Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
Om tränarna plockar in 4 backar från J20 och plockar bort Lassen, Boumedienne, Eklund och Deilert
så kan det bli något. Tänkte att Kronwall och Honken kunde bilda par. Honken funakde ju rätt bra med Ragge så...
Om försvaret kommer igång och vissa kedjor back-checkar bättre och hårdare blir det vinst. Annars, om det ser ut som det gjort hittills, blir det torsk med siffrorna 5-2.
så kan det bli något. Tänkte att Kronwall och Honken kunde bilda par. Honken funakde ju rätt bra med Ragge så...
Om försvaret kommer igång och vissa kedjor back-checkar bättre och hårdare blir det vinst. Annars, om det ser ut som det gjort hittills, blir det torsk med siffrorna 5-2.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller fullkomligt med ovanstående två.SirDIFalot skrev:Håller med fullständigt. Folk agerar som att de vet bättre än spelarna och blir fullständigt rosenrasande på spelare som skjuter ett skott utanför när de själva stått i flera minuter och skrikit "Skjut då! SKJUT!!!"Jockmaniac skrev:Hoppas verkligen att publiken på Hovet kan skärpa sig och ge fan i att bidra negativt under delar av matcherna. Satt idag med en polare och tänkte vafan sysslar folk med? Nu kommer jag få skit av många härinne men det ger jag blanka fan i.
Vi har PPspel 4-3 i slutet av förlängningen. När vi väl lyckats ställa upp så börjar folk bua och skrika på skott så fort någon röd spelare står rättvänd med pucken. Vakna upp för helvete! Står det en Frölunda-spelare mitt i skottlinjen så går det oftast inte att skjuta. När målvakten ser pucken hela vägen är det också väldigt sällan det resulterar. Har man en minut på sig så gäller det att välja sina lägen och göra det bra. Varför då inte låta spelarna som faktiskt ser bättre i just dessa situationer avgöra när det är dags. När målvakten är skymd och det finns en skaplig lucka. Jag tror faktiskt att de har hyfsat koll på tiden utan folk som stressar på som påtända ADHD-fall. Klart som fan att spelarna blir just stressade och slänger iväg slarviga skott när 7000 pers buar och vrålar "SKJUT" så fort vi kommit över blå linje. Det är sorgligt att säga det men det är bara att konstatera att hockeykunskapen på våra läktare sträcker sig lika långt som nivån på Boorkens analyser. Det vill säga nada!
Se till att få tryck på läktaren bara som det var när efter vi hade gjort 3-2 reduceringen. Då var det jävligt bra.
För övrigt fet känga till den som drar igång "sittplats ställ er upp" efter 1 min i första perioden och försöker om och om igen. Har dödat den ramsan fullständigt.
Vi har legat sämre till andra säsonger än vi gör nu, men jag har aldrig förrän denna säsong varit med om att Djurgårdspubliken buar ut sina egna spelare eller vrålar "SKJUT SKJUT" så fort en rödklädd bara nuddar pucken.
Har själv stått i klacken många år, men då jag går med min 10-åriga dotter i år valde jag Aktiv sittplats. Det är med stor sorg jag kan sitta och se att vissa delar av klacken alltid sitter och aldrig sjunger med.
De flesta i klacken är fantastiska, men jag blir bedrövad över "klackmoralen" hos många.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Fattar inte varför alla klagar på Boumedienne konstant? Visst att han är slö och har brister i offensiven men han bidrar till många poäng!Magnutz skrev:Om tränarna plockar in 4 backar från J20 och plockar bort Lassen, Boumedienne, Eklund och Deilert
Visst bidrar han med poäng men han misslyckas totalt i så gott som varje match. Igår misslyckades han totalt i 3 perioden, han gjorde så Frölunda kom 2 mot 1 i ett antal lägen.Kentta skrev:Fattar inte varför alla klagar på Boumedienne konstant? Visst att han är slö och har brister i offensiven men han bidrar till många poäng!Magnutz skrev:Om tränarna plockar in 4 backar från J20 och plockar bort Lassen, Boumedienne, Eklund och Deilert
Jag tål han inte för att han inte är stabil hela matchen igenom, slår indianpassar, tacklar i helt fel ögonblick (som Printz ungefär), kan inte lägga en puck på klubban osv.
Att klaga på Bom Bom när vi har Holmqvist i laget känns ju lite onödigt.
Honken är förmodligen Elitseriens segaste och mest orörliga kylskåp.
Honken är förmodligen Elitseriens segaste och mest orörliga kylskåp.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Härligt! Blir en lysande bortamatch. Likt den mot Timrå. Vinst med 5-2
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Vi har samma poäng nu som vi hade efter lika många matcher förra säsongen. Chilla för fan! Hösten har ALLTID varit våran sämsta del på säsongen, poängmässigt.
Mot Brynäs vinner vi dock. Dom är ju bara dåliga.
Vart kan man se sånt? Skulle ju vara kul o jämföra lite för varje omgång!Enbom skrev:Vi har samma poäng nu som vi hade efter lika många matcher förra säsongen. Chilla för fan! Hösten har ALLTID varit våran sämsta del på säsongen, poängmässigt.

