Hockey - Den fysiska sporten under belägring?
Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?
Mer fart, teknik och snygga passningar. Mindre fult äckligt spel med höga armbågar.
Hockey ska vara lirarnas sport!
Hockey ska vara lirarnas sport!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lite kul bestämde mig för att titta på Anaheim - NY Rangers när de lirade i Globen hära. Jag satt och bedömde varje situation, och tänkte samtidigt för mig själv, "i elitserien är det där tio matcher, fem matcher" etc. Ganska roligt men ändå sorgligt att det ska behöva vara så...
100% DJURGÅRDSJ***L
Re: Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?
Hemskt. Det är hemskt. Sockiplast-nämnden och Jante dödar hockeyn.Jockmaniac skrev:Lite kul bestämde mig för att titta på Anaheim - NY Rangers när de lirade i Globen hära. Jag satt och bedömde varje situation, och tänkte samtidigt för mig själv, "i elitserien är det där tio matcher, fem matcher" etc. Ganska roligt men ändå sorgligt att det ska behöva vara så...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hockey - Den fysiska sporten under belägring?
Stäng av Kyle minst tre matcher. Blindside för helvete. Blindside. Han måste ju koncentrera sig på att få tag i pucken. Låt honom ta pucken och vända upp. Sen kan man tackla. BLINDSIDE!
Stäng av tjärnqvist också. Han skymde Andersen så att han inte såg pucken och fick den i huvudet. Blindside för helvete. Stäng av. Visa respekt. Värj. Blindside.
Man spelar hockey efter vissa premisser. Så fort du är puckförare är du tacklingsbar. Det finns spelare som väger 25kg mer än dig. Du får BRA betalt för att utsätta dig för dessa risker. Finns risker i alla sporter.
Självklart ska reglerna följas. Blindside.
Stäng av tjärnqvist också. Han skymde Andersen så att han inte såg pucken och fick den i huvudet. Blindside för helvete. Stäng av. Visa respekt. Värj. Blindside.
Man spelar hockey efter vissa premisser. Så fort du är puckförare är du tacklingsbar. Det finns spelare som väger 25kg mer än dig. Du får BRA betalt för att utsätta dig för dessa risker. Finns risker i alla sporter.
Född till sportchef.
BLINDSIDE!!!!!!!android skrev:Stäng av Kyle minst tre matcher. Blindside för helvete. Blindside. Han måste ju koncentrera sig på att få tag i pucken. Låt honom ta pucken och vända upp. Sen kan man tackla. BLINDSIDE!
EDIT: Jag tycker media ska lugna sig. Tyvärr har Media skaffat sig "experter" som uttalar sig (före detta tränare) och då ökar trovärdigheten enormt (helt sjukt). Jag tycker att Petter Rönnqvist var BRA när han stod på sig och talade om för fossil-boork att tacklingen Kyle delade ut var helt OK.
Boork ville ju bussa drevet på Kyle... *suck*
Är det inte jävligt mycket hyckleri också när Boorken är emot hårt och ibland fult spel?
Hockeyn är på väg att sissyfieras. Tyvärr. Sporten ska säkras. Du ska inte behöva få ont. Kan man spela badminton utan kroppskontakt ska man kunna spela hockey utan också. Blindside!Jokester skrev:Är det inte jävligt mycket hyckleri också när Boorken är emot hårt och ibland fult spel?
Han har väl fått massa skit efter det där, och vänt kappan för att bli mer likeableLeif Boorks första säsong vid rodret blev ingen succé. Hans fysiska hockey skrämde slag på motståndarna men gav inga sportsliga framgångar. "Hoppas ingen under 15 år såg den här matchen", kommenterade Skellefteå-tränaren John Slettvoll en match. Håkan Loob sa att "det är tur att man lirar med visir. Djurgården är utan tvekan det fulaste laget, hoppas de åker ur!"

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Lee Harvey Oswald
Apropå "mindre fint spel", nån gammal räv härpå forumet som var med när Håkan Södergren bokstavligt talat hyvlade av Matte Albas näsa i SM-final.1 1984?
(jag var där men har bara små minnesfragment kvar).
Vad blev egentligen straffet då, blev det ens nån avstängning?
Tänk om det hänt idag, oj oj oj, vågar inte gissa hur lång avstängning det blivit
Tänk om det hänt idag, oj oj oj, vågar inte gissa hur lång avstängning det blivit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu var det innan min tid men vill minnas att Hawkeye vart avstängd för resten av säsongen (dvs finalspelet). Det vart mig veterligen inga mer påföljder påföljande säsong.Lee Harvey Oswald skrev:Apropå "mindre fint spel", nån gammal räv härpå forumet som var med när Håkan Södergren bokstavligt talat hyvlade av Matte Albas näsa i SM-final.1 1984?
Om det hade hänt i modern tid hade Boork skanderat 25 års avstängning och straffarbete med att tvätta gnagarkallingar på heltid resten av livet...
Min titel på tråden är tamejfan klockren.-daniel- skrev:Nu var det innan min tid men vill minnas att Hawkeye vart avstängd för resten av säsongen (dvs finalspelet). Det vart mig veterligen inga mer påföljder påföljande säsong.Lee Harvey Oswald skrev:Apropå "mindre fint spel", nån gammal räv härpå forumet som var med när Håkan Södergren bokstavligt talat hyvlade av Matte Albas näsa i SM-final.1 1984?
Om det hade hänt i modern tid hade Boork skanderat 25 års avstängning och straffarbete med att tvätta gnagarkallingar på heltid resten av livet...
Jag orkar inte mer...
De ger alltså 7 matchers avstängning för en tackling eftersom "Bertilsson hade kunnat undvika" tacklingen. Det här är ju helt sinnesjukt.
Det finns bara en vinnare i den här soppan och det är kvällstidningarna som temporärt får sälja några lösnummer med hysteriska krigsrubriker. Vi fans får dras med bandyregler framöver, det är den enda rimliga konsekvensen av detta beslut. I praktiken förbjuder nämnden samtliga tacklingar, ty så vitt jag vet kan alla tacklingar "undvikas".
Aja, på lördag så ska jag se Panthers-Atlanta på bank atlantic center, då får jag nog se tacklingar i alla fall.
De ger alltså 7 matchers avstängning för en tackling eftersom "Bertilsson hade kunnat undvika" tacklingen. Det här är ju helt sinnesjukt.
Det finns bara en vinnare i den här soppan och det är kvällstidningarna som temporärt får sälja några lösnummer med hysteriska krigsrubriker. Vi fans får dras med bandyregler framöver, det är den enda rimliga konsekvensen av detta beslut. I praktiken förbjuder nämnden samtliga tacklingar, ty så vitt jag vet kan alla tacklingar "undvikas".
Aja, på lördag så ska jag se Panthers-Atlanta på bank atlantic center, då får jag nog se tacklingar i alla fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ja, så slås en spik till ner i kistlocket. Ansvaret läggs till 100% på Bertilsson. 0% på Berglund. Välkommen till Innebandysäsongen 2011/2012.
Det är sorgligt och illavarslande för svensk Hockey. Nu blir det ju än mer ängsligt i en av Europas ängsligaste länder.

Det är sorgligt och illavarslande för svensk Hockey. Nu blir det ju än mer ängsligt i en av Europas ängsligaste länder.

Det som måste tas med i ekvationen här är ju den grymt höga fart som spelet har idag. Det ställer höga krav på fokus hos varje enskild spelare. Du får inte gå ut på isen och tänka på mammas hemlagade pannbiffar me lök. Det är hockey och bara hockey som gäller när det är match.
Jag har en känsla av att antalet hjärnskakningar under serielunken blir många för att en hel del spelare inte förmår att fokusera ordentligt i varje byte. Under slutspelet lär det vara helt annorlunda, procentuellt. Då är ju alla högoktaniga i varje byte.
Det är dags att öka intensiteten i bytena och se till att rätt fokus hålls. Även under en sketen tisdagsmatch.
Jag har en känsla av att antalet hjärnskakningar under serielunken blir många för att en hel del spelare inte förmår att fokusera ordentligt i varje byte. Under slutspelet lär det vara helt annorlunda, procentuellt. Då är ju alla högoktaniga i varje byte.
Det är dags att öka intensiteten i bytena och se till att rätt fokus hålls. Även under en sketen tisdagsmatch.
I NHL brukar tränare ibland få skulden när man slänger in en ung spelare som inte är "fysiskt redo" för att spela på den nivån och den spelaren blir skadad. I Elitserien får spelarna som tacklar skulden för att den andre spelaren väger 70kg och har lika mycket muskelmassa som en 14-åring.
En stabilare spelare som är mer fysiskt redo för spel på denna nivå blir inte skadad i Berglunds situation.
En stabilare spelare som är mer fysiskt redo för spel på denna nivå blir inte skadad i Berglunds situation.