättre målvakt än Wesslau. Skulle säga att dom är på ungefär samma nivå när båda spelar som bäst.Jo, lite överdrivet kanske. Ber om ursäkt för det. Men jag är jävligt frustrerad över att vi väljer Wesslau före Tellqvist. Hade MYCKET hellre sett Tellan på 3 år för att få en stabil grund. Och jag har faktiskt följt honom i KHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Helt OT nu.DIF_Soldier skrev: Läs tråden igen. Det klagades på Wesslau på väldigt många olika sätt. Underliggande orsaken var dock den onyanserade nostalgikänslan för Tellan, trots att få sett honom spela på flera år.
Men jag vet iallafall att jag reagerade på argumentet att Tellan var skadebenägen, när Wesslau hade också skadeproblem med sitt knä under en hel säsong. Får hoppas att jag minns rätt nu, för att slippa motorsågen.

Minns även att folk käkade upp sig totalt på taggtråd när man sa hur i hela världen kan man värva MT istället för Linkan.
Topic : Välkommen Micke, se till att få dig en bra sommarträning nu så vi får se din sanna kapicitet i Allsvenskan.

- DIF_Soldier
Okej, jag hade fel. Ber om ursäkt för det.
Men du förstår min ursprungliga poäng?
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Jo, absolut, jag förstår. Jag vill inte heller klaga för mycket på Holmqvist innan jag sett honom spela nästa säsong, men jag kan inte hjälpa att känna lite Almtorp/Carlsson över detta. Dom flesta kände ju exakt vad som hände, innan säsongen ens hade startat, med dom. Sedan vet vi väl inte exakt hur allsvenskan kommer att vara heller. Vi får se helt enkelt, men just nu känns den här värvningen riktigt jobbig faktiskt.DIF_Soldier skrev:Okej, jag hade fel. Ber om ursäkt för det.
Om inget annat tycker jag att den visar att vi fortfarande är fast i DIF/stockholmsanknytning > bra spelare. Jag menar, tror någon att vi ens hade funderat på att värva Michael Holmqvist om han inte hade lirat i Djurgården innan?
- John Terry
- Djurgården Hockey
Tog och gjorde en lite djupdykning i Stor-Honkens senaste fem säsonger, var lite intresserad av vad som gått snett och om det finns några ljusglimtar. Vilket jag ändå tror att det kan finnas, bortsett från att vi får en rutinerad spelare till ett HA-lag...
07/08
Matcher: 53 (slutspel 4)
Poäng: 17 (7+10) (slutspel 0)
Plus/Minus: -7 (27-34)
Position: Ytterforward/Center
Istid: 12:43/match
Tekningar: 48.52%
Skott på mål: 84
Skott utanför: 23
Kommentar: Kom från Chicago Blackhawks med ganska mycket speltid under bältet men levererade inte fullt ut i förhållande till förhoppning. Hoppade mellan vinge och center.
08/09
Matcher: 53
Poäng: 19 (9+10)
Plus/Minus: -18 (21-39)
Position: Center
Istid: 17:03/match
Tekningar: 45.47%
Skott på mål: 104
Skott utanför: 31
Kommentar: Återigen stor förhoppning på Honken trots en sämre säsong i Frölunda när han kom till DIF. Fick förtroende som center med Linkan i början men det funkade inte. Brände mycket rent offensivt, andra halvan av säsongen spelade han mycket med Robin Figren och Calle Gustafsson. En energikedja som funkade bättre och Honken framstår mer som en "gris" på banan, slåss mycket men står också upp för laget. Överlag en besvikelse dock med usel plus/minus och förändrad roll under säsongens gång.
09/10
Matcher: 52 (slutspel 9)
Poäng: 18 (9+9) (slutspel 2)
Plus/Minus: -7 (13-20)
Position: Ytterforward sen Center
Istid: 09:45/match
Tekningar: 44.51%
Skott på mål: 60
Skott utanför: 15
Kommentar: Inledde säsongen som en vinge men ju längre säsongen gick var det uppenbart att han ej var Hardys favorit. Efter nyår från att ha spelat mycket vinge blir han center i fjärdelinan med juniorer. En intressant period är i början av februari då Otto saknas och han får centra med Nilson i förstafemman och gör poäng i båda dom matcherna. När Otto är tillbaka så blir det inte något steg tillbaka utan hela vägen till frysboxen´och fjärdelinan. Får "kicken" under slutspelet. Han är ingen Hardy vill ha kvar helt enkelt.
10/11
Matcher: 51 (slutspel 7)
Poäng: 10 (5+5) (slutspel 7)
Plus/Minus: +8 (20-12)
Position: Ytterforward
Istid: 14:10/match
Tekningar: 54.43% (tekade lite)
Skott på mål: 72
Skott utanför: 34
Tacklingar: 0,37 per match
Kommentar: Spelar nästan alla matcher som ytter och gör det oftast i "energikedjor" först med Bagarn Andersson och Pontus Petterström sedan en hel del med Zackrisson och underpresterande importen Ulmer. I slutspelet är den formationen (Ulmer bortplockad då) Linköpings främsta med sju poäng vardera för Honken och Zackrisson som gör dom poängbäst på dom sju matcherna LHV spelade.
11/12
Matcher: 51
Poäng: 10 (5+5)
Plus/Minus: -14 (4-18)
Istid: 10:26/match
Tekningar: 42.59%
Skott på mål: 52
Skott utanför: 17
Tacklingar: 0,33 per match
Kommentar: Inleder med att hoppa in direkt efter sin ryggskada som ytter och är inget vidare utan blir bortplockad ibland. Till slut hamnar han som center i en fjärdelina där han huserar stora delar av säsongen.
