Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mash

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av Mash »

Salas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:0-5 mot gnaget är inget man bara glömmer.......
Jodå, det är inte så svårt. Jag har lagt den skitmatchen bakom mig sedan ett dygn tillbaka, för att det var en så pissig match på alla sätt och vis så att den inte förtjänar att få någon tid i mina tankar.
"Shit happends", som Mark Owuya sa. Det är bara att glömma och gå vidare, och sedan vinna de tre resterande derbyna som är kvar att spela.
Exakt. Vad gör det för nytta att gå och grubbla efter fjaskot i måndags? Full förståeligt att man är uppgiven och förbannad men att man sitter och har samma känsla kvar tre dagar efter matchen är bara löjligt i min syn... Ingenting man bara kan gå vidare från visst, men att visa samma uppgivna känsla efter att laget bjöd oss på en hockeymatch som vi längtat efter och vissa av oss sitter och gnäller. Ryck upp er en aning
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag är skitglad för segern igår, tycker vi gjorde en riktigt bra match. Men jag vill iaf fortfarande att Hardy ska bort. Tycker inte han verkar tillföra ett skit som är positivt. Samtidigt vet man ju att DIF aldrig tilltar åtgärder så det är bara att bita ihop och hoppas att det vänder, med Hardy.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Jag är skitglad för segern igår, tycker vi gjorde en riktigt bra match. Men jag vill iaf fortfarande att Hardy ska bort. Tycker inte han verkar tillföra ett skit som är positivt. Samtidigt vet man ju att DIF aldrig tilltar åtgärder så det är bara att bita ihop och hoppas att det vänder, med Hardy.
Japp. Precis så.

Hardy är ju garanterat inte kvar efter säsongen i alla fall. Bara hoppas vi kan överleva året.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SkönaDjurgårn skrev:Jag är skitglad för segern igår, tycker vi gjorde en riktigt bra match. Men jag vill iaf fortfarande att Hardy ska bort. Tycker inte han verkar tillföra ett skit som är positivt. Samtidigt vet man ju att DIF aldrig tilltar åtgärder så det är bara att bita ihop och hoppas att det vänder, med Hardy.
Ja. Förlusten mot ajk var så att säga bara pricken över i:et efter snart 1.5 säsong av gradvis försämring av laget. Att man ser den sanna potentialen när rätt inställning infinner sig hos spelarna kan också ironiskt nog förstärka kritiken: Varför har coacherna så svårt att plocka fram detta konsekvent under en hel säsong?

Måste säga att den/de i klacken som formulerade budskapet igår lyckades klockrent. Ett oerhört tydligt meddelande samtidigt som det inte blev buskis eller för mycket.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev:Bara ge er. Visst, Hardy har skruvat till det ordentligt men vad jag anser så är Hardy kapabel att reda ut det också. Hur förbannad jag än må ha varit efter derbyt i måndags så var inte allt Hardys fel, visst spelarna tycker uppenbarligen inte om hans coachning men vad gör ni saken bättre att sitta och gnälla om den på ett forum?
Om det finns sprickor i ett lag mellan spelare och tränare så kommer laget aldrig någonsin på sikt lyckas. Det är jag fullständigt övertygad om. Att således stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting känns helt förjävla fel i mitt tycke.

Jag anser inte att Hardy är kapabel att leda det här laget om vi inte får in någon kontinuitet i prestationerna på isen. Det är helt makalöst att det skall dröja tills omgång 21 innan vi spelar en sådan hockey vi alla vet att laget har kapacitet att göra; det var så uppenbart igår kväll att framförallt vårt gamla garde var riktigt jävla superförbannade och ville ut och prestera. Varför får vi inte se den här känslan match efter match? Det är huvudtränarens förbannade skyldighet att få ut det bästa möjliga av truppen - annars gör han inte sitt jobb.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
Mash skrev:Bara ge er. Visst, Hardy har skruvat till det ordentligt men vad jag anser så är Hardy kapabel att reda ut det också. Hur förbannad jag än må ha varit efter derbyt i måndags så var inte allt Hardys fel, visst spelarna tycker uppenbarligen inte om hans coachning men vad gör ni saken bättre att sitta och gnälla om den på ett forum?
Om det finns sprickor i ett lag mellan spelare och tränare så kommer laget aldrig någonsin på sikt lyckas. Det är jag fullständigt övertygad om. Att således stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting känns helt förjävla fel i mitt tycke.

Jag anser inte att Hardy är kapabel att leda det här laget om vi inte får in någon kontinuitet i prestationerna på isen. Det är helt makalöst att det skall dröja tills omgång 21 innan vi spelar en sådan hockey vi alla vet att laget har kapacitet att göra; det var så uppenbart igår kväll att framförallt vårt gamla garde var riktigt jävla superförbannade och ville ut och prestera. Varför får vi inte se den här känslan match efter match? Det är huvudtränarens förbannade skyldighet att få ut det bästa möjliga av truppen - annars gör han inte sitt jobb.
Blir kanske lite fel tråd nu. Jag vill inte spekulera i Hardys situation och bidra till alla anonyma ryktesspridningar.