- Lee Harvey Oswald
Med statistik kan du bevisa allt......& ingenting.Enbom skrev:Vi har samma poäng nu som vi hade efter lika många matcher förra säsongen. Chilla för fan! Hösten har ALLTID varit våran sämsta del på säsongen, poängmässigt.
Trots spelövertag & oftast vunnen skottstatistik förlorade vi oroväckande ofta under en period förra hösten, men det kändes hela tiden som att en vändning var på väg.
Denna säsong har vi blivit totalt sopade av banan ett flertal gånger & allt som oftast bara fått iväg 15-20 skott mot mål.
Lägg där till ett slött uppgivet beteende hos det flesta spelarna, en oförmåga från Hardy att hitta rätt i laguttagningarna & matchcoachningen, då får du en oslagbar "torsk-mix".
Det är den vi surt sörplar i oss nu.
Dock kan man se en liten höjning av moral & viljeinsatsen iaf i det senaste 2 hemmamatcherna.
Men görs inga nyförvärv (1 back & en 1:a målvakt) så kan vi lika gärna komma 11:a som 7:a.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Kräver att man splittar på backparen till morgondagens match. Honken MÅSTE ha någon hyfsat stabil back bredvid sig annars fungerar inte det här, likaså med Boumedienne. Ser inte firma Hardy/Montén/Johansson/Ragnarsson detta tycker jag faktiskt helt ärligt talat det är skandal...
Röstar på följande:
Kronwall - Holmqvist
Boumedienne - Printz
Falk - Eklund
Nisse - Otto - Mackan
Widing - Krüger - Tjärnqvist
Jimmie - Norman - Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin
Röstar på följande:
Kronwall - Holmqvist
Boumedienne - Printz
Falk - Eklund
Nisse - Otto - Mackan
Widing - Krüger - Tjärnqvist
Jimmie - Norman - Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin
- -daniel-
Han orsakar minst det dubbla antal baklängesmål som han bidrar framåt, samma med Honken just nu. Våra två vekaste spelare defensivt; båda var rent ut sagt förjävla usla i senaste matchen. Handlar inte om att hitta syndabockar utan är bara ett konstaterande.Kentta skrev:Fattar inte varför alla klagar på Boumedienne konstant? Visst att han är slö och har brister i offensiven men han bidrar till många poäng!Magnutz skrev:Om tränarna plockar in 4 backar från J20 och plockar bort Lassen, Boumedienne, Eklund och Deilert
Tror ej det kommer några nyförvärv. Järlefeldt säger att DIF ej har några pengar kvar till det.
Citat från en intervju med Järlefeldt: – Plånboken är tom, budgeten är sprängd. Som det ser ut nu så har jag inga signaler från styrelsen om mer pengar till fler spelare. Men vi har ju av de bästa trupper som Djurgården har haft på länge. Det gäller bara att det laget får till det nu.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/
står också om att Fernholm är sugen på att återvända till DIF.
Citat från en intervju med Järlefeldt: – Plånboken är tom, budgeten är sprängd. Som det ser ut nu så har jag inga signaler från styrelsen om mer pengar till fler spelare. Men vi har ju av de bästa trupper som Djurgården har haft på länge. Det gäller bara att det laget får till det nu.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/
står också om att Fernholm är sugen på att återvända till DIF.
Det är väl solklart att du fattar varför jag klagar på Boumedienne?! Han är ju rent livsfarlig för tempot i spelet i egen zon. Han slår backhandpassningar i egen zon, in i banan utan adress, han tacklar inte, han ... ja, han är en riktigt dålig back. Visst, han är en offensiv back, men det operativa ordet här är ändå "BACK" och hans uppgift är att ta hand om anfallare och förpassa dem ut ur zon samt se till att pucken går till rätt adress när uppspel startar eller när rensningar ska ske.Kentta skrev:Fattar inte varför alla klagar på Boumedienne konstant? Visst att han är slö och har brister i offensiven men han bidrar till många poäng!Magnutz skrev:Om tränarna plockar in 4 backar från J20 och plockar bort Lassen, Boumedienne, Eklund och Deilert
Honken är lika slö men jag har inte hunnit reta upp mig på honom än.
Hur som helst åker snabba anfallare slalom mellan våra kylskåp. Det behövs snabba och hårda backar som inte viker ner sig. Kronwall är en sån. Han kan vara snabbare men karl'n är ju 194cm i strumplästen...
Jag tror att vi skulle vinna mer matcher utan de redan nämnda backarna. No doubt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kom igen nu DIF!
-
Nu saknas Tjärnqvist... Dock så är Tim tillbaka. Här händer det grejer vill jag lova:
Ridderwall (Owuya)
Printz - Kronwall
Ölvestad - Norman - Brodin
Boumedienne - Falk
Ekman - Ottosson - Nilson
Eklund - Holmqvist
Cehlin - Krüger - Widing
Lassen - Deilert
Eriksson - Fimpen - Kempe
Ridderwall (Owuya)
Printz - Kronwall
Ölvestad - Norman - Brodin
Boumedienne - Falk
Ekman - Ottosson - Nilson
Eklund - Holmqvist
Cehlin - Krüger - Widing
Lassen - Deilert
Eriksson - Fimpen - Kempe
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-11-27 15:06:11, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L