Det är ju allt folk pratar om, DIFs backuppsättning, det var även allt du pratade om inför/under förra säsongen.Kall-El skrev:Sakta i backarna nu.
Hur länge sedan var det vi hade en bra premiärsiffra i hockey?
Jag hade absolut inte räknat med fullsatt den saken är säker.
Hockeyn brukar ju inte heller bli glödhet för vår del förrän det gått ett antal omgångar.
Därför känns det fel att ondgöra sig över om det inte blir fullsatt. Jämför istället vår premiärsiffra med de siffror som vi haft de senaste säsongerna. Den ger en mer rättvis bild i min mening.
Får inte heller glömma bort att fotbollen matchar rätt hårt just nu samtidigt som det går sportsligt bra och den serien är på väg att ta slut. Rätt naturligt att den drar en del folk då. Precis som hockeyn gjorde när den och fotbollen körde samtidigt i våras.
Istället för att oroa sig över publiksiffror borde det kanske vara mer vettigt att oroa sig över eller ondgöra sig över det faktum att vi startar elitserien med egentligen bara 4 backar av klass. Skall bli mycket intressant att se hur vi klarar av att stå upp emot HIV-71...
Hockeyn var glödhet under hela förra säsongen, DIF har tills denna säsong slagit rekord i antal sålda säsongskort, DIF möter förra säsongens final-motståndare i premiären, klart som fan att det borde vara slutsålt till denna match.
(Sedan så hoppas jag få svar i morgon varför DIF inte har värvat in en ny back/letar dom efter en ny back? Jag räknar inte med Ragge, det borde inte DIF heller göra. Även OM Ragge skulle spela (vilket jag inte tror) så behövs det en ny back.) Så nu har jag återigen belyst DIFs svaga backbesättning.