Summering
Efter att man grottat in sig lite grann så finns det ett par intressanta saker. jensa öhling nämner det igår, nämligen det att han gjorde en bra säsong ifjol (10/11) då han spelade ytterforward annars har det mest blivit center och där har det inte varit så lyckat helt enkelt. Flera gånger har han hamnat i en fjärdekedjesroll med energispelare. Han tekar inget vidare och tacklar inte så mycket heller så man kan inte riktigt kalla honom en energispelare heller för den delen. I början placerades han som en producerande center i första eller andrakedjan i Frölunda och Djurgården och förväntningarna var höga, något han inte levde upp till. Han gjorde då 17 respektive 19 poäng vilket i sammanhanget borde vara mer. Han har dock fungerat bra i en någorlunda väl balanserad kedja (3:e eller 4:e) utan större press. Tillsammans med en ung lovande center (Zackrisson) var han bra.
Nyckeln är att han blir bra tränad igen och ryggen ej strular, då tror jag vi kan bli nöjda och kanske se fram emot en 15-25 poäng beroende på speltid i en tredje eller fjärdelina. Tror på en tredjelina.
Tog och gjorde en lite djupdykning i Stor-Honkens senaste fem säsonger, var lite intresserad av vad som gått snett och om det finns några ljusglimtar. Vilket jag ändå tror att det kan finnas, bortsett från att vi får en rutinerad spelare till ett HA-lag...
07/08
Matcher: 53 (slutspel 4)
Poäng: 17 (7+10) (slutspel 0)
Plus/Minus: -7 (27-34)
Position: Ytterforward/Center
Istid: 12:43/match
Tekningar: 48.52%
Skott på mål: 84
Skott utanför: 23
Kommentar: Kom från Chicago Blackhawks med ganska mycket speltid under bältet men levererade inte fullt ut i förhållande till förhoppning. Hoppade mellan vinge och center.
08/09
Matcher: 53
Poäng: 19 (9+10)
Plus/Minus: -18 (21-39)
Position: Center
Istid: 17:03/match
Tekningar: 45.47%
Skott på mål: 104
Skott utanför: 31
Kommentar: Återigen stor förhoppning på Honken trots en sämre säsong i Frölunda när han kom till DIF. Fick förtroende som center med Linkan i början men det funkade inte. Brände mycket rent offensivt, andra halvan av säsongen spelade han mycket med Robin Figren och Calle Gustafsson. En energikedja som funkade bättre och Honken framstår mer som en "gris" på banan, slåss mycket men står också upp för laget. Överlag en besvikelse dock med usel plus/minus och förändrad roll under säsongens gång.
09/10
Matcher: 52 (slutspel 9)
Poäng: 18 (9+9) (slutspel 2)
Plus/Minus: -7 (13-20)
Position: Ytterforward sen Center
Istid: 09:45/match
Tekningar: 44.51%
Skott på mål: 60
Skott utanför: 15
Kommentar: Inledde säsongen som en vinge men ju längre säsongen gick var det uppenbart att han ej var Hardys favorit. Efter nyår från att ha spelat mycket vinge blir han center i fjärdelinan med juniorer. En intressant period är i början av februari då Otto saknas och han får centra med Nilson i förstafemman och gör poäng i båda dom matcherna. När Otto är tillbaka så blir det inte något steg tillbaka utan hela vägen till frysboxen´och fjärdelinan. Får "kicken" under slutspelet. Han är ingen Hardy vill ha kvar helt enkelt.
10/11
Matcher: 51 (slutspel 7)
Poäng: 10 (5+5) (slutspel 7)
Plus/Minus: +8 (20-12)
Istid: 14:10/match
Tekningar: 54.43% (tekade lite)
Skott på mål: 72
Skott utanför: 34
Tacklingar: 0,37 per match
Kommentar: Spelar nästan alla matcher som ytter och gör det oftast i "energikedjor" först med Bagarn Andersson och Pontus Petterström sedan en hel del med Zackrisson och underpresterande importen Ulmer. I slutspelet är den formationen (Ulmer bortplockad då) Linköpings främsta med sju poäng vardera för Honken och Zackrisson som gör dom poängbäst på dom sju matcherna LHV spelade.
11/12
Matcher: 51
Poäng: 10 (5+5)
Plus/Minus: -14 (4-18)
Istid: 10:26/match
Tekningar: 42.59%
Skott på mål: 52
Skott utanför: 17
Tacklingar: 0,33 per match
Kommentar: Inleder med att hoppa in direkt efter sin ryggskada som ytter och är inget vidare utan blir bortplockad ibland. Till slut hamnar han som center i en fjärdelina där han huserar stora delar av säsongen.
Summering
Efter att man grottat in sig lite grann så finns det ett par intressanta saker. jensa öhling nämner det igår, nämligen det att han gjorde en bra säsong ifjol (10/11) då han spelade ytterforward annars har det mest blivit center och där har det inte varit så lyckat helt enkelt. Flera gånger har han hamnat i en fjärdekedjesroll med energispelare. Han tekar inget vidare och tacklar inte så mycket heller så man kan inte riktigt kalla honom en energispelare heller för den delen. I början placerades han som en producerande center i första eller andrakedjan i Frölunda och Djurgården och förväntningarna var höga, något han inte levde upp till. Han gjorde då 17 respektive 19 poäng vilket i sammanhanget borde vara mer. Han har dock fungerat bra i en någorlunda väl balanserad kedja (3:e eller 4:e) utan större press. Tillsammans med en ung lovande center (Zackrisson) var han bra.
Nyckeln är att han blir bra tränad igen och ryggen ej strular, då tror jag vi kan bli nöjda och kanske se fram emot en 15-25 poäng beroende på speltid i en tredje eller fjärdelina. Tror på en tredjelina.