Nissegåvan - Tavlan är hemma.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Nissegåvan

Inlägg av Daniel942 »

Billx skrev:hur kommer man få tag på tröjjan ? JK SHOPEN? :) förövrigt ett grymt snyggt projekt!
"Nissegåvan" är ju en gåva till Nisse. Inte till oss supportrar.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ett litet bildbevis på att tavlan är på G. Den är inte klar men idén syns. Svart bakgrund, guldfärgat hjärta med texten "Vi är med dig överallt" under. Sen ska GulRödBlå-färgerna dit men det tar vi senare. :) Kluddet till höger är ett litet olycksfall men det redigerar jag bort sen. ;) Texten kommer också att fyllas i och redigeras senare.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Magnutz skrev:Ett litet bildbevis på att tavlan är på G. Den är inte klar men idén syns. Svart bakgrund, guldfärgat hjärta med texten "Vi är med dig överallt" under. Sen ska GulRödBlå-färgerna dit men det tar vi senare. :) Kluddet till höger är ett litet olycksfall men det redigerar jag bort sen. ;) Texten kommer också att fyllas i och redigeras senare.

Bild
Underbart Magnutz! All cred till dig.
Funderat på att kontakta DIF hockey och kollat om det finns någon möjlighet att du kan få ge den till Nisse på Lördag innan match? Om du orkar göra klart den vill säga...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

[quote=lilleman]Funderat på att kontakta DIF hockey och kollat om det finns någon möjlighet att du kan få ge den till Nisse på Lördag innan match? Om du orkar göra klart den vill säga...[/quote]

Hade jag målat i akryl hade den kanske torkat men nu är jag besvärlig och använder oljefärg.. det torkar sjukt långsamt. Det hade varit kul att lämna över duken live men då blir Nisse kladdig i händerna. :)

Ska måla klart den A.S.A.P. Skulle tro att den är torr inom 4 veckor. Tidigare, kanske. Senare, nej. ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lite update.

Bild

Kommer arbeta vidare med det.. är inget proffs så det blir vad det blir. ;)
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Magnutz skrev:Lite update.

Bild

Kommer arbeta vidare med det.. är inget proffs så det blir vad det blir. ;)
Ser bra ut :)
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Jättefin tavla, cred till dig! Det ända negativa med den är att den är i svart och att hjärtat är i guld, påminner mig om AIK, hade hellre sett tavlan t.ex mörkblått! Men skitsamma, huvudsaken är att den är till Nisse :) Kul att någon tar tag i saken!
Losing all hope was freedom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Raus skrev:Jättefin tavla, cred till dig! Det ända negativa med den är att den är i svart och att hjärtat är i guld, påminner mig om AIK, hade hellre sett tavlan t.ex mörkblått! Men skitsamma, huvudsaken är att den är till Nisse :) Kul att någon tar tag i saken!
Tänkte samma, när jag väl hade börjat. Jag kan kanske ordna till det på något sätt. Alternativet är en ny duk, om det inte går att fixa. Ska fundera lite.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Snyggt Mange, men kan nog hålla med att det har en liten aih-touch.
Berra

Inlägg av Berra »

Ja det påminner lite om AIK och hjärtat ser ut att vara osymmetriskt. Men vem fan bryr sig då hjärtat är på rätta stället. Forza Mange! Men vad hände med In hoc(key) signo vinces med DIF skölden i bakgrunden?

Det skulle ju påminna Nisse om det förutom familjen som är viktigt, hockey i allmänhet och DIF i synnerhet...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Berra skrev:Ja det påminner lite om AIK och hjärtat ser ut att vara osymmetriskt. Men vem fan bryr sig då hjärtat är på rätta stället. Forza Mange! Men vad hände med In hoc(key) signo vinces med DIF skölden i bakgrunden?

Det skulle ju påminna Nisse om det förutom familjen som är viktigt, hockey i allmänhet och DIF i synnerhet...
:) hjärtat är inte symmetriskt.. ;) Jag körde frihand, med mall hade det blivit symmetriskt. Håller på att förändra det svarta till mörkblått. Går det så kör jag på det men annars drar jag igång en ny duk imorgon. - Lutar åt en ny duk! Tur att det är kul...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Berra skrev:Ja det påminner lite om AIK och hjärtat ser ut att vara osymmetriskt. Men vem fan bryr sig då hjärtat är på rätta stället. Forza Mange! Men vad hände med In hoc(key) signo vinces med DIF skölden i bakgrunden?

Fick klart för mig att man inte ändrade i skölden så jag hoppade över det. Men imorgn blir det en ny duk och nya, mörkblå tag. Insåg för sent hur jävla fel det blev med svart bakgrund -*face-palm*
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ny duk, nu i mörkblått. Hjärtat är symmetriskt denna gång. :) Den är nystruken och guldfärgen på hjärtat är precis ditpenslad. Jag återkommer mer mer. Tack för er feedback. Planen är att få iväg den till Nisse Ekman i mars.

Bild

Ur en annan vinkel: Annat ljus.

Bild
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lajjnus skrev:Snyggt Mange, men kan nog hålla med att det har en liten aih-touch.
:) jo, och lite av ett epitat också... så nu är jag på ny duk. Har brushat på Cobalt Blue + lite Ivory Black samt outlinat hjärtat i guld. texten går på ikväll eller imorgon. Sen låter jag duken torka och .. undersöker hur jag kan leverera den till Nisse.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-03-04 21:18:46, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Texten ditkladdad. ska väl finslipas en smula, men jag gör vad jag kan!;)

Bild
Skriv svar