Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Sakta i backarna nu.

Hur länge sedan var det vi hade en bra premiärsiffra i hockey?

Jag hade absolut inte räknat med fullsatt den saken är säker.

Hockeyn brukar ju inte heller bli glödhet för vår del förrän det gått ett antal omgångar.

Därför känns det fel att ondgöra sig över om det inte blir fullsatt. Jämför istället vår premiärsiffra med de siffror som vi haft de senaste säsongerna. Den ger en mer rättvis bild i min mening.

Får inte heller glömma bort att fotbollen matchar rätt hårt just nu samtidigt som det går sportsligt bra och den serien är på väg att ta slut. Rätt naturligt att den drar en del folk då. Precis som hockeyn gjorde när den och fotbollen körde samtidigt i våras.

Istället för att oroa sig över publiksiffror borde det kanske vara mer vettigt att oroa sig över eller ondgöra sig över det faktum att vi startar elitserien med egentligen bara 4 backar av klass. Skall bli mycket intressant att se hur vi klarar av att stå upp emot HIV-71...
Det är ju allt folk pratar om, DIFs backuppsättning, det var även allt du pratade om inför/under förra säsongen.

Hockeyn var glödhet under hela förra säsongen, DIF har tills denna säsong slagit rekord i antal sålda säsongskort, DIF möter förra säsongens final-motståndare i premiären, klart som fan att det borde vara slutsålt till denna match.

(Sedan så hoppas jag få svar i morgon varför DIF inte har värvat in en ny back/letar dom efter en ny back? Jag räknar inte med Ragge, det borde inte DIF heller göra. Även OM Ragge skulle spela (vilket jag inte tror) så behövs det en ny back.) Så nu har jag återigen belyst DIFs svaga backbesättning.
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Jag hoppas att Mark får chansen i mål i premiären. Ridderwall måste inse att han behöver prestera för att ta sin förstaspade, Mark har imponerat på försäsongen.

Har förövrigt flyttat mig från aktiv sittplats till klack inför denna säsongen. Ska bli riktigt kul och en seger direkt vore mumma. Tippar 3-1 DIF efter mål av Jimmie, Nisse och Krüger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara för att glädja caveman skall jag inte prata om DIFs backbesättning i detta inlägg.

Utan kommer snarast inrikta mig på centersituationen.

Det verkar som att Falk skall lira back mot HIV71 imorgon.

Det innebär att de tre centrar vi har tillgång till ( räknar med att Krüger saknas ) blir:

Otto
Norman
Fimpen

Frågan är inte om de uppställningen håller slutspelsklass eller inte utan frågan är om den uppställningen håller elitserieklass eller inte?

Bli inte förvånade om vi drar på oss en rejäl dundertorsk på HIV imorgon.

Norman måste verkligen leverera och det är inte snällt att lägga så mycket tryck på en junis.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Bara för att glädja caveman skall jag inte prata om DIFs backbesättning i detta inlägg.

Det innebär att de tre centrar vi har tillgång till ( räknar med att Krüger saknas ) blir:

Otto
Norman
Fimpen

Frågan är inte om de uppställningen håller slutspelsklass eller inte utan frågan är om den uppställningen håller elitserieklass eller inte?

Norman måste verkligen leverera och det är inte snällt att lägga så mycket tryck på en junis.
Jag håller med dig angående vår "centersituation".
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Bara för att glädja caveman skall jag inte prata om DIFs backbesättning i detta inlägg.

Otto
Norman
Fimpen

Ekman kan lira center.
Säg den glädje som varar
Bergan

Inlägg av Bergan »

Ursäkta ämnesbytet, men jag har en fråga som inte alls rör den kommande matchen.

Jag har förstått att det i detta förnämliga forum finns en viss aversion mot AIK, för att nu uttrycka saken milt. Det finns även, har jag förstått, en aversion mot LHC. Så frågan är: vilka hejar en tvättäkta djurgårdare på i kvällens match? Rent taktiskt borde man väl heja på AIK, eftersom AIK knappast är en konkurrent till DIF i tabellen, vilket däremot LHC är. Men är man så taktisk eller är det känslorna som styr?

Själv tycker jag genuint illa om LHC. Varför? Vet inte, jag bara gör det. Föga rationellt kan man tycka, men man behöver inte vara så rationell jämnt. Det hade spolierat en hel del av glädjen med att hålla på ett lag.

Jag har en kompis som är från Dalarna och håller på Leksand. Men när Leksand gör mål ställer han sig inte upp och skriker utan börjar helt sakligt att analysera: "Jaha, det målet kom till för att backen gick bort sig i sarghörnet och bla bla etc." Obegripligt!
Senast redigerad av Bergan den 2010-09-15 18:55:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag hejar på AIK i mötena mot lhc. Inte annars. Händelsevis inte i premiären.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag hejar inte på någon. Hoppas på så många skador som möjligt.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Något nytt om biljettläget? Antingen har inget blivit sålt sen imorse, eller så är sidan jävligt seg på att uppdatera biljettläget...Kommer bli besviken ifall klacken inte är slutsåld imorgon! Jag är på plats iaf!

EDIT : 6800 på plats på AIK's premiär. Jag som trodde det var "lapp på luckan"....Nu borde vi fan se till att vi slår deras pinsamma siffra! Radioreportern sa även nyss "Mycket publik på hovet, men just nu är det linköpings fans som hörs mest", i den tredje perioden.

EDIT nr 2 :

21:06
Emil Karlsson:
Och nu går publiken hem...

21:05 Emil Karlsson:
14.18 5–1 TILL LINKÖPING!!
Senast redigerad av Raus den 2010-09-15 20:08:22, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

Raus skrev:Något nytt om biljettläget? Antingen har inget blivit sålt sen imorse, eller så är sidan jävligt seg på att uppdatera biljettläget...Kommer bli besviken ifall klacken inte är slutsåld imorgon! Jag är på plats iaf!
Sidan har inte uppdaterats, helt klart. Det blir nog fullsatt, trots allt.
DIF
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tittade på Ticnet och det verkar väl vara ett hundratal biljetter kvar totalt, DET BLIR GRYMT! Hur jävla taggad kan man vara?! :o
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Jag hejar på AIK i mötena mot lhc. Inte annars. Händelsevis inte i premiären.
Ursäkta frågan, men hur i helvete kan man föredra att "heja" på Ajk...? LHC betyder ingenting och självfallet hoppades man på Solna-slakt i första matchen och det vart precis just så. Gott.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bergan skrev:Ursäkta ämnesbytet, men jag har en fråga som inte alls rör den kommande matchen.

Jag har förstått att det i detta förnämliga forum finns en viss aversion mot AIK, för att nu uttrycka saken milt. Det finns även, har jag förstått, en aversion mot LHC. Så frågan är: vilka hejar en tvättäkta djurgårdare på i kvällens match? Rent taktiskt borde man väl heja på AIK, eftersom AIK knappast är en konkurrent till DIF i tabellen, vilket däremot LHC är. Men är man så taktisk eller är det känslorna som styr?

Själv tycker jag genuint illa om LHC. Varför? Vet inte, jag bara gör det. Föga rationellt kan man tycka, men man behöver inte vara så rationell jämnt. Det hade spolierat en hel del av glädjen med att hålla på ett lag.

Jag har en kompis som är från Dalarna och håller på Leksand. Men när Leksand gör mål ställer han sig inte upp och skriker utan börjar helt sakligt att analysera: "Jaha, det målet kom till för att backen gick bort sig i sarghörnet och bla bla etc." Obegripligt!
Finns inte en ÄKTA Djurgårdare som skulle hålla på aik.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Då är det äntligen dags...Frågan är hur fan jag ska klara av att sitta still i skolan imorgon!

Själv har man ett matematikpass på 2 timmar som sträcker sig till klockan 16:00. Om någon skulle kika i mitt block skulle personen endast finna DIF-skölden och Ölvestad skrivet överallt..

Avd: jag har blivit psykist sjuk av all väntan.

Hovet, mitt andra hem, VI SES IMORGON!
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Raus skrev:Då är det äntligen dags...Frågan är hur fan jag ska klara av att sitta still i skolan imorgon!

Själv har man ett matematikpass på 2 timmar som sträcker sig till klockan 16:00. Om någon skulle kika i mitt block skulle personen endast finna DIF-skölden och Ölvestad skrivet överallt..

Avd: jag har blivit psykist sjuk av all väntan.

Hovet, mitt andra hem, VI SES IMORGON!
Haha, då är vi två! Har dock inget mattepass, men slutar också 16.00. Väntan är olidlig!
Skriv svar