Samtidigt, utan att ta gubben i försvar, så följer han väl sin plan? Har han någonsin sagt annat än vi ska först och främst till slutspel? Det är ju inte så att vi är körda från slutspel, sedan väl där vill han ju komma in och spela säsongens bästa ishockey. Jag ANTAR att han lägger upp träningen, periodiseringarna gällande mängd, intensitet etc utifrån detta. INTE utifrån vilket lag vi möter då och då.

Detta kan ju diskuteras om det är rätt eller fel och har säkert gjorts då jag inte känner mig så sugen på att läsa fyra sidor med oneliners.

För att gå in på själva tråden så tror jag inte att vi kommer att tjäna någonting på att byta. Är det så jävla illa som alla med "insyn" påtalar så hade nog Hardy avgått frivilligt eller spelarna vägrat spela.

Det är som vanligt, självklart, huvudcoachens ansvar att få spelarna att prestera, men att ta bort spelarnas ansvar är ju oförsvarligt. Som jag nämnt tidigare, spelarna ska göra allt för att vinna. Då sitter man inte och dricker bira en söndagsmorgon.

Ikväll finns det chans till revansch mot gnaget. DIF J20 - aik J20, hovet 19.00.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Blir kanske lite fel tråd nu. Jag vill inte spekulera i Hardys situation och bidra till alla anonyma ryktesspridningar.

Samtidigt, utan att ta gubben i försvar, så följer han väl sin plan? Har han någonsin sagt annat än vi ska först och främst till slutspel? Det är ju inte så att vi är körda från slutspel, sedan väl där vill han ju komma in och spela säsongens bästa ishockey. Jag ANTAR att han lägger upp träningen, periodiseringarna gällande mängd, intensitet etc utifrån detta. INTE utifrån vilket lag vi möter då och då.

Detta kan ju diskuteras om det är rätt eller fel och har säkert gjorts då jag inte känner mig så sugen på att läsa fyra sidor med oneliners.

För att gå in på själva tråden så tror jag inte att vi kommer att tjäna någonting på att byta. Är det så jävla illa som alla med "insyn" påtalar så hade nog Hardy avgått frivilligt eller spelarna vägrat spela.

Det är som vanligt, självklart, huvudcoachens ansvar att få spelarna att prestera, men att ta bort spelarnas ansvar är ju oförsvarligt. Som jag nämnt tidigare, spelarna ska göra allt för att vinna. Då sitter man inte och dricker bira en söndagsmorgon.

Ikväll finns det chans till revansch mot gnaget. DIF J20 - aik J20, hovet 19.00.
Som vanligt kloka tankar, men jag vet att det faktiskt finns problem i truppen med Hardy (och nej, det har jag inte hört från något forum utan från två oberoende källor som jag personligen litar på) så från min sida är det faktiskt inte ens spekulationer. Sen späs det naturligtvis på av alla de rykten man hör och läser om överallt. Att Hardy sen är ljusskygg som få och undviker media gör ju inte direkt situationen bättre...

Men naturligtvis har du rätt i att spelarna har ett stort ansvar att prestera, men det är så oerhört mycket psykologi inblandat i idrott. Om saker & ting inte klaffar till 100% ute på isen måste man kunna förlita sig på att man har en inspirerade tränare som kan få folk att dra åt samma håll och verkligen få den här känslan "vi mot dom".

Jag tror inte kanske det är jätteilla stämning i laget mellan spelarna & Hardy men relationen är på många håll rätt frostig, jag tror verkligen det ligger det här laget i fatet och knappast främjar vårt spel ute på isen.

Nu har både Hardy & laget chans att rida vidare på matchen i går och bygga något för framtiden, jag hoppas verkligen att den chansen tas och att man försöker dra åt samma håll. Annars kommer den här säsongen sluta i ett praktfiasko utan dess like.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vet inte vilket ben jag ska stå på men visst, inte en säsong till med Hardy det är jag med på. Utan att ha hört hur matchgenomgången lät igår så krävs det nog inte heller en raketforskare för att förstå att det inte var så mycket tränartrojakan i sig som gjorde att vi vann. Utan det var helt enkelt att killarna hade en annan inställning till uppgiften än i måndags. Visst FBK kanske var dåliga men vi alla är nog överrens om att man spelade med en högre intensitet än i måndags.
Tror nog vi kan greja ett slutspel fint om vi så sparkar de tre musketörerna och sätter en mental rådgivare i båset. Låt killarna sköta allt själva bara dom är beredda att ta i till 100% i varje match.
Rogga

Inlägg av Rogga »

crike skrev:Vet inte vilket ben jag ska stå på men visst, inte en säsong till med Hardy det är jag med på. Utan att ha hört hur matchgenomgången lät igår så krävs det nog inte heller en raketforskare för att förstå att det inte var så mycket tränartrojakan i sig som gjorde att vi vann. Utan det var helt enkelt att killarna hade en annan inställning till uppgiften än i måndags. Visst FBK kanske var dåliga men vi alla är nog överrens om att man spelade med en högre intensitet än i måndags.
Tror nog vi kan greja ett slutspel fint om vi så sparkar de tre musketörerna och sätter en mental rådgivare i båset. Låt killarna sköta allt själva bara dom är beredda att ta i till 100% i varje match.
Jag tror att dom flesta i den här tråden är rörande överrens om att inte vilja se Hardy i vårat bås ett år till. Men hur kan spelarna varit mindre taggade i derbyt mot aih än igår? Någonting gjordes iaf. rätt, vad det sen var vet inte jag, men jag tror att en mental coach kan vara ett lyft...
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
dutti skrev:
kotten skrev:Jag har fortfarande förtroende för Hardy. Inte hans fel att våra spelare är usla - ivf bär han inte huvudansvaret för detta. Jag skyller mer på ledningen som väljer att värva spetskompetens från SSK, lol.
Eller hur! Jag har ju också hört att Hardy ville värva Linkan, men att ledningen satte ner foten...

Skärp dig. Jag tror Hardy har jävligt mycket att göra med de två värvningarna. Hur förklarar du att spelare efter spelare underpresterar gentemot sina tidigare meriter när de kommer hit? Otur? Dålig luft i omklädningsrummet? Hint: De coachas alla av samma tränare..

Att vi innan säsongen var guldfavoriter och hyllades för att ha den starkaste backbesättningen? Var du lika missnöjd med spetskompetensen från SSK då också?
Ren jävla idioti. Den som tycker vår backbesättning är stark är riktigt okunnig. Den är långt ifrån bra.
Spetskompetensen från SSK.... :lol:
Som jag minns var de flesta här inne jävligt positiva till backbesättningen efter att vi värvat Kyle och Tjärna SR. På papperet var den jävligt bra, det kan du inte förneka.. (Självklart faller den när man granskar den nogrannare, t.ex. dumdum som på papperet och i media målas upp som en skicklig ES-back men som i verkligheten mest ägnar sig åt puck-out och dumma utvisningar.)

Läs det inlägg jag quotade angående "spetskompetensen". Det jag syftade på var att inte många röster höjdes om våra SSKare innan säsongen, när media målade upp oss som guldfavoriter.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hardy brukar påpeka att laget är en "färskvara". Ett papper gör inget lag.

Då säger jag att Hardy Nilsson är en färskvara. Han har långt kvar till formen han haft tidigare under karriären. Jag är beredd att ge honom några matcher till, om det inte blir bättre så tar även mitt tålamod slut.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

dutti skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
dutti skrev:
kotten skrev:Jag har fortfarande förtroende för Hardy. Inte hans fel att våra spelare är usla - ivf bär han inte huvudansvaret för detta. Jag skyller mer på ledningen som väljer att värva spetskompetens från SSK, lol.
Eller hur! Jag har ju också hört att Hardy ville värva Linkan, men att ledningen satte ner foten...

Skärp dig. Jag tror Hardy har jävligt mycket att göra med de två värvningarna. Hur förklarar du att spelare efter spelare underpresterar gentemot sina tidigare meriter när de kommer hit? Otur? Dålig luft i omklädningsrummet? Hint: De coachas alla av samma tränare..

Att vi innan säsongen var guldfavoriter och hyllades för att ha den starkaste backbesättningen? Var du lika missnöjd med spetskompetensen från SSK då också?
Ren jävla idioti. Den som tycker vår backbesättning är stark är riktigt okunnig. Den är långt ifrån bra.
Spetskompetensen från SSK.... :lol:
Som jag minns var de flesta här inne jävligt positiva till backbesättningen efter att vi värvat Kyle och Tjärna SR. På papperet var den jävligt bra, det kan du inte förneka.. (Självklart faller den när man granskar den nogrannare, t.ex. dumdum som på papperet och i media målas upp som en skicklig ES-back men som i verkligheten mest ägnar sig åt puck-out och dumma utvisningar.)

Läs det inlägg jag quotade angående "spetskompetensen". Det jag syftade på var att inte många röster höjdes om våra SSKare innan säsongen, när media målade upp oss som guldfavoriter.
Jag har aldrig varit nöjd med vår backbesättning på snart 10 år. Vad majoriteten här inne tycker får inte mig att ändra åsikt. Kommer nog inte att bli nöjd heller så länge nuvarande sportchef sitter kvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Well spoken, Renberg. Hardy har inte fått ut ett jota ur laget de senaste två säsongerna. Vi borde ligga topp-4. Avgå.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Han har rätt i att vi stannat av i utvecklingen av spelet.
Vi står alldeles för stilla och spelar, ser nästan idiotiskt ut ibland.
Bakåtpass till backar utan rörelse. Pass upp i fickan till stillastående forwards osv.